Kako saznaje 021.rs, projekat podrazumeva radove na parcelama koje se nalaze nedaleko od Kovid bolnice, gde trenutno nema gotovo ničega sem trave, a u jednom delu se nalazi nekoliko kuća.
Radovi su procenjeni na 828,3 miliona dinara, bez uračunatog poreza. Osim izgradnje više kilometara asfalta i drugih staza u devet novih ulica, radovi podrazumevaju i postavljanje nekoliko kilometara vodovodnih i kanalizacionih cevi, desetine stubova javne rasvete, ali i kluba i korpi za smeće, premda na samom prostoru još uvek nema aktivne gradnje zgrada ili kuća.
Svi ovi radovi se izvode na osnovu planova da se vojvođanska prestonici širi i na ovaj deo grada u Sremu. Širenje Novog Sada na Mišeluk planira se još od sedamdesetih godina prošlog veka. Od velikih objekata u ovom delu Novog Sada izgrađene su Radio-televizija Vojvodine i Kovid bolnica, a urbanistički je još uvek nerazvijeno.
Da se radi o nenastanjenom prostoru svedoči i dokumentacija Uprave za građevinskog zemljište i investicije, u kojoj se navodi da će se radovi izvoditi na pretežno neizgrađenoj lokaciji, te da se tu nalaze uglavnom atarski putevi.
Uvidom u projekat, koji je 021.rs imao, vidi se da će se već sagrađeni deo saobraćajnice kod Kovid bolnice produžiti za nekoliko ulica koje su već planirane kroz urbanističke akte. Saobraćajnice će imati dužinu veću od 3,5 kilometara, što će pratiti i gradnja komunalne infrastrukture.
Širina devet planiranih ulica, koje nemaju imena, trebalo bi da bude između 13 i 28 metara. U dokumentaciji se vidi da je planirano da ulice imaju saobraćajnicu sa dve kolovozne trake od po tri metra, a zatim, gde je moguće, svaka bi sa strane imala zelenu površinu širine dve metra, isto toliko velike biciklističke staze i deo za pešake u širini od tri metra.
Iz specifikacije radova se vidi da će Ulice 1 i 2 biti 20 metara široke sa kolovozom, zelenilom i pešačko-biciklističkim stazama, a ista širina je predviđena i za Ulice 3 i 9, koje će imati biciklističku stazu samo s jedne strane, ali širu zelenu površinu.
Ulica 6 će imati profil od 17 metara jer bi imala biciklističku stazu samo s jedne strane, a isti slučaj je i sa Ulicom 5, koja će biti malo šira - 19,5 metara zbog šireg zelenog pojasa. Ulice 7 i 8 će biti profila od 15 do 17,5 metara, jer ne bi celom dužinom išla biciklistička staza.
Prema projektu na Mišeluku III bi Ulica 4 bila najšira. Imala bi širinu od 28,3 metara, jer će imati razdelno ostrvo na sredini kolovoza, kao i parkinge sa jedne strane, uz nešto uže biciklističko-pešačke staze.
Ulice 10 i 11 će biti najuže, sa profilom od 13 metara, jer će imati biciklističku i pešačku stazu samo s jedne strane.
Predviđena je da se naprave četiri kružna toka i to na uglu Ulice 3 i 10, kao i na ukrštanju Ulice 2 sa Ulicama 5, 8 i 11.
Vodovodna mreža će biti građena u svih devet ulica i postaviće se cevi u ukupnoj dužini od od gotovo pet kilometara, uz gradnju hidranata, kao i kućnih priključaka. Sagradiće se i atmosferska kanalizaciona mreža, biće postavljene cevi u dužini nešto većoj od tri kilometra, a za potrebe fekalne kanalizacije ugradiće se cevi od isto tri kilometra, uz kućne priključke.
Na Mišeluku III, odnosno na prostoru nedaleko do Kovid bolnice, u novih devet ulica će biti postavljena 182 stuba javne rasvete, urediće se zelenilo, a na biciklističkim stazama će biti više vrsta klupi za sedenje, korpi za otpatke i držače za bicikle.
Maksimalni procenjeni rok za izvođenje radova je 550 kalendarskih dana. Ponude za radove se dostavljaju do 12. decembra.
Komentari 48
sinisa
Sofija
miki21
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar