Novosadski političari o širenju parking zone: Ko je za, ko protiv, a ko predlaže "depo parkinge"
Novi Sad već gotovo dve decenije primenjuje zone naplate parkiranja koje se postepeno šire i na stambene zone.
Foto: 021.rs
Iako su stavovi o efikasnosti ovog sistema različiti, deo Novosađana je zadovoljan uvođenjem zone u njihov kvart, jer imaju stanarsku karticu.
Stav Novosađana koji se zalažu za uvođenje parking zona i u ostale kvartove jeste taj da će na ovaj način oni kao stanari lakše dolaziti do parking mesta u odnosu na one koji njihov kraj posećuju zbog dolaska na posao ili iz nekog drugog razloga.
Portal 021.rs pokrenuo je akciju u kojoj daje mogućnost Novosađanima da postave pitanje odbornicima u Skupštini grada. Jednu Novosađanku je zanimalo upravo uvođenje parking zona.
"Kada će se napraviti zona za parkiranje u drugim delovima grada? Liman, Novo naselje, Detelinara, stanari nemaju gde da parkiraju automobile od ljudi koji dolaze na posao. Novo naselje je isto postalo haotično. Svi znaju, a niko ništa ne preduzima. Garaže nikako, samo sređivanje parking mesta i dodeljivanje parking mesta ljudima koji stvarno žive u tim zonama, ostali nek plaćaju", napisala je ona.
Tragom ovoga pitali smo i odbornike u Skupštine grada šta misle o ovoj ideji i da li predlažu neko drugačije rešenje.
Zamenik gradonačelnika Igor Crnobarac, iz redova Srpske napredne stranke, kaže da za sada nema informacija o značajnijem širenju zone naplate parkinga.
"Odluka o tome da neki deo grada bude u zoni naplate se donosi na osnovu zahteva i potreba građana, zajedno u konsultaciji sa mesnim zajednicama i skupštinama stanara. U ovom trenutku nema najava nekog većeg proširenja zone naplate u Novom Sadu", poručuje Crnobarac za 021.rs.
Igor Crnobarac, SNS
Šef odborničke grupe Lige socijaldemokrata Vojvodine Robert Kolar kaže da je parkiranje jedan od gorućih problema u gradu koji htino mora da se uredi. Ipak, svestan je, za to nema jednostavnog rešenja.
Kako kaže, ne treba samo širiti zone naplate, niti bi trebalo samo da se grade garaže. Potrebno je da se pronađe kombinacija različitih rešenja koja su primenjena u evropskim gradovima koji su slični Novom Sadu.
"Sigurno je da je gradu od gotovo pola miliona stanovnika potrebno da ima javne garaže, kao što je potrebno i da se reši pitanje stanarskih kartica u stambenim blokovima u kojima ima parking zona. Konačno, sve ovo nije 'zakucano' i ako se neko zoniranje ne pokaže kao dobro, uvek može da se promeni ili ukine. Dakle, treba tražiti pravo rešenje koje svima odgovara. Takođe, stav novosadskih ligaša je i da je potrebno da se naprave 'depo parkinzi' na prilazima gradu. Svaki značajniji prilaz bi imao taj besplatan parking i bio bi povezan posebnom linijom gradskom prevoza sa centrom, uz dva-tri manja stajališta, pri čemu bi cena karte za bus bila u visini cene parkiranja u centru", predlaže Kolar.
Robert Kolar, LSV
Po njegovim rečima, pažnja bi trebalo da se obrati i na mešovite zone, u kojima postoji i stanovanje i poslovanje kako ne bi dolazilo do parkiranja poslovnih vozila na stanarske parkinge. To bi se postiglo naplatom komercijalnih cena parkiranja za poslovna vozila, dok bi radnici išli u javne garaže.
U Srpskoj radikalnoj stranci su stava da bi trebalo da se izgradi mreža javnih garaža umesto da se dalje širi zona naplate. Zamenica predsednika odborničke grupe Snežana Mušicki ukazuje da su potrebna nova parking mesta, dok je sadašnjim ugovorom o javnim garažama predviđeno da se nakon izgradnje ukine više od 450 javnih parking mesta.
Snežana Mušicki, SRS
"Mi smo o tome više puta govorili i na sednicama Skupštine grada, posebno o ukidanju javnih parking mesta nakon izgradnje javnih garaža. Neće se tako rešiti problem parkiranja u centru, nego će se preći sa jednog mesta parkiranja na drugo. Kada pogledate Limane, Novo naselje, okolinu Futoške pijace, Novu Detelinaru, vi jednostavno nemate gde da se parkirate i još ranije smo predlagali da se grade javne garaže u tim delovima grada. One mogu da budu i ispod parkova, ali stvar je da li Grad Novi Sad vidi interes u tome ili ne vidi. Ono što sada vidimo jeste da se one prave za privatnike, a SRS smatra da grad treba da pravi garaže i da potom od te zarade ulaže u nove javne garaže kojima bi se rešio problem parkiranja", stav je Snežane Mušicki.
Ideju o proširenju zone naplate parkinga podržava šef odborničke grupe Nove Demokratske stranke Srbije Bojan Radojević. Po njegovim rečima, parkiranje nije socijalna kategorija i naplata je način da se utiče na funkcionisanje saobraćaja u gradu.
Bojan Radojević, Nova DSS
"Naš stav je da treba da se poveća zona naplate parkiranja. Treba da se fino, pomoću cena, zona i dužine parkiranja reguliše saobraćaj u gradu. Uz širu zonu i efikasan javni prevoz, saobraćaj u gradu bi počeo da funkcioniše mnogo bolje nego što je to sada slučaj", zaključuje Radojević.
Tekst je nastao u okviru projekta "Građani (da se) pitaju" koji je podržala "Slavko Ćuruvija fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
57
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
10
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
2
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
1
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
3
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
13
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
15
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
21
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Od danas otvorena Knjiga žalosti u Skupštini Novog Sada
04.11.2024.•
11
Knjiga žalosti postavlja je u Skupštini Novog Sada, povodom nesreće koja se u petak dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vanredni polasci gradskih autobusa sa Železničke stanice u Petrovaradinu
04.11.2024.•
7
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 66
Limanac
Evo tačno se napipa trenutak kad krenu sumanute primedbe i lične patologije. Kod nas na parkingu stoji komšijska prikolica, nemam pojma čija je ali me ni ne interesuje, čovek ima regostrovanu prikolicu i puno pravo da je parkira tu gde živi.
Ljubazni komšija
Po oštriti kontrolu sprovođenja te mere, kao i uočavati i nalagati ukljanjanje putničkih vozila kojima je istekla registracija i koji imaju natpise "prodaje se" (služe kao placevi za prodaju vozila).
Kada se to za početak uradi može se očekivati poboljšanje kvaliteta stanovanja u stambenim zonama.
Viđao sam auto-prikolice i duge prikolice za vuču ostavljene i zakatančene za bendere na parking mestima, nejasno zašto???
Pobesneli Laloš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar