Novosadska kanalizacija pod teretom investitorske urbanizacije
Problemi novosadske kanalizacije "isplivaju" već sa prvom jačom kišom.
Foto: 021.rs
Dok je kanalizaciona mreža zastarela, izražena urbanizacija dovela je do toga da se broj objekata priključenih na kanalizaciju od 2010. godine gotovo udvostruči.
Prema podacima do kojih je došao VOICE, na teritoriji Grada Novog Sada trenutno je blizu 40.000 priključaka priključenih na kanalizacionu mrežu. Samo 12 godina ranije, tačnije 2010. godine, taj broj je iznosio 24.000.
Još pre toga, 2009. godine, urađena je studija novosadskog kanalizacionog sistema u kojoj se navodi da "preopterećenost stare mreže može da izazove poplave niskih terena i suterenskih prostorija", kao i da "stara kanalizaciona mreža u centru ne zadovoljava ni kapacitivno ni funkcionalno i treba postepeno da se izvrši njena zamena".
Analiza VOICE-a pokazala je da je u poslednjih 10 godina rekonstruisano svega 20 kilometara kanalizacione mreže. Nasuprot tome, prethodno pomenuta studija iz 2009. godine koju je uradio "Urbanizam" pokazuje da je samo u užem gradskom području realizovano oko 860 kilometara kanalizacione mreže.
Kao ilustraciju preopterećenosti mreže usled sve veće urbanizacije, predsednica Društva arhitekata Novog Sada (DaNS) Ana Ferik Ivanovič izdvaja jedan od najstarijih delova grada, Podbaru. Kako kaže, Podbara je "silovana urbanizacijom" zbog toga što nema adekvatne kapacitete.
"Na Podbari su uske ulice. A sada tamo postoje zgrade sa pet, šest i više spratova. Širina ulica je ostala ista. To opterećenje se manifestuje na ulici, zamislite tek kako se ispoljava ispod zemlje. Pod zemljom imamo preopterećenje kapaciteta koje ne možemo da vidimo", objašnjava ona.
Ovo je samo još jedan dokaz preopterećenosti kanalizacione mreže u Novom Sadu. Ferik Ivanovič kaže da se poplave u samom gradu dešavaju jer su novonastale zgrade samo nadograđene na već loš sistem kanalizacije.
Podaci do kojih je došao VOICE pokazuju da je samo broj prijavljen havarija na kanalizacionoj mreži od 2015. do 2021. godine – udvostručen. Te 2015. godine, recimo, prijavljeno je 167 havarija a 2021. godine 402. Broj prijavljenih havarije 2018. godine iznosio je 562. VOICE, oslanjajući se na svoje izvore, piše da je najveći broj havarija rezultat zastarelosti sistema.
Međutim, havarije se dešavaju i zbog neodgovornosti građana. VOICE-u su dostavljeni snimci gde se vidi kako radnici "Vodovoda i kanalizacije" iz kanalizacije vade – tepih. Izvori iz preduzeća su naveli da imaju i nedostatak radnika, zbog čega ne mogu ni da obave sve zadatke, a havarije se često rešavaju kada problem "izbije na površinu".
Postoje problemi sa nelegalnim priključcima. Prema zvaničnim podacima "Vodovoda", prošle godine je prijavljen samo jedan ilegalni priključak.
Kako je pisao 021.rs 2019. godine, u preduzeću su rekli da u proseku evidentiraju 200 slučajeva ilegalnog priključivanja na kanalizacionu mrežu.
Ceo tekst čitajte na OVOM LINKU.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
57
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
10
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
2
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
1
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
3
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
13
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
15
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
21
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Od danas otvorena Knjiga žalosti u Skupštini Novog Sada
04.11.2024.•
11
Knjiga žalosti postavlja je u Skupštini Novog Sada, povodom nesreće koja se u petak dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vanredni polasci gradskih autobusa sa Železničke stanice u Petrovaradinu
04.11.2024.•
7
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 11
Ggg
Jomar
DRMRFR
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar