Zašto Soko nije "poleteo" na vreme: Krađa delova kontaktne mreže izazvala kašnjenja na brzoj pruzi

Zbog krađe delova kontaktne mreže iznad železničke pruge na dve lokacije između Beograda i Novog Sada, danas je došlo do kašnjenja vozova na brzoj pruzi.
Zašto Soko nije "poleteo" na vreme: Krađa delova kontaktne mreže izazvala kašnjenja na brzoj pruzi
Foto: 021.rs
Zbog krađe čvrstih tačaka koje služe da obezbede stabilnost zateznog polja kontaktne mreže, 'Infrastruktura železnica Srbije' bila je prinuđena da tokom današnjeg dana na ukupno pet kilometara brze pruge uvede lagane vožnje sa brzinom od 20 kilometara na sat, i to na deonicama Inđija-Beška i Sremski Karlovci-Petrovaradin, navodi se u saopštenju tog preduzeća.
 
Na meti kradljivaca bili su delovi kontaktne mreže, koji se zovu čvrste tačke, a ukradeno je ukupno osam čvrstih tačaka, stoji u saopštenju.
 
Tri ekipe "Infrastrukture železnica Srbije" večeras od 23.30 sati, nakon prolaska poslednjih putničkih vozova na ovoj pruzi, počeće da rade na zameni čvrstih tačaka na kontaktnoj mreži.
 
Planirano je da ekipe "Infrastrukture železnica Srbije" rade tokom čitave noći, kako bi ukoliko ne bude bilo nepredviđenih teškoća, do ujutru popravili kontaktnu mrežu i sanirali posledice ovih krađa, dodaje se u saopštenju.
 
Kako dodaju, država je u izgradnju brze pruge Beograd - Novi Sad uložila velika finansijska sredstva, a saobraćaj vozova brzinom od 200 km/sat predstavlja ponos Srbije na zadovoljstvo svih putnika i korisnika usluga. "Ovakvim nasilničkim i bahatim ponašanjem prema železničkoj imovini, lopovi nanose ogromnu štetu državi i železnici, i ne samo da ugrožavaju redovitost i funkcionisanje, već utiču i na bezbednost saobraćaja vozova", ističe se u saopštenju.
 
"Infrastruktura železnica Srbije" od nadležnih državnih organa očekuje da kradljivci delova i opreme železničke infrastrukture na brzoj pruzi, kao i na drugim srpskim prugama, budu u najkraćem roku otkriveni i najstrože kažnjeni.
 
Upozoravaju i apeluju da se ne kradu i ne uništavaju delovi i oprema železničke infrastrukture.
 
Kako navode, Zakon o železnici predvideo je da se za uništenje, oštećenje ili krađu delova železničke infrastrukture, bez obzira na njihovu količinu i vrednost može izreći kazna zatvora od tri meseca do pet godina, a u slučaju da neko lice zbog toga bude teško povređeno ili se načini imovinska šteta velikih razmera, kazna zatvora je od jedne do osam godina.
U prethodnom saopštenju su naveli da je brzina vozova između Novog Sada i Beograda smanjena iz preventivnih razloga, ne navodeći razlog.
 
Podsetimo, vožnja brzim vozom "Soko" između Novog Sada i Beograda danas je znatno usporena, uz velika kašnjenja ili otkazivanja polazaka, o čemu opširnije OVDE.
  • 313

    13.01.2023 06:52
    Nova verzija
    Vlak (voz) bez voznog reda 2.0
  • Dejan

    13.01.2023 02:24
    LAKO RESIVO
    Zasto nasa Vlada sve ove kradje na prugama, kradja sahtova, dalekovodnih zica, trafo stanica, gromobrana, oluka itd ne proglasi kao akt terorizma!? Tim aktom se sankcionise pocinilac strahovito dugom zatvorskom, ili dozivotnom, kaznom. To su uradili u Italiji i resili problem za jedan dan!
  • Milanko

    13.01.2023 00:57
    Takve krađe treba okarakerisati kao pokušaj ubistva a naspram dela i kažnjavati počinioce.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti