
Novosađani o poskupljenju gradske vožnje: Nije problem kusur, već karta od pola metra
Čitaoci portala 021.rs rekli su da je poskupljenje gradske vožnje, ukoliko se karta kupuje kod vozača GSP-a, loša odluka.

Foto: 021.rs
Prema planu rukovodstva JGSP "Novi Sad", od oktobra bi trebalo da se primenjuje sistem po kojem bi se, ukoliko se karta kupuje kod vozača, izdvajalo 100 dinara za gradsku vožnju, odnosno 150 za prigradsku.
Međutim, ukoliko bi se karta kupila van autobusa, na prodajnim mestima, preko aplikacije ili električnog novčanika, onda bi cena karte ostala na sadašnjem nivou.
Jedan od razloga zašto se to radi jeste i taj što vozači imaju problema sa vraćanjem kusura i prodajom karata, pa bi novi sistem trebalo da ubrza vožnju.
Portal 021.rs upitao je čitaoce šta misle o odluci da karta u autobusu bude skuplja. Prikupljeno je gotovo 1.470 glasova.
Najviše je glasova dobio odgovor da je u pitanju loša odluka, koja neće ništa ubrzati. Taj odgovor dalo je 62 odsto učesnika ankete.
Nasuprot tome, da je u pitanju dobra odluka, reklo je 38 odsto učesnika.
O samoj temi se razvila i diskusija, a u nastavku slede neki od komentara čitalaca.
"Pod hitno treba izbaciti kupovinu karte kod vozača i obezbediti karte koje će biti vremenski ograničene, jer ovako je preskupo, nisu svi delovi grada baš dobro povezani i, zaista, ukoliko ide više članova zajedno, isplativije je kolima. Postoji mnogo mogućnosti za plaćanje, od automata ispred stajališta, kartice na dopunu, aplikacije, poruke... Ako postoji volja da građani imaju koristi, naći će se rešenje", napisala je Zorica.
Za jednu čitateljku rešenje je elektronski novčanik, dok su kartice besmislene. Ona, kao i još njih, ukazali su na to da nije problem zadržavanje zbog vraćanja kusura, već aparat koji "štampa kartu od pola metra".
"Nema šta da karta u autobusu bude 65 ili 100. Vozač vozi, ne prodaje karte. Dvadeset i prvi vek je - ili kupi elektronski, ili na trafici, ili se čipuj (štagod). Uđeš u bus, majstor 'tera'. On je za to plaćen, a ti kartu plati pre ulaska. Ako nećeš, eto taksi, plati na izlasku", napisao je Želimir.
"Ja se pitam kako je ijedan vozač gradskog ostao na tom radnom mestu, znajući da mogu da rade u inostranstvu gde god hoće. Ono je mučenje, za njih veće nego za putnike. Autobusi koji idu na sremsku stranu su raspadnute krntije, jednom takvom se vozim svakog jutra, prljavština, smrad, klime nigde na 35 stepeni Celzijusa, prozori neispravni, bukvalno misliš da će pola autobusa odleteti u delovima po putu. Vozači crveni u licu, peškir oko vrata, jednom rukom drže volan, a drugom ona raspadnuta vratanaca pored njih, koja kloparaju da ti probiju mozak.
Na sve to red za karte, a kasa koja izbacuje kartu je tek horor. Ko je onu nabavku uradio treba krivično da odgovara. Vozači čekaju po minut da izađe jedna karta, a u redu čeka 10 ljudi. Plus vraćanje kusura kada jedan za drugim dođu sa novčanicom od 1.000 dinara. U takvim uslovima oni treba da budu fokusirani na vožnju i bezbednost putnika. Oni su heroji svog posla, i samo je pitanja dana do kada će tu biti. Plus zapitkivanje svakog putnika ispred autobusa, na kojoj sve stanici staje, pa rasprava zašto ne staje na svakoj, kao da oni određuju raspored. Totalna ludnica", napisala je Magi.
"O elektronskom novčaniku pričaju godinama, tome je trebalo da služe validatori, a ne probrojavanju putnika sa mesečnim kartama. Kad neko sa Klise ili Adica bude mogao da kupi kartu na kiosku ili putem SMS-a, onda neka se priča o poskupljenjima. Ako se krene sa kartom od 100 dinara bez ikakvog poboljšanja usluge i olakšanja za putnike, niko neće ni ulaziti u bus", napisala je Ana.
"Iskreno, glupost. Ubrzaće se ako smanje dimenzije karata. Drugo, ukidaju bakšiš vozačima koji verujem da im znači, jer ko nije radio sa ljudima, ni ne zna koliko je težak posao, plus celokupni saobraćaj u gradu, plus si odgovoran za desetine ljudi. Ima tu još stvari, al' sve u svemu - glupost", zaključio je jedan od komentatora.
Projekat "Građani (da se) pitaju" podržala je "Slavko Ćuruvija Fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
Projekat "Građani (da se) pitaju" podržala je "Slavko Ćuruvija Fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Novosadski studenti u blokadi pozivaju u šetnju sećanja: Poslednja stanica - pravda
31.03.2025.•
1
Studenti u blokadi fakulteta Univerziteta u Novom Sadu pozivaju u šetnju sećanja na žrtve pada nadstrešnice Železničke stanice, koja će početi sutra, 1. aprila u 19 časova okupljanjem kod Rektorata.
VIDEO Završen protest akademske zajednice u Novom Sadu: "Svi za jednog, jedan za sve"
31.03.2025.•
4
Mirna akademska protestna šetnja na koju je pozvao Slobodan univerzitet, završena je na Trgu slobode uz poruku da je akademska zajednica ustala protiv nasilja i zastrašivanja.
Šta vas, osim oblaka, očekuje u utorak u Novom Sadu
31.03.2025.•
0
Spremite se za moguće padavine, a u Novom Sadu vas očekuju i poneki događaji za kvalitetno trošenje vremena.
Studenti u blokadi Filozofskog: Ispunjenje legitimnih zahteva pa nastavak studiranja
31.03.2025.•
1
Studenti u blokadi Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, najoštrije su osudili anketu o nastavku nastave i poručili da žele da nastave studije nakon ispunjenja njihovih legitimnih zahteva.
Novosadska opozicija povodom pet meseci od pada nadstrešnice: Najbolnije mesto zločina u Srbiji
31.03.2025.•
1
Ujedinjena novosadska opozicija pozvala je građane da zajedno, u utorak, 1. aprila u 11.30 časova, budu na Železničkoj stanici - "najbolnijem mestu zločina u celoj Srbiji".
"Zahtevi inženjera": Pokrenuta peticija da se pritvoreni inženjeri brane sa slobode
31.03.2025.•
4
Inicijativa "Zahtevi inženjera", pozvala je u peticiji Više sudove u Novom Sadu i Beogradu da omoguće pritvorenim inženjerima, osumnjičenim u slučaju "Nadstrešnica", da se brane sa slobode.
Skup "Roditelji u borbi za prava dece sa autizmom" u sredu kod Miletića: Nužne sistematske promene
31.03.2025.•
0
U sredu 2. aprila u Novom Sadu i u Beogradu istovremeno biće održan skup "Roditelji u borbi za prava dece sa autizmom".
Oglasila se privatna gimnazija iz Novog Sada čiji su učenici pretučeni u Sarajevu
31.03.2025.•
3
Privatna gimnazija "Tvrđava" najoštrije je osudila napad koji se dogodio učenicima iz Novog Sada tokom njihovog boravka u Sarajevu, u okviru razmene sa Drugom gimnazijom iz Sarajeva.
Slučaj "Nadstrešnica": Tanasković produžen kućni pritvor, Šurlan još 30 dana iza rešetaka
31.03.2025.•
6
Okrivljenima u slučaju pada nadstrešnice Viši sud u Novom Sadu produžen je pritvor, odnosno kućni pritvor.
Novosadski aktivisti optužuju Partiju radikalne levice za sabotažu
31.03.2025.•
13
U saopštenju nekoliko novosadskih organizacija i kolektiva navode da aktivisti i aktivistkinje trpe maltretiranje pojedinaca iz Anarhosindikalističke inicijative i Partije radikalne levice.
Još sutra tmurno u Novom Sadu, pa nekoliko suvih i vedrijih dana
31.03.2025.•
0
Još utorak će biti tmuran u Novom Sadu i moguća je kiša, a onda sledi nekoliko suvih i vedrijih dana.
VIDEO: Rektor Madić došao u kancelariju na DIF-u, otišao nakon zviždanja
31.03.2025.•
5
Rektor Dejan Madić pojavio se danas na Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje. Međutim, otišao je nakon zviždanja studenata.
FOTO, VIDEO: Đaci Jovine gimnazije i njihovi roditelji ponovo u sekretarijatu te škole
31.03.2025.•
7
Đaci Jovine gimnazije, njihovi roditelji i drugi građani okupili su se kako bi pružili podršku profesorima te škole.
Nauka je (u)stala: U Novom Sadu u sredu šetnja podrške naučnom sindikatu koji stupa u štrajk
31.03.2025.•
4
Novosadski studenti u blokadi pozivaju građane da u sredu, 2. aprila, pođu na šetnju podrške Sindikatu zaposlenih u naučnoistraživačkoj delatnosti povodom stupanja u štrajk.
Građevinskoj inspekciji tri sata posle pada nadstrešnice stigao mejl da počinju radovi na stanici
31.03.2025.•
21
Ako se posmatra kako propise tumače predstavnici Republičke građevinske inspekcije, za njih se na Železničkoj stanici Novi Sad tri godine nisu izvodili bilo kakvi radovi.
Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija kabina na Štrandu od ponedeljka: Ovo je raspored
31.03.2025.•
0
Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija kabina na Štrandu počeće u ponedeljak, 7. aprila.
Mićin: Crpna stanica nije opasna po Novosađane, lično sam obišao objekat
31.03.2025.•
24
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin rekao je da je juče obišao glavnu crpnu stanicu za prečišćavanje otpadnih voda i kanalizacije.
FOTO Blokadni čopor Medicinskog fakulteta: Pogledajte ko čuva studente medicine u Novom Sadu
31.03.2025.•
15
Studenti Medicinskog fakulteta stupili su u blokadu 11. decembra 2024. godine i od tada njih svakodnevno čuva nekoliko šapica. Ovo je priča o Blokiju, Blekiju, Belom, Malom, Dobrivoju i Kapućinu.
Protesti u četiri veća grada zbog napada na dekanicu: "Stanemo li sada, sutra će biti kasno"
31.03.2025.•
8
Akademska mreža Slobodan univerzitet pozvala je građane i akademsku zajednicu na mirnu protestnu šetnju "protiv nasilja i zastrašivanja", u ponedeljak, 31. marta, sa početkom u 19 časova.
Novosađani koji sutra daju krv dobiju besplatne biohemijske analize i kompletnu krvnu sliku
31.03.2025.•
3
Zavod za transfuziju krvi Vojvodine će u utorak, 1. aprila svima koji daju krv kontrolisati analize iz krvi KKS, CRP, ŠUK, ALT, AST, GGT, ureu, kreatinin, mokraćnu kiselinu, gvožđe i lipidni status.
Država usvojila plan izgradnje naftovoda do Novog Sada do Mađarske
31.03.2025.•
7
Vlada Srbije usvojila je Uredbu o utvrđivanju Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora naftovoda od granice sa Mađarskom do Novog Sada.
Komentari 17
Gojko
Seba
David Buric
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar