Novom Sadu nisu potrebni semafori, evo primera koji to dokazuje
Novi Sad ima plan da jednog dana postane takozvani "smart city" kada je reč o saobraćaju. Ali, kriza dolazi, treba štedeti i nema potrebe za tim novotarijama.
Foto: 021.rs
Razlog je jednostavan, sav saobraćaj treba prepustiti građanima.
Često se ti građani žale kako je u svakoj ulici, gde god se nađe zgodno mesto, posađen semafor. To što verovatno niko nema pojma kako su umreženi, pa se dogodi da krenete na zeleno, vozite 100 metara do sledećeg semafora na kom je crveno, to nema veze.
Zapravo, semafori uopšte nisu potrebni i to već više od tri nedelje pokazuje slučaj jedne raskrsnice. Od 25. jula semafor na uglu Bulevara kralja Petra I i Braće Jovandić pokazuje samo žuto svetlo, dok ponekad u predvečerje, kad je saobraćaj slabijeg intenziteta, radi normalno.
Razlog tome su radovi, ali je posledica "žutog" to što se u špicevima, kada ljudi odlaze na posao i kada se sa njega vraćaju, nastaje kolaps.
To se možda i ne bi dešavalo kada bi na raskrsnici bilo nekoga ko bi taj saobraćaj regulisao. Ta osoba postoji, zove se saobraćajac. A kako su krajem jula rekli u Gradskoj upravi za 021.rs, "po informacijama iz Policijske uprave, saobraćajna policija je konstantno na terenu.
Višednevnom metodom "odokativnog osmatranja terena" dolazi se do jednostavnog zaključka da je takva tvrdnja o "konstantnosti" laž. Za to vreme raskrsnicu sam prolazio i u automobilu i na biciklu i saobraćajca sam video jednom - početkom ove nedelje kada se dogodio udes, pa je izašao na teren.
U međuvremenu, pešaci pažljivije prelaze, biciklisti takođe, oni koji idu Bulevarom kralja Petra I budu zbunjeni kad vide automobil na sred raskrsnice, ali su sigurniji jer imaju prednost. Onaj ko se uključuje iz Braće Jovandić zvera naokolo, pa se pogledima i prstima sporazumeva sa vozačem u susednim kolima da li će ga propustiti ili ne. Ponekad imate vremena i da proćaskate s nekim, pogotovo ako se između četiri i pet vraćate s posla, odmorni, orni za vožnju i gužvu.
Razlog zbog kog je uključen žuti treptač je smislen - zbog radova na Bulevaru Jaše Tomića došlo je do preopterećenosti Bulevar kralja Petra I, pa je bilo potrebno "otčepiti" saobraćaj. Možda postoji i logično objašnjenje zašto nema nikog ko bi regulisao ovu saobraćajnicu.
Ako je teško stojati na suncu, jasno je, ne mora se uvek, makar u špicu. Pa opet, ako je teško, što se niko ne sažali nad putarima i ostalim radnicima koji dan provode na suncu i užarenom asfaltu. Uglavnom, i bez te osobe, stvari kako-tako funkcionišu, nesigurno, ali funkcioniše. Smart city budućnosti.
Raskrsnica je, jasno, postala rizična, pa to povlači i još jedno pitanje. Ako nema nikog ko bi građanima pružio ruku u zaštiti njihove imovine, može li se očekivati da će oni voditi računa o zajedničkoj imovini, o samom gradu? Nije ni bitno, vozite polako, do sledećeg semafora.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
57
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
10
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
2
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
1
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
3
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
13
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
15
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
21
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Od danas otvorena Knjiga žalosti u Skupštini Novog Sada
04.11.2024.•
11
Knjiga žalosti postavlja je u Skupštini Novog Sada, povodom nesreće koja se u petak dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vanredni polasci gradskih autobusa sa Železničke stanice u Petrovaradinu
04.11.2024.•
7
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 28
Goran
Limanac
Semafor je postavljen i zbog vozača: da ne razmišljaju da li je “pešak pokazao jasnu nameru” ili je već stupio nogom na pešački, pa da to bude razlog za opravdano kažnjavanje u slučaju ne ustupanja prvenstva pešacima.
Lični osvrt: pre postavljanja semafora, sa strane Getaldusa sam ustupio prvenstvo deki sa unukom, sasvim lagano kočeći do zaustavljanja, a onda su od nazad na moj naletela dva automobila. Srećom, u tom trenutku su pešaci već prešli preko desne trake.
Istorija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar