FOTO: Više mrtvih galebova na Žeželjevom mostu, moguće da ih je udario "Soko"

Više od dvadeset mrtvih galebova pronađeno je jutros na pešačkoj stazi na drumsko-železničkom mostu, odnosno Žeželjevom mostu.
FOTO: Više mrtvih galebova na Žeželjevom mostu, moguće da ih je udario "Soko"
Foto: 021.rs
Ovo nije prvi put da se na mostu nalaze mrtve ptice, preteženo galebovi, a stručnjaci sumnjaju da stradaju usled sudara sa vozom "Soko".
Milan Ružić iz Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije kaže za 021.rs da su u poslednje vreme imali više prijava građana o tome da su na mostu mrtve ptice. Ipak, ne može da potvrdi da je uzrok pogibije udar voza ili nešto drugo, jer bi istragu o tome trebalo da urade nadležni Pokrajinski zavod za zaštitu prirode, inspekcije ili drugi državni organi.
Na osnovu fotografija se ne može znati da li su uginuli životinje imale ptičiji grip ili neku drugu bolesti, da li su se udavile od plastike koje su pojele ili su bile ošamućene od neke bolesti ili su se iz nekog razloga sudarile sa vozom. 
 
"Sve se planira na brzinu, niko struku ne pita i onda na kraju građani pitaju zašto životinje stradaju. Stradaju zato što niko nije angažovao eksperte prilikom projektovanja pruge, mostova, saobraćajnica, i ako se nešto radi naknadno, onda je to dosta skuplje. Nama su građani javljali za mrtve ptice uz prugu i jasno je da neko nije uradio svoj posao. Stradaju ptice i od strujnog udara, jer izolacija nije urađena kako treba", navodi Ružić.
 
Nedavno je Ekološki front Novi Sad saopštio da je primetno učestalo stradanje ptica, uglavnom galebova. 
 
"Odmarajući se na visokim lukovima daleko od uznemiravanja, most je za većinu galebova idealno mesto za odmor. Međutim, u prošlosti most noću nije bio ovoliko osvetljen, a prelazila ga je obična, spora pruga. Sada, za deo galebova koji odmaraju na ogradi uz novouspostavljenu brzu prugu, most predstavlja pravu ekološku zamku. Ptice bivaju uplašene od voza koji nailazi velikom brzinom, neke pritom izleću na prugu i stradaju od udara voza. Prilikom samo jednog obilaska pruge sredinom novembra zabeleženo je 19 mrtvih jedinki, a svega pet dana kasnije još 10. Kako je most značajno odmorište za galebove na seobi, očekuje se da će stradanje biti još veće u narednom periodu", saopštio je tada Ekološki front.
 
 
Naveli su da nije uzeto u obzir to da se most nalazi na svakodnevnom koridoru više hiljada galebova. Podsetili su i da je u Srbiji zabeleženo 11 vrsta galebova, od čega je njih devet u Novom Sadu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • @i ja sam nečije

    26.12.2022 22:41
    i ja sam nečije dete
    26.12.2022 • 15:35
    Po redu protesti.
    Neću izaći zbog ptica.
    Neću izaći zbog životinja.
    Neću izaći zbog drveća.

    Ali zbog dece hoću.

    Pa, dobro... izgleda da ce deca morati sama da izlaze zbog svezeg vazduha, drveca i zivotinja i da pisu parole " i mi smo bili necija deca ali to onda nikoga nije bilo briga, sada izlozimo za nasu decu".
  • Steva

    26.12.2022 20:11

    Trt 2
    26.12.2022 • 17:29
    Za info taj most su gradili EU a ne Kinezi

    Moguće,ali su prugu finansirali Kinezi sa 80%, a ostatak sredstava od 20% je finansirala država Srbija i Rusija, to je više puta i zvanično objavljen podatak sa srpskih medija.
  • Realista

    26.12.2022 18:40
    @Trt 2, Mrt 3
    Nije ga EU napravila, EU ga je finansirala, projektni zadatak su postavile Železnice Srbije: odgovorni projektant: Aleksandar Bojović, dipl.ing.građ.
    Projektanti (svi dipl.ing.građ): Prof. Dr. Zlatko Marković, Dimitrije Aleksić, Marko Pavlović, Milan Spremić, Novak Novaković, Uroš Kostić, Boško Janjušević. Podaci preuzeti sa https://www.deling.rs/lang_sr/references/bridges/dunav_zeleznicki.html

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti