Reč je o masovnoj vožnji bicikala kroz gradske ulice, događaju koji je u Novom Sadu pokrenula i koju organizuje Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI), s ciljem skretanja pažnje na važnost ulaganja u biciklističku infrastrukturu.
Razlog je potreba da se uslovi kretanja u saobraćaju u Novom Sadu prilagode rastućem broju biciklista - u Novom Sadu se biciklom, prema procenama, služi oko 40.000 građana, s tendencijom rasta svake godine.
U ovoj vožnji, NSBI podseća na višegodišnju inicijativu da se duž Mosta slobode projektuju biciklističke staze, a koje će spojiti sremsku i bačku stranu.
"Novosađani sa južnobačke strane bivaju odsečeni za mnoge zelene površine poput Kameničkog parka koji predstavlja beg iz gradske buke i gužve, bogate sremske predele i zanimljive lokacije usled nemogućnosti da se na biciklu prevezu preko Mosta slobode kako je jedini slobodan prostor prolazak pešačkim delom. Ujedno, sremska strana biva uskraćena za brži i bezbedniji prelazak na bačku stranu na kojoj se nalazi centar grada i svi značajni objekti", navodi se u najavi za predstojeću Kritičnu masu, čiji je naziv "Most koji nas (ne) spaja".
Aktivisti NSBI poručuju da će istrajati u nameri da se Most slobode prilagodi rastućem broju biciklista.
Ilustracija: Anđela Stupar
Ruta:
Vožnja počinje iz Limanskog parka i nastavlja se kroz park, izlaskom na Bulevar despota Stefana i ide Fruškogorskom na Bulevar cara Lazara.
Biciklisti će odatle voziti na Kej žrtava racije, kroz Maksima Gorkog na Braće Ribnikar, a potom Futoškom ulicom do Bulevara Evrope i duž ovog bulevara na Bulevar cara Lazara.
Odatle će se vožnja nastaviti Bulevarom oslobođenja, nazad do Limanskog parka, gde će se završiti. Svaku vožnju obezbeđuje policija, a tu su i redari.
"Svi uzrasti su nam dobrodošli. Ponesite vodu, bajseve i dobro raspoloženje da ovo leto ispratimo kako dolikuje", poručuju u NSBI.
Vožnja počinje u 17 časova.
Kako je 021.rs pisao prošle godine, postoje namere gradskih urbanista da projektuju biciklističke staze duž Mosta slobode. Da bi se to desilo, moraju da budu ispunjeni svi uslovi - saobraćajni, bezbednosni i urbanistički, a javila su se dva potencijalna rešenja.
O njima čitajte detaljnije u našem tekstu
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 35
Trt
A što se tiče puta prema Ledincima, osim biciklističkog saobraćaja prema Beočinu i dalje, to je takođe i glavni pravac za uspon na Frušku goru, daleko bezbedniji od uspona sa Paragova za Venac... Šta da ti kažem, možda se ljudi koji voze bicikle jednostavno plaše manje od tebe.
Trt
Evo čisto da proverim da li je stanje danas isto kao što je uvek i bilo, bacio sam pogled na google maps - i gle čuda, Kamenica se i dalje spušta do Dunava i nije naročito teško uspeti se biciklom od parka do centra Kamenice i dalje. To što za vas gore na brdu bicikl nije baš poželjno sredstvo jeste nezgodno, ali sami ste birali tu da živite, i vaša situacija ni najmanje ne utiče na konstantan biciklistički saobraćaj preko Mosta Slobode onih koji nemaju takav problem.
sasa
Eventualno dalje po ravnom uz dunav i može ali je extra opasno zbog gustog saobraćaja a naročito kamiona.Ja ne bi išao nikad prema ledincima biciklom da na 30 cm redovno prolaze šleperi pored mene.
Ja sam skoro svaki dan u kamenici i nesećam se da sam video ijednog biciklistu.Iz onog gornjeg dela oko poicijske škole može da se ide tu po kraju dok se ne krene nizbrdo onda nema nazad a u ostalom delu su uglavnom uzbrdice da se moj skuter od 6 konja ,50 kubika koji ide 65 na sat veoma muči i troši 30% više goriva.Biciklom mislim da je nemoguće.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar