Ombudsman ne otkriva na koga se građani žale

Za godinu dana rada gradskog ombudsmana, institucija zaštitnika građana dobila je oko 500 pritužbi na osnovu kojih su napisali 20 preporuka.

Za godinu dana rada gradskog ombudsmana, institucija zaštitnika građana dobila je oko 500 pritužbi na osnovu kojih su napisali 20 preporuka.

Zaštitnik građana Novog Sada Aleksandar Grujić kaže za Radio 021 da je većina preporuka koje su poslali zbog nezakonitosti rada gradskih uprava i javnih preduzeća prihvaćena. Međutim, deo njih je odbijen jer institucije nisu imale dovoljno novca da ispune stavke iz preporuka gradskog ombudsmana.

"Uglavnom svi prihvate naše preporuke, a oni slučajevi gde ne prihvate, tiču se, naravno, finansijskih sredststava kojima te institucije raspolažu. Oni nama uglavnom pošalju dopis u kome se kaže da prihvataju primedbe, ali zbog ograničenih sredstava dodeljenih budžetom grada, u korekciju mogu da krenu tek sledeće godine", kaže zaštitnik građana za 021.

Grujić nije želeo da kaže koje gradske institucije su odbile da prihvate preporuku zaštitnika građana, niti o kojim neregularnostima, jer sa javnim preduzećima i gradskim ustanovama ima dobar odnos u okviru kog većina pritužbi biva rešena. Prema njegovim rečima, prepucavanje po medijima nije način da se problemi građana isteraju na čistac.

"Ne bih smeo to da iznosim, jer imamo dogovor da ne iznosimo pojedinačno nazive i prirodu prekršaja neke institucije u javnost, jer još uvek opravdavamo svrhu postojanja na ovaj način kako zasad radimo. Plan je, naravno, da u određenom momentu objavimo tačno ko je kako postupio nakon naše preporuke, međutim, do tada ćemo probleme pokušavati da rešavamo mirno i bez podizanja nepotrebne prašine", kaže gradski ombudsman.

Zaštitnik građana otkrio je da je broj pritužbi građana relativno konstantan, sa tendencijom rasta u slučaju kada su građani direktno pogođeni radom gradskih službi. U skladu sa tim, Novosađani se ombudsmanu najviše žale upravo na gradske uprave i javna preduzeća sa kojima imaju direktan kontakt, kao što je, na primer, "Toplana" za vreme grejne sezone. (M.Sovilj)

  • sofronije

    16.08.2012 17:05
    @zastitnik...
    Jos jedno radno mesto na grbaci gradjana sa ciljem prodavanja guste magle.

    Videla zaba da se konji potkivaju pa i ona...
  • Pižon Vidić

    12.10.2011 06:41
    O Srbijo
    Ovo nije zaštitnik građana već onih koji građane ugrožavaju. A žive od naplate poreza tih istih građana ccc...
  • hannah136

    11.10.2011 22:13
    Sačuvaj me Bože gde li samo pronalaze ove spodobe? Koji će nam očin, uopšte, taj vajni narodni advokat. Da nadgleda da nas država ne zakida u nečemu, ta ista država na čijem platnom spisku je i on, mučenik. Kadija te tuži, kadija ti sudi. Ombudsman kaže no, no, ne smete to ili ne valja vam ovo, da preporuku kad ono malo morgen.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti