Novosadski političari o širenju parking zone: Ko je za, ko protiv, a ko predlaže "depo parkinge"
Novi Sad već gotovo dve decenije primenjuje zone naplate parkiranja koje se postepeno šire i na stambene zone.
Foto: 021.rs
Iako su stavovi o efikasnosti ovog sistema različiti, deo Novosađana je zadovoljan uvođenjem zone u njihov kvart, jer imaju stanarsku karticu.
Stav Novosađana koji se zalažu za uvođenje parking zona i u ostale kvartove jeste taj da će na ovaj način oni kao stanari lakše dolaziti do parking mesta u odnosu na one koji njihov kraj posećuju zbog dolaska na posao ili iz nekog drugog razloga.
Portal 021.rs pokrenuo je akciju u kojoj daje mogućnost Novosađanima da postave pitanje odbornicima u Skupštini grada. Jednu Novosađanku je zanimalo upravo uvođenje parking zona.
"Kada će se napraviti zona za parkiranje u drugim delovima grada? Liman, Novo naselje, Detelinara, stanari nemaju gde da parkiraju automobile od ljudi koji dolaze na posao. Novo naselje je isto postalo haotično. Svi znaju, a niko ništa ne preduzima. Garaže nikako, samo sređivanje parking mesta i dodeljivanje parking mesta ljudima koji stvarno žive u tim zonama, ostali nek plaćaju", napisala je ona.
Tragom ovoga pitali smo i odbornike u Skupštine grada šta misle o ovoj ideji i da li predlažu neko drugačije rešenje.
Zamenik gradonačelnika Igor Crnobarac, iz redova Srpske napredne stranke, kaže da za sada nema informacija o značajnijem širenju zone naplate parkinga.
"Odluka o tome da neki deo grada bude u zoni naplate se donosi na osnovu zahteva i potreba građana, zajedno u konsultaciji sa mesnim zajednicama i skupštinama stanara. U ovom trenutku nema najava nekog većeg proširenja zone naplate u Novom Sadu", poručuje Crnobarac za 021.rs.
Igor Crnobarac, SNS
Šef odborničke grupe Lige socijaldemokrata Vojvodine Robert Kolar kaže da je parkiranje jedan od gorućih problema u gradu koji htino mora da se uredi. Ipak, svestan je, za to nema jednostavnog rešenja.
Kako kaže, ne treba samo širiti zone naplate, niti bi trebalo samo da se grade garaže. Potrebno je da se pronađe kombinacija različitih rešenja koja su primenjena u evropskim gradovima koji su slični Novom Sadu.
"Sigurno je da je gradu od gotovo pola miliona stanovnika potrebno da ima javne garaže, kao što je potrebno i da se reši pitanje stanarskih kartica u stambenim blokovima u kojima ima parking zona. Konačno, sve ovo nije 'zakucano' i ako se neko zoniranje ne pokaže kao dobro, uvek može da se promeni ili ukine. Dakle, treba tražiti pravo rešenje koje svima odgovara. Takođe, stav novosadskih ligaša je i da je potrebno da se naprave 'depo parkinzi' na prilazima gradu. Svaki značajniji prilaz bi imao taj besplatan parking i bio bi povezan posebnom linijom gradskom prevoza sa centrom, uz dva-tri manja stajališta, pri čemu bi cena karte za bus bila u visini cene parkiranja u centru", predlaže Kolar.
Robert Kolar, LSV
Po njegovim rečima, pažnja bi trebalo da se obrati i na mešovite zone, u kojima postoji i stanovanje i poslovanje kako ne bi dolazilo do parkiranja poslovnih vozila na stanarske parkinge. To bi se postiglo naplatom komercijalnih cena parkiranja za poslovna vozila, dok bi radnici išli u javne garaže.
U Srpskoj radikalnoj stranci su stava da bi trebalo da se izgradi mreža javnih garaža umesto da se dalje širi zona naplate. Zamenica predsednika odborničke grupe Snežana Mušicki ukazuje da su potrebna nova parking mesta, dok je sadašnjim ugovorom o javnim garažama predviđeno da se nakon izgradnje ukine više od 450 javnih parking mesta.
Snežana Mušicki, SRS
"Mi smo o tome više puta govorili i na sednicama Skupštine grada, posebno o ukidanju javnih parking mesta nakon izgradnje javnih garaža. Neće se tako rešiti problem parkiranja u centru, nego će se preći sa jednog mesta parkiranja na drugo. Kada pogledate Limane, Novo naselje, okolinu Futoške pijace, Novu Detelinaru, vi jednostavno nemate gde da se parkirate i još ranije smo predlagali da se grade javne garaže u tim delovima grada. One mogu da budu i ispod parkova, ali stvar je da li Grad Novi Sad vidi interes u tome ili ne vidi. Ono što sada vidimo jeste da se one prave za privatnike, a SRS smatra da grad treba da pravi garaže i da potom od te zarade ulaže u nove javne garaže kojima bi se rešio problem parkiranja", stav je Snežane Mušicki.
Ideju o proširenju zone naplate parkinga podržava šef odborničke grupe Nove Demokratske stranke Srbije Bojan Radojević. Po njegovim rečima, parkiranje nije socijalna kategorija i naplata je način da se utiče na funkcionisanje saobraćaja u gradu.
Bojan Radojević, Nova DSS
"Naš stav je da treba da se poveća zona naplate parkiranja. Treba da se fino, pomoću cena, zona i dužine parkiranja reguliše saobraćaj u gradu. Uz širu zonu i efikasan javni prevoz, saobraćaj u gradu bi počeo da funkcioniše mnogo bolje nego što je to sada slučaj", zaključuje Radojević.
Tekst je nastao u okviru projekta "Građani (da se) pitaju" koji je podržala "Slavko Ćuruvija fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Odavanje počasti poginulima u padu nadstrešnice u petak u kampusu Univerziteta
21.11.2024.•
1
Grupa nastavnika i saradnika Filozofskog fakulteta pozvala je zaposlene i studente Novosadskog univerziteta da se pridruže akciji "Zastani, Srbijo!".
Majka nastradale u Novom Sadu: Hapšenja ne bi bilo da nije bilo protesta
21.11.2024.•
12
Zorica Ruman, majka Anđele Ruman iz Stare Pazove, devojke koja je poginula u nesreći u Novom Sadu, kaže da možda niko od odgovornih ne bi bio uhapšen da nije bilo pritiska javnosti.
Tužilaštvo za organizovani kriminal: Dela osumnjičenih za pad nadstrešnice nisu u našoj nadležnosti
21.11.2024.•
1
Tužilaštvo za organizovani kriminal (TOK) za sada neće postupati u predmetu u slučaju nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Tmuran petak sa susnežicom u Novom Sadu: Radionice za decu, predavanja, koncerti...
21.11.2024.•
0
Petak će biti tmuran i očekuje se susnežica, ali tu su i koncerti, predstave i razne aktivnosti u Novom Sadu da poprave raspoloženje.
Vučić: Nema više ostavki, do hapšenja nije došlo pod pritiskom demonstranata
21.11.2024.•
35
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da više neće biti ostavki i da će nadležni organi "nastaviti da rade svoj posao".
Novaković: Stvari će početi da se rešavaju kada osoba A.V. završi u tužilaštvu zbog korupcije
21.11.2024.•
2
"Suštinski, pala nam je korupcija na glavu", rekao je narodni poslanik i bivši gradonačelnik Novog Sada Borislav Novaković.
Inženjerska komora: Sud časti prikuplja dokumentaciju za utvrđivanje uzroka nesreće u Novom Sadu
21.11.2024.•
2
Inženjerska komora Srbije saopštila je da je njen Sud časti preduzeo radnje u vezi sa prikupljanjem dokumentacije neophodne za utvrđivanje uzroka nesreće u Novom Sadu.
Uhapšena još jedna osoba zbog nesreće na Železničkoj stanici, dok se za jednom traga
21.11.2024.•
6
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu saopštilo je da je još jedna osoba uhapšena danas zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Pogačar: Ukoliko Relja ne bude pušten, tek će onda uslediti blokade svih institucija
21.11.2024.•
4
Opozicija će nakon saslušanja studenta Akademije umetnosti u Novom Sadu Relje Stanojevića odlučiti kako će dalje postupati, rekao je gradski odbornik pokreta Bravo Miran Pogačar.
Opozicija: Novosađani će sutra poručiti gradonačelniku da ne može izbeći odgovornost
21.11.2024.•
12
Novosadska opozicija koja učestvuje u radu Skupštine grada pozvala je građane da se u petak, 22. novembra, u 11.52 časova, pridruže akciji i zastanu na 15 minuta.
Brnabić o hapšenju za nesreću: Tužilaštvo podleglo pritiscima ulice i uplašilo se najgorih
21.11.2024.•
38
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić navela je da je Tužilaštvo "podleglo pritiscima ulice".
Advokat traži da se Vučević i Gojković izbrišu iz imenika AKV
21.11.2024.•
21
Advokat Ivan Gunjić zatražio je od Upravnog odbora Advokatske komore Vojvodine da se iz imenika obrišu premijer Srbije Miloš Vučević i premijerka Vojvodine Maja Gojković.
VIDEO: Završena blokada novosadskog suda, o daljim koracima nakon saslušanja Relje Stanojevića
21.11.2024.•
37
Treća šestočasovna blokada zgrade novosadskog suda i tužilaštva završena je nešto pre 14 časova.
Sutra tmurno u Novom Sadu, očekuje se susnežica
21.11.2024.•
0
Petak će biti tmuran i očekuje se susnežica.
Od istrage nesreće u Novom Sadu moglo bi da zavisi i otvaranje poglavlja sa EU
21.11.2024.•
12
Otvaranje poglavlja u pregovorima sa Evropskom unijom moglo bi da zavisi od načina na koji se bude vodila istraga za nesreću u Novom Sadu.
Dačić o blokadi suda u Novom Sadu: Dosta je bilo maltretiranja policije
21.11.2024.•
12
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da je policija danas sve uradila po nalogu tužilaštva i obezbedila dovođenje ljudi koje je tužilastvo tražilo.
Nastavak rasprodaje imovine novosadske firme "Dunav grupa agregati"
21.11.2024.•
1
Oglašena je prva prodaja nepokretne imovine novosadske firme "Dunav grupa agregati" u Zrenjaninu.
VIDEO: Studenti Filozofskog i FPN-a u Beogradu prekinuli nastavu na 15 minuta za žrtve u Novom Sadu
21.11.2024.•
1
U znak solidarnosti sa žrtvama nesreće u Novom Sadu, studenti Filozofskog fakulteta i Fakulteta političkih nauka u Beogradu u 11.52 prekinuli su nastavu na 15 minuta.
U petak bez blokade novosadskog suda: Građani pozvani da se zaustave na 15 minuta
21.11.2024.•
1
U petak, 22. novembra neće biti blokade novosadskog suda, već će oni koji se u 11.52 časa zateknu ispred tog objekta učestvovati u simoboličnoj akciji, saznaje 021.
Opozicija o hapšenju Vesića i Tanasković: Zakasnela i nedovoljna, pokušaj da se umiri javnost
21.11.2024.•
2
Stranke opozicije i pojedini političari oglasili su se nakon objavljivanja informacije da su zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu uhapšeni Goran Vesić, Jelena Tanasković i drugi.
Šta do sada znamo o uhapšenima zbog nesreće u Novom Sadu: Od ministra do projektanta
21.11.2024.•
22
Jedanaest osoba je uhapšeno zbog nesreća na Železničkoj stanici u Novom Sadu, gde je u obrušavanje nadstrešnice poginulo 15 osoba, a dve su još uvek u teškom stanju.
Komentari 66
Limanac
Evo tačno se napipa trenutak kad krenu sumanute primedbe i lične patologije. Kod nas na parkingu stoji komšijska prikolica, nemam pojma čija je ali me ni ne interesuje, čovek ima regostrovanu prikolicu i puno pravo da je parkira tu gde živi.
Ljubazni komšija
Po oštriti kontrolu sprovođenja te mere, kao i uočavati i nalagati ukljanjanje putničkih vozila kojima je istekla registracija i koji imaju natpise "prodaje se" (služe kao placevi za prodaju vozila).
Kada se to za početak uradi može se očekivati poboljšanje kvaliteta stanovanja u stambenim zonama.
Viđao sam auto-prikolice i duge prikolice za vuču ostavljene i zakatančene za bendere na parking mestima, nejasno zašto???
Pobesneli Laloš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar