Stanari zabrinuti zbog zidova u Tanurdžićevoj palati, investitor najavio saniranje štete
U nekoliko stanova u Tanurdžićevoj palati proteklih nedelja došlo je do napuklina na zidovima.
Foto: 021.rs
Do naprsnuća je došlo usled obližnjih radova na izgradnji podzemne garaže u Ulici Modene.
U kompaniji "Inobačka" za 021.rs navode da će sanirati nastala oštećenja, što je predviđeno i ugovorom o koncesiji koju su sklopili sa Gradom Novim Sadom.
Radovi na izgradnji podzemne garaže traju već godinu dana, a prva oštećenja stanari su primetili pre mesec dana.
Po njihovim rečima, u nekoliko stanova na drugom spratu ima pukotina.
Sofija Topalov tvrdi da se najpre pojavila jedna manja pukotina u sobi, a potom i ostale na drugim mestima u stanu.
Stanari navode da su oštećenja prijavili nadležnima, te da su na teren izašli građevinska inspekcija i osoblje Zavoda za zaštitu spomenika. Potom je održan sastanak Skupštine stanara sa predstavnicima grada i izvođačem radova.
"Na naša pitanja nadzornom organu iz Uprave za građevinsko zemljište i investicije šta će uraditi po tom pitanju, dobili smo odgovor da nisu nadležni za to, već samo za kontrolu izgradnje garaže. Izvestili su nas da geodeti nedeljno mere sleganje tla i da je to sve normalno. Rečeno je i da je koncesionar angažovao veštaka pre početka radova koji je snimio stanje radova, kao i da oštećenja nisu zabrinjavajuća s obzirom na to da je zgrada jako stara", dodaje ova stanarka.
Šteta će biti sanirana
Iz kompanije "Inobačka" poručuju da će sva šteta biti sanirana nakon završetka radova, dodajući da građani nemaju razloga za brigu.
"Na poslednjoj zajedničkoj sednici Skupštine stanara, od 70 stanova, tri stanara su iznela primedbu za sitna, estetska oštećenja u svojim stanovima, kao što su otpadanje kreča ili pukotine na malteru. Jako je važno podvući da nema nikakvih oštećenja koja utiču na stabilnost objekta, te nema apsolutno nikakve ugroženosti stanara niti njihove imovine", navode u ovom preduzeću.
Ukazuju i na to da su samoj izgradnji garaže prethodila detaljna ispitivanja zbog visokih podzemnih voda. Celom poslu prethodili su detaljno urađeni geomehanički elaborat i elaborat spuštanja nivoa podzemnih voda, koji su dali smernice za izvođenje temeljne jame. Podzemna garaža je projektovana na tri nivoa, zbog čega se temeljna jama kopala do dubine od oko 17 metara, što nije svakidašnje za Novi Sad.
"S obzirom na blizinu susednih objekata, Tanurdžićeve palate, katedrale i ostalih objekata pod zaštitom grada Novog Sada, bilo je neophodno sprovesti opsežne mere zaštite iskopa sistemom čeličnih razupora u dva nivoa. Pre toga izmeštao se magistralni toplovod i pripremao za sad već prošlu grejnu sezonu. Svi navedeni radovi su grubi radovi i postoji mogućnost da je do navedenih oštećenja došlo usled njihovog izvođenja. Međutim, u ovom trenutku to ne možemo da tvrdimo, jer moramo uporediti stanje u tim stanovima koja su prijavila oštećenja pre samog izvođenja radova sa postojećim stanjem", kažu u investitorskoj kompaniji.
Ističu da će se sva prijavljena oštećenja nakon završetka radova uporediti sa nalazom i fotografijama sudskog veštaka sačinjenog pre početka posla, te da će svaka utvrđena šteta biti sanirana o trošku izvođača radova.
"Budući da su konkretna oštećenja, kao što smo naveli, minimalna, odnosno estetske prirode, postignuti dogovor sa Skupštinom stanara je da se procena kompletne štete u prijavljenim stanovima radi nakon završetka izgradnje. Svaku prijavljenu štetu će, ukoliko se utvrdi da je nastala od građevinskih radova, snositi koncesionar. Tako je utvrđeno prema ugovoru o koncesiji i građani ne treba da strahuju da neće biti otklonjena sva utvrđenja oštećenja", dodaju za 021.rs.
Povodom sleganja, navode da je ono minimalno, do jednog centimetra.
Radove na izgradnji podzemne garaže izvodi "Inobačka", koja je zajedno sa austrijskom firmom "Best In Parking" osnovala preduzeće "Javne garaže", koje će upravljati sa tri podzemne i jednom nadzemnom garažom u centru Novog Sada. Dve kompanije su dobile koncesiju za javne garaže, a kao investitor i vlasnik vodi se Grad Novi Sad.
Podzemna garaža kod Banovine je pri kraju i uskoro bi trebalo da usledi parterno uređenje, te se početak rada očekuje do kraja godine.
Podzemna garaža u Modene bi trebalo da počne sa radom na proleće 2024. godine. Za preostale dve garaže, u Šafarikovoj ulici i na Trgu republike, radi se na idejnom konceptu.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 3
Kiklop
Miki
bora
U gradu od 300 000 stanovnika niko nije nizasta nadlezan a
pogotovo me interesuje protiv pozarna nadleznost. Zalosno
je sto je bezbednost gradjana politicka opcija a ne strucna.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar