Prostor na koji se odnosi ovaj plan obuhvata 109,55 hektara i nalazi se uz samu saobraćajnicu od kružnog toga ka Šangaju do Kaćke petlje.
Na ovoj lokaciji je već sagrađeno nekoliko poslovnih objekata poput auto-salona, sedišta IT kompanija, distributivni centar jednog trgovinskog lanca i glavna merna regulaciona stanica za gas. Ovde se nalazi i fabrika čokolade, ali je ona izdvojena iz plana. Takođe, tu je smeštena i industrijska pruga.
Postojeći objekti su već zauzeli gotovo polovinu prostora planiranog za poslovnu zonu, a Plan detaljne regulacije prostora za poslovanje na ulaznom pravcu istočno od puta IB-12, kako je zvanični naziv dokumenta, daje okvire dalje gradnje na ovom lokalitetu.
U predloženom planu nema mnogo novina, te se i dalje predviđaju objekti do tri sprata.
Dozvoljena je izgradnja poslovnih objekata iz tercijalnog sektora i nema stanovanja. Iako se navodi da su tri sprata maksimalna, pri čemu je treći uvučen, dozvoljeno je da administrativni objekat bude i viši, kao vid repera, ali visina objekta u svakom slučaju ne može da prelazi 15 metara.
Urbanisti navode da će se prilikom izrade plana definisati delovi područja za koje je potrebna razrada urbanističkim projektom, a osim pravila uređenja i građenja, ustanoviće se i mere zaštite životne sredine.
"U okviru namene poslovanja tercijalnog sektora planiraće se poslovni sadržaji iz oblasti trgovine, ugostiteljstva, uslužnog i proizvodnog zanatstva, saobraćaja i komunalnih delatnosti. U okviru ove namene neće biti dozvoljena izgradnja sadržaja koji negativno utiču na životnu sredinu i njene korisnike", navode urbanisti.
Poslovnu zonu uz saobraćajnicu koja vodi ka auto-putu bi trebalo da preseca planirana ulica, koja povezuje Ulicu Paje Radosavljevića na Klisi sa radnom zonom Sever IV. Ova saobraćajnica se neće direktno ukrštati sa već postojećom, nego će biti sagrađen natputnjak.
Na samoj istočnoj strani ove poslovne zone nalazi se pruga koja se do sada koristila za industrijske potrebe, a urbanisti planiraju da se tu sagradi Železnička stanica "Podbara" i da se potom poveže na putničku mrežu uz izgradnju železničkih objekata preko Puta Šajkaškog odreda, zatim nasipa i Kanala DTD, što bi bio zapravo železnički most pored postojećeg Kaćkog mosta. Pruga bi dalje kroz industrijsku zonu Sever III vodila do Železničke stanice Novi Sad, a na drugu stranu u pravcu Zrenjanina.
"Predviđeno je produženje lokalne železničke pruge LŽP 5 i LŽP 6, od Železničke stanice 'Novi Sad' do stanice 'Podbara' (preko kanala DTD) čime će se znatno poboljšati uslovi i kapaciteti na postojećeoj mreži i koji će omogućiti kvalitetno povezivanje Zrenjanina i Novog Sada Železnicom. Ujedno će se omogućiti železnički saobraćaj kao gradski sistem unutar samog grada Novog Sada", navode urbanisti.
Od stotinak hektara površine, za poslovanje se predviđa 76,4 hektara, za zaštitno zelenilo oko 14 hektara, a ostatak za saobraćajne površine, nasip i kanale.
Plan se nalazi na javnom uvidu do 30. januara, a može se pogledati u prostorijama "Urbanizma" na Bulevaru cara Lazara 3, Mesnim zajednicama "Vidovdansko naselje", u Jovana Andrejevića 2a, i "Klisa", u Savskoj ulici 27.
Takođe, Plan detaljne regulacije prostora za poslovanje na ulaznom pravcu istočno od puta IB-12 se može pogledati na sajtu
Urbanizma, odnosno sajtu
Grada.
Primedbe i sugestije na plan se šalju Upravi za urbanizam i građevinske poslove, Školska 3, ili na mejl adresu planiranje@uprava.novisad.rs .
Komentari 16
Željko
Da
DERAN iz Opatije
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar