Bicikli ili automobil?
"Ja sam neko ko voli bicikl da vozi, ali nemam gde da ga parkiram. Jedino da ga vežem sa pet lanaca. Automobil imam zato što mi je on nužno zlo. Ja ne mogu da nosim torbu, laptop i da idem u banku na biciklu jer će mi ga ukrasti".
Iako svesni problema zagađenja okoline, predsedica biciklističkog kluba "Fruškogorac" Jadranka Bjelica navodi da Novosađani ipak još uvek nemaju usađenu kulturu vožnje. - Biciklisti svim svojim aktivnostima cele godine skreću pažnju na kulturu korišćenja bicikla. Na žalost, kod nas kultura korišćenja bicikla nije na tom nivou kao u nekim drugim evropskim zemljama.
Kao i svi veći evropski gradovi i Novi Sad je postao prezasićen motornim vozilima, što bi moralo da motiviše sugrađane da što više koriste bicikl kao prevozno sredstvo. Predsednik Skupštine grada Aleksandar Jovanović kaže da bi to moglo uticati na sve da ovaj vid prevoza više koriste. "Novi Sad je već na granici da bude poprilično zagušen grad od strane automobila. Ljudi bi ubuduće trebalo što više da se okreću biciklima kao alternativi".
Postavlja se pitanje da li Novi Sad pruža mogućnosti svim ljubiteljima biciklističke vožnje da u njoj i uživaju. Biciklisti napominju da se Grad jako dugo oglušavao o njihove apele da se povede računa o alternativnom prevozu. Situacija se sada poboljšalja ali i dalje dosta ulica nije bezbedno za vožnju biciklom, rolerima pa čak i za pešačenje. Njegoševa, Pašićeva, Miletićeva, Kisčka i ulica Zlatne grede samo su neke od mnogih.
"Nije nam cilj da kritikujemo. Nama je cilj da pohvalimo ovo što je urađeno ali da skrenemo pažnju da ima potrebe da se u tim ulicama biciklističke i pešačke staze kako bi mogli do centra dolaziti i komotno koristiti alternativni prevoz", navodi Bjelica. Iako dvotočkaši izgledaju inferiorno u odnosu na moderna vozila, predsednik gradskog parlamenta Aleksandar Jovanović smatra da ovaj vid prevoza ima mesta u budućnosti. "Bicikli kao jedan od alternativnih vidova prevoza ima definitivno budućnost i nije neka stvar koja će nestati".
Današnje vreme diktira brzinu kao nezaobilaznu karakteristiku života. To nam pruža automobil. Sa druge strane, organizam zahteva da dišemo. Najbolje bi bilo kada bi mogli da dobijemo oboje, ali izleda da je u pitanju ili-ili situacija. (st. žurnalistike Slavena Marinčev)
Komentari 21
cykler.dk
u svakom normalnom drustvu to se sredi za nedelju dana. sms/mail registracijom.
niko nece registrovat kao svoj bajs onaj sto je kupio od 'micje lopova'.
pojacaju se kazne za takve stvari (ne ko do sad da policija ni ne izlazi za kradja ispod 150 - 200E)
ako niko ne bude mogo prodatai kraden bajs - jer ga niko nece kupovati i rizikovati dosije i ozbiljne kazne, time se lako spreci kradja.
u dk. se cesto pregledaju serijski borjevi na biciklima. ako je izgreban, nepravilan, prepravljan ili ga nema - odma se preduzimaju mere.
+ toliko je kamera po gradu koje placamo u racunima informatike. a ni kamere na privatnim i stambenim zgradama vise nisu uopste toliko skupe. stop lopovima.
С времена на време
nema deda mraza
tehnicki pregled, registracija...trazite odmah da modeli stariji od 10 g. idu na otpad, pribor za hitnu pomoc, zimske gume i lance za sneg
zasto se ne bunite da vrate biciklanu kod muzeja kako parkirani biciklovi ne bi kisnuli
preselili su je na plato kod spensa zbog onih hvaljenih budzetskih biciklova na iznajmljivanje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar