"Programiranje za decu" mnogim ljudima zvuči kao nešto preteško, preambiciozno i u neskladu sa njihovim godinama. Međutim, većina mališana je još od ranih godina okružena tehnologijom i to interesovanje se može iskoristiti na produktivniji način.
"Deca već puno vremena provode na kompjuterima, tabletima i smartfonima, gledaju crtane filmove i klipove. Ovako se makar upućuju da na pravilan i interesantan način nauče nešto vredno", kaže za 021.rs Dejan Krstić vlasnik Internacionalne škole programiranja Algorithmics.
Program prilagođen uzrastu
Saša Jovanović, marketing menadžer škole, dodatno pojašnjava da se pristup kompjuterskom obrazovanju prilagođava uzrastu.
"Sistematika i metodologija su prilagođene različitim uzrastima dece, što znači da se na drugačiji način prustupa radu sa decom koja su mlađeg uzrasta nego što se radi sa decom od desetak, dvanaest godina i srednjoškolcima. Ceo tim ljudi - metodologa, metodičara i psihologa - radi sa decom i kreirali su program koji se zasniva na tom prilagođavanju uzrastu", navodi Jovanović.
Niži uzrasti se u programiranje uvode na zanimljiv način. Ne moraju da imaju teoretsko znanje, ističe.
"Niti im je dosadno, niti im je teško", ocenjuje.
Pristup obrazovanju nije različit samo od generacije do generacije, već se razlikuje i od tradicionalnog obrazovnog sistema u Srbiji.
"Nema domaćih zadataka, testova, nema ocenjivanja na kraju godine... Deca mogu da rade dodatno kod kuće, ali nemaju tu obavezu. Sve što se radi na času iz teorije, vrlo brzo se isproba u praksi", kaže Jovanović.
Ovakav pristup nije nastao slučajno.
"Metodičari tvrde da u radu sa novim generacijama decom pristup obrazovanju mora da bude drugačiji i da akcenat bude na vizuelnom. Teoretski deo je osmišljen tako da se posle toga prelazi na projekte. Projekti se rade ili individualno ili po dvoje ili u celoj grupi", objašnjava sagovornik 021.rs.
Deca uživaju u takvom učenju, svedoče zaposleni ove škole.
"Kada dođu na časove, ne ide im se kući. Razgovarali smo sa decom koja u školi imaju informatiku i rekli su nam da nije ni blizu onom što ovde radimo. Ovo im je nešto novo i zanimljivo i mogu sa tim da se poistovete", navodi Jovanović.
A šta tačno podrazumevaju projekti na kojima deca rade?
To zavisi od vrste kursa i uzrasta. Učenici Internacionalne škole Algorithmics, između ostalog, izrađuju igrice, vebsajtove, pa i filmove. Tako već tokom školovanja mogu da pokažu praktično šta su naučili, umesto da im ocena bude merilo znanja. Za decu koja su više okrenuta kreativnim zanimanjima, postoje kursevi i za grafički dizajn i kreiranje video sadržaja.
Deca na ovim kursevima ne stiču znanje samo iz programiranja, već i veštine pravilne komunikacije. Uče i o značaju timskog rada, ali i sve ostale stvari sa kojima će se susresti u obrazovanju i kasnije u karijeri.
"Nastava se obavlja na srpskom, ali su sami programi na engleskom, što znači da se deca upoznaju i sa specifičnom terminologijom IT industrije na engleskom jeziku", ističe Jovanović.
Takođe, pažnja se posvećuje i sigurnosti na internetu
"Uči se kako se sigurno izlazi na mrežu, koji su sajtovi verifikovani, koji nisu. Ima delova kurseva na kojima se uči šta je monetarizacija, šta je budžet, kako se pravi plan i program. Da se već u tom uzrastu shvate kako stvari funkcionišu", objašnjava naš sagovornik.
Deo pripreme za "stvaran svet" podrazumeva i izrada portfolia, u okviru kog deca prezentuju svoje iskustvo i radove. Vlasnik škole Dejan Krstić kaže da će se oni potruditi da deca kada završe poslednji kurs, sa 19 godina, dobiju priliku da stažiraju tri do šest meseci, ukoliko odaberu da nastave u ovom smeru.
Šta nudi Internacionalna škola programiranja za decu Algorithmics?
Algorithmics je internacionalna škola programiranja za decu. Počela je sa radom u Rusiji pre sedam godina, a zasniva se na specifičnom principu učenja matematike i programiranja.
Škola u Novom Sadu je povezana sa više od 500 drugih u celom svetu. To omogućava deci da dele svoje radove i razmenjuju ideje sa decom sa četiri različita kontinenta.
Deca uče na posebnoj platformi koja je istovremeno učionica i zatvorena "društvena mreža" putem koje mogu da komuniciraju sa učenicima drugih škola širom sveta.
Ova platforma omogućava i roditeljima da u realnom vremenu imaju uvid u napredak svog deteta.
Proces selekcije nastavnika obavlja se sa matičnom školom u Rusiji. Rade se određeni testovi, ali se, osim znanja, stavlja akcenat na odnos nastavnika prema deci.
"Nastavnici treba da vole da rade sa decom i da umeju da im prenose znanje. To je jednako važno kao i samo znanje programiranja", navodi Jovanović.
Nastava je dostupna deci od šest godina.
Iskustvo u kodiranju i takozvani tehnički način razmišljanja nisu neophodni da bi se krenulo sa obrazovanjem u Internacionalnoj školi Algorithmics. Deca mogu da počnu sa učenjem u bilo kom uzrastu. Kada završe sa programom, mogu da nastave sa sledećim.
Između ostalih, dostupni su programi digitalne pismenosti, vizuelnog programiranja, dizajna igrica i pravljenja veb stranica.
Opširnije o školi možete čitati na sajtu
novisad.alg.academy. Ukoliko imate nedoumice ili pitanja, možete im pisati na
novisad@algorithmicschool.com ili ih pozvati na brojeve telefona
021/302 03 73 i
069/725 303.