Nema zainteresovanih za posao s GSP-om

Rok za dostavljanje ponuda za uvođenje sistema elektronske naplate karata u gradskom prevozu ističe sledećeg četvrtka, ali do sada niko nije pokazao interesovanje za ovaj posao vredan skoro 160 miliona dinara.
Rok za dostavljanje ponuda za uvođenje sistema elektronske naplate karata u gradskom prevozu ističe sledećeg četvrtka, ali do sada niko nije pokazao interesovanje za ovaj posao vredan skoro 160 miliona dinara.

Ukoliko ipak bude zainteresovanih, u Gradskom saobraćajnom za Radio 021 najavljuju da će sledećeg četvrtka otvoriti ponudu, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Gradsko saobraćajno preduzeće, zbog žalbi ponuđača čije ponude nisu prihvaćene, već više puta poništavalo je postupak nabavke sistema za elektronsku naplatu karata.

Primenom ovog sistema u javnom prevozu bile bi uvedene beskontaktne elektronske karte koje bi se kupovale na kioscima, a putnici bi u skladu sa svojim potrebama dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata. Nakon toga, u planu je postavljanje elektronskih displeja, kojima bi se putnici u autobusima i na stanicama obaveštavali o vremenu dolaska i polaska vozila gradskog prevoznika.

Planirano je da za ovu nabavku iz gradskog budžeta bude izdvojeno 80 miliona dinara, dok bi Gradsko saobraćajno obezbedilo još oko 77 miliona. (D.S.)

  • Lala

    12.10.2011 15:32
    Mali perica
    "Softver Inženjer" ... pa, vidite ovako, u GSP-u su odavno probali da razviju sopstenim snagama razne ĆjednostavneĆ aplikacije, pa nikako to nisu uspeli... softver im i dan danas odrzava JP Informatika, koja je prepuna raznih drugova i drugarica, koji su tu dosli zbog svojih nenadmasnih sposobnosti. Dakle, GSP placa odrzavanje softvera JP Informatici, koja nista pametno i novo nije razvila od softvera u najmanje poslednjih 10 godina. Tesko je ocekivati da ce to ikada i uraditi (izvinjavam se izuzecima iz JP Informatike). GSP je jedno vreme pokusao i sam da zaposli programera, te da ovaj razvije softver za njih... ali, kako to obicno biva, covek je vezbao, vezbao, pa na kraju NISTA... ONE MAN SHOW varinajta ne radi... Out Sourceing je jedino resenje, ali tako nesto nece proci pored Informatike... Ako bi proslo, onda se postavlja pitanje, zasto GSP ne bi koristio resenja koja vec postoje u ovom gradu? Daleko manje ulozenih sredstva, daleko jednostavnija implementacija sistema, a u slucaju da se nekim cudom ustanovi da sistem nije dobar, steta je daleko manja (bliska nuli, jer bi se testiranje moglo izvesti za svega nekoliko hiljada eura), od stete kju moze da ucini ulog od oko 160.000.000 dinara u nesto sto je toliko skupo, da se postavlja pitanje njegove rentabilnosti i smisla?
  • Lala

    12.10.2011 15:17
    A sad malo i Vi
    "A sad malo ja"... stvar nije uopste toliko komplikovana koliko zelite Vi iz GSP-a da je postavite komplikovanom... primenite princip placanja kara putem SMS poruka... Razradite ga po sistemu identifikacionih brojeva (moguce je od legitimaciojskog broja ili JMBG-a, pa vam onda ne treba nikakva kartica... ili idalje izdajte kartice slicne sadasnjim tzv. "pokaznim" kartama) ... za one koji nemaju mobilni aparat, postoje obliznje trafike, usluzni GSM uredjaj za slanje poruka u samom vozilu ili sl... resenje naplate i odrzavanja sistema mozete videti u jednom od RENOMIRANIH preduzeca iz ovog grada. Radi godinama.... a cena ovog sistema je bila dalekoooo manja od svih drugih tada ponudjenih sistema iz npr. Hrvatske, Slovenije, Belgije... Tako da, nemojte da mudrujete oko vec izmisljene tople vode! ... 1.000.000 EUR, koga zezate?!
    Svi ostali zahtevi iz tendera, za pracenjem vozila i sl. su takodje vec implementirani u drugim sistemima i ovde bi se mogli primeniti... nadalje, ako ne zelite da neko "ekksperimentise" na GSP-u, onda lepo prodajte GSP, pa da vidis kako privatnici stvari resavaju lako i jednostavno... Pazi sad kad se javi neko pa kaze da samo GSP moze KVALITETNO da organizuje javni prevoz?! I jos, ako necete da "eksperimetisete", prosto nemojte uvoditi NOVA resenje, uvedite neko staro i provereno, a daleko jeftinije...
  • Softver Inženjer

    09.10.2011 09:57
    @A Sad Malo Ja
    Postovanje za konkretan odgovor.
    Slazem se za komentar da nije primereno vezbanje na GPS-u. I zbog toga sam i rekao da isti projekat treba da se uradi u okviru GSP-a kao interni projekat. Takav projekat bi mogao da se uradi u koracima.

    Nema potrebe za uvezivanjem celih autobusa, dovoljno je da je svaki rfid citac samostalna jedinica sa vezom sa bazom podataka i ceo sistem je odatle cist problem softvera ;)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti