Novosađani o poskupljenju gradske vožnje: Nije problem kusur, već karta od pola metra

Čitaoci portala 021.rs rekli su da je poskupljenje gradske vožnje, ukoliko se karta kupuje kod vozača GSP-a, loša odluka.
Novosađani o poskupljenju gradske vožnje: Nije problem kusur, već karta od pola metra
Foto: 021.rs
Prema planu rukovodstva JGSP "Novi Sad", od oktobra bi trebalo da se primenjuje sistem po kojem bi se, ukoliko se karta kupuje kod vozača, izdvajalo 100 dinara za gradsku vožnju, odnosno 150 za prigradsku.
 
Međutim, ukoliko bi se karta kupila van autobusa, na prodajnim mestima, preko aplikacije ili električnog novčanika, onda bi cena karte ostala na sadašnjem nivou. 
 
Jedan od razloga zašto se to radi jeste i taj što vozači imaju problema sa vraćanjem kusura i prodajom karata, pa bi novi sistem trebalo da ubrza vožnju.
Portal 021.rs upitao je čitaoce šta misle o odluci da karta u autobusu bude skuplja. Prikupljeno je gotovo 1.470 glasova.
 
Najviše je glasova dobio odgovor da je u pitanju loša odluka, koja neće ništa ubrzati. Taj odgovor dalo je 62 odsto učesnika ankete.
 
Nasuprot tome, da je u pitanju dobra odluka, reklo je 38 odsto učesnika.
O samoj temi se razvila i diskusija, a u nastavku slede neki od komentara čitalaca.
 
"Pod hitno treba izbaciti kupovinu karte kod vozača i obezbediti karte koje će biti vremenski ograničene, jer ovako je preskupo, nisu svi delovi grada baš dobro povezani i, zaista, ukoliko ide više članova zajedno, isplativije je kolima. Postoji mnogo mogućnosti za plaćanje, od automata ispred stajališta, kartice na dopunu, aplikacije, poruke... Ako postoji volja da građani imaju koristi, naći će se rešenje", napisala je Zorica.
 
Za jednu čitateljku rešenje je elektronski novčanik, dok su kartice besmislene. Ona, kao i još njih, ukazali su na to da nije problem zadržavanje zbog vraćanja kusura, već aparat koji "štampa kartu od pola metra".
 
"Nema šta da karta u autobusu bude 65 ili 100. Vozač vozi, ne prodaje karte. Dvadeset i prvi vek je - ili kupi elektronski, ili na trafici, ili se čipuj (štagod). Uđeš u bus, majstor 'tera'. On je za to plaćen, a ti kartu plati pre ulaska. Ako nećeš, eto taksi, plati na izlasku", napisao je Želimir. 
 
"Ja se pitam kako je ijedan vozač gradskog ostao na tom radnom mestu, znajući da mogu da rade u inostranstvu gde god hoće. Ono je mučenje, za njih veće nego za putnike. Autobusi koji idu na sremsku stranu su raspadnute krntije, jednom takvom se vozim svakog jutra, prljavština, smrad, klime nigde na 35 stepeni Celzijusa, prozori neispravni, bukvalno misliš da će pola autobusa odleteti u delovima po putu. Vozači crveni u licu, peškir oko vrata, jednom rukom drže volan, a drugom ona raspadnuta vratanaca pored njih, koja kloparaju da ti probiju mozak. 
 
Na sve to red za karte, a kasa koja izbacuje kartu je tek horor. Ko je onu nabavku uradio treba krivično da odgovara. Vozači čekaju po minut da izađe jedna karta, a u redu čeka 10 ljudi. Plus vraćanje kusura kada jedan za drugim dođu sa novčanicom od 1.000 dinara. U takvim uslovima oni treba da budu fokusirani na vožnju i bezbednost putnika. Oni su heroji svog posla, i samo je pitanja dana do kada će tu biti. Plus zapitkivanje svakog putnika ispred autobusa, na kojoj sve stanici staje, pa rasprava zašto ne staje na svakoj, kao da oni određuju raspored. Totalna ludnica", napisala je Magi.
"O elektronskom novčaniku pričaju godinama, tome je trebalo da služe validatori, a ne probrojavanju putnika sa mesečnim kartama. Kad neko sa Klise ili Adica bude mogao da kupi kartu na kiosku ili putem SMS-a, onda neka se priča o poskupljenjima. Ako se krene sa kartom od 100 dinara bez ikakvog poboljšanja usluge i olakšanja za putnike, niko neće ni ulaziti u bus", napisala je Ana. 
 
"Iskreno, glupost. Ubrzaće se ako smanje dimenzije karata. Drugo, ukidaju bakšiš vozačima koji verujem da im znači, jer ko nije radio sa ljudima, ni ne zna koliko je težak posao, plus celokupni saobraćaj u gradu, plus si odgovoran za desetine ljudi. Ima tu još stvari, al' sve u svemu - glupost", zaključio je jedan od komentatora.

Projekat "Građani (da se) pitaju" podržala je "Slavko Ćuruvija Fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
  • Gojko

    12.08.2023 12:07
    Kod nas još uvek vlada sovjetski mentalitet u stilu "ne znam ja ništa, centralni komitet propisao 87.54 dinara i ima svaki da plati i da sačeka kusur"
  • Seba

    12.08.2023 01:24
    Naplata karte
    Treba se ugledati konkretno na Slovački sistem naplate karte....na svakom stajalistu ima automat...pri kupovini karte imaš opcije vožnja od 15 min 30 centi, vožnja od 30 min 60 centi, ili vožnja od 60 min 90 centi...bez greške, autobusi ne kasne, a ako kupiš npr. kartu od 15 min, probijes minutazu za minut, udje kontrola i plaćaš kaznu...
  • David Buric

    11.08.2023 21:46
    Treba na prigradskim llnijama da povecaju brzinu voznje autobusa a ne da se vuce 50km na h minimum na 70 80

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti