Teretnjaka u Novom Sadu sve više: Grad naručio analizu nezgoda sa teretnim vozilima

Gradska uprava za saobraćaj naručila je detaljnu analizu obima i prirode učešća teretnih vozila u saobraćajnim nezgodama na ulicama Novog Sada, budući da je učešće teretnjaka u saobraćaju sve veće.
Teretnjaka u Novom Sadu sve više: Grad naručio analizu nezgoda sa teretnim vozilima
Foto: Pixabay
U upravi navode da je neophodno dobiti detaljnije informacije o učešću teretnih vozila u saobraćaju, naročito zbog činjenice da je Novi Sad prometan grad i jedan od privrednih centara Srbije.
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, podaci iz 2012. godine pokazuju da su saobraćajne nezgode teretnih vozila identifikovane kao primarni uzrok profesionalne smrti i povreda širom sveta. 
 
Korišćenje teretnih vozila potencijalno je jedna od najopasnijih operacija koje se preduzimaju u svakodnevnim radnim aktivnostima profesionalnih vozača, a dokaz ovog rizika upravo su brojne nezgode i teške povrede prilikom istih.
Opšti cilj izrade ove analize je smanjenje nezgoda i njihovih posledica u gradu kroz planiranje efikasnijeg načina odvijanja teretnog saobraćaja. 
 
"Izvršilac je obavezan da u svom radu koristi postojeće publikacije, materijale i drugu dokumentaciju u vezi sa realizacijom Studije, do sada izrađene publikacije kao i ostalu literaturu koja regulišu aktivnosti u vezi bezbednosti teretnih vozila u saobraćaju", precizira gradska uprava u dokumentaciji.
 
Na odabranoj firmi je da analizira saobraćajne nezgode sa učešćem teretnih vozila i da konkretne preporuke za planiranje saobraćaja. Za ceo posao na raspolaganju će imati do godinu dana od dana potpisivanja ugovora.
Ponude na tenderu biće moguće dostaviti do 16. maja.
  • Timko

    08.05.2023 22:19
    Utisak mi je da u Novom Sadu niko ne kontroliše da li svi ti teretnjaci imaju pravo da saobraćaju gradskim ulicama. Ubeđen sam da neki veliki učesnici na izgradnji objekata i infrastrukture to zloupotrebljavaju, jer nikada nisu imali posledica.
  • @@mile

    08.05.2023 18:25
    Tebi druže niko neće
    Napraviti problem ako pretičes u levoj traci, samo ukoliko na tom delu puta nema zabrane preticanja. Ako je ima, e onda se kockaš sa kaznom, mozda bodovima i dozvolom, ali kod Nemaca, više sa kaznom nego sa dozvolom. Preticao sam X puta, policija je bila iza mene, jeste, napravio sam malo veću gužvu, ali nisam preticao u zabrani, i niko mi ništa nije rekao. Samo, i samo ako pretičes gde je zabrana, opet napominjem, imaćeš problema. To što šleperi idu na km dva od centra Beča, to nije problem šlepera, ako nema zabrane za njih, ja ne vidim problem. Poštuj ograničenja, poštuj znakove, i niko ti neće ništa reći. A to što se kod nas bahate sa brzinom, toga ima i ovde. Zato ovde u gusto naseljenim mestima postoje kamere koje te snimaju na svakih 500m plus minus, pa se kockaj ako želiš. Postoji i patrola koja zaustavi vozilo, ali ne mogu ni oni sve da isprate.
    Takav princip rada treba i kod nas da se uvede, a ne da selektivno kažnjava i gura po dve crvene u džep. Jednostavno je, i kola jure 150kmh tamo gde je ograničenje 80kmh,samo što kad kamion projuri sa 80kmh, tamo gde je ograničenje 50kmh,bruji, turnji, lupa. Ne opravdavam, i prvi sam za to da se kažnjava i kontroliše. Samo što,koliko su bahati i ostali učesnici u saobraćaju, toliko su i kamioni.
  • MileBukovac

    08.05.2023 15:02
    šoferu
    da li je normalno u Beču da se voziš šleperom na kilometar od Bezirka i to tako da pretičeš drugi šleper levom trakom sa 80km/h a da te policija ne zaustavlja da pita da li si normalan u glavi ? Na stranu što vikendom ne smeš voziti .
    Upravo to se dešava na kilometar-dva od centra Novog Sada.
    Preko temerinskog nadvožnjaka šleper do šlepera (primetio sam kadice LO tablica) koji se spuštaju i sa preko 80km/h ,tako da siguran sam vibriraju okolne zgrade i kuće.
    Na stranu što im se to dozvoljava i toleriše.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti