Brojnim Novosađanima uvećani računi za struju: Moraju da plate trostruko, evo šta kažu u EPS-u

Mnogi građani žalili su se da su im julski računi za struju znatno uvećani, i to od 20 do 280 odsto u odnosu na račune za prethodni mesec.
Brojnim Novosađanima uvećani računi za struju: Moraju da plate trostruko, evo šta kažu u EPS-u
Foto: 021.rs
Portal 021.rs pitao je Novosađane da li su im uvećani računi za struju, a upitnik je do objavljivanja ovog teksta popunilo gotovo 200 građana.
Najveći broj njih kaže da su im računi uvećani. Ipak, većina se neće žaliti, jer smatraju da malo šta može da se promeni, navodeći da "nije vredno truda", te da ne "ne vredi gubiti vreme zbog jednog računa". 
Kako je navela jedna Novosađanka, koja je uložila žalbu, račun joj je uvećan tri puta iako je tokom obračunskog perioda samo 11 dana bila u stanu.
 
"Junski račun za struju nam je bio 1.500 dinara, a julski, za koji je obračun rađen od 10. jula do 1. avgusta, 5.900 dinara. Pritom smo bili na odmoru od 21. jula do 7. avgusta, 11 dana boravili u stanu za vreme obračunskog perioda. Nismo bili u zemlji, sve je bilo isključeno, niti jedna utičnica nije bila aktivna osim one za frižider. Žalbu sam već podnela, jer je račun tri puta veći, ovo je najveća potrošnja u proteklih godinu dana - za 11 dana boravka u stanu", kaže ona.
 
 
Jedan Novosađanin kojem je račun uvećan za 100 odsto neće uložiti žalbu, jer je procedura komplikovana.
 
"Za više od 100 odsto je uvećan račun, u junu je bio 4.000, sada 8.500, strašno kakva pljačka. Nije opravdano toliko uvećanje, klima jeste korišćena, ali ne da račun bude duplo veći od junskog, kada je takođe korišćena. Neću se žaliti, jer je procedura komplikovana, pljačku ne možeš dokazati, ko nam očitava brojila? Barem dva puta godišnje nas oderu."
 
Novosadskom paru koji je dobio bebu račun je udvostručen, ali smatraju da je to i delimično opravdano, premda su iznenađeni cenom.
 
"Račun je uvećan za 200 kWh i 100 odsto u dinarima. U julu je račun bio 7.260 dinara, uz potrošnju od 550 kWh, a inače je račun oko 3.500 i 3.700 dinara, a potrošnja 300 kWh. Stan ima 67 kvadrata, nismo išli na odmor, dobili smo bebu, tako da smo stalno bili u zatvorenom i klima je radila. Sa druge strane, bile su i one oluje, tako da bi neko rekao da se nije trošilo. Međutim, naš je stan skroz na suncu od rano ujutru, a klima mora da se pali i preko noći povremeno kako bismo ohladili stan, pa imamo dve klime. Neću se žaliti, vidim da je potrošnja iz jula 2022. veća nego u ostalim mesecima, a i trošila se klima, mada sam bio jako iznenađen cenom - ne sećam se da sam ikada platio struju više od 4.000-4.500 hiljade", kaže Novosađanin.
 
Jedan Novosađanin kaže da mu je račun uvećan za 25 odsto.
 
"Neću se žaliti, jer ne verujem da nešto može da se promeni, ali ako se napravi neka masovna žalba, možda i bude rezultata. Voleo bih barem da dobijem objašnjenje", napisao je.
 
Još jedna novosadska porodica dobila je uvećan račun, iako su se sa odmora vratili 16. jula.
 
"Za jul sam dobila račun od 7.200 dinara, a prosečno bude oko 3.000 dinara. Bez obzira na to što bi ovo bio račun za 15 dana korišćenja, opet je jako puno. Mislim da je račun prevelik, ali se neću žaliti jer verovatno nema svrhe", napisala je ona.
 
Ima i drastičnijih primera, pa je jednoj Novosađanki račun povećan za čak 280 odsto u odnosu na prethodni mesec.
 
"Potrošnja mi je bila približno ista kao i u prethodnim mesecima, a svakako ne skoro tri puta veća. Žaliću se, smatram da sam oštećena. Procedura je takva da sam poslala reklamacioni mejl, na koji sam dobila odgovor da je moja reklamacija zavedena pod određenim brojem i da ću o daljem toku biti obaveštena", napisala je.
 
  
 
Novosađanka kojoj je račun povećan za 114,3 odsto smatra da je ovo povećanje računa posledica olujnih nevremena koji su zahvatili Novi Sad u julu.
 
"Ovo je sramotno. Delimično uvećanje usled povremenog korišćenja klime je u redu, ali uvećanje od više od 100 odsto nije u redu. Zbog oluja EPS sada naplaćuje narodu struju koja se iz iskidanih kablova uzaludno trošila u prazno, što je sramotno. Porodila sam se u julu i trenutno se bavim bebom. Nemam ni vremena ni snage sada da se natežem sa njima", rekla je.
 
Jedna porodica je takođe bila na odmoru tri nedelja, od čega je pola meseca bila van stana. Ipak, dobili su povećanje računa za skoro 100 odsto.
 
"Za jun smo platili 2.900, a sada 5.600 dinara. Na odmoru smo bili tri nedelje, od toga skoro punih 15 dana van stana. Bukvalno je samo frižider radio. Žaliću se, broj kilovata je dosta niži nego proteklog meseca, a cena dvostruko veća. Dakle, ili je poskupljenje od 100 odsto u pitanju ili je neka greška", smatra.
 
Da se veliki broj građana i na društvenim mrežama žalio potvrđuje za 021.rs i Dejan Gavrilović iz Organizacije potrošača "Efektiva".
 
Iako je procenat žalbi na društvenim mrežama velik, samo najuporniji odlučuju da se žale Elektroprivredi Srbije (EPS) na uvećanje računa.
 
"Broj žalbi je toliko mali jer ljudi nemaju veru u sistem, a sistem to koristi kako bi radio ovakve stvari. Sistem zna šta građani misle ili da će se neka manjina buniti i da će to proći. Ovo nije prvi put da su računi povećani, to se svako malo u talasima dešava", smatra Gavrilović.
 
Iz EPS-a za 021.rs kažu da je ovo preduzeće prihvatilo ukupno 748 prigovora kupaca na teritoriji cele Srbije, a za Novi Sad nisu odgovorili na pitanja.
 
"'EPS Snabdevanje' prihvatilo je ove prigovore za očitano stanje u julu i u odnosu na 3,3 miliona kupaca u kategoriji domaćinstva, to je uobičajen broj prigovora i pored brojnih netačnih napisa u medijima", ističu.
 
Dodaju i da je ukupna potrošnja električne struje uvećana za oko 20 odsto.
 
"Na ovo je uticalo veće korišćenje rashladnih uređaja usled visokih temperatura i to je zahtevalo dodatno angažovanje gotovo 1.000 MW iz kapaciteta EPS AD. Ova uvećana potrošnja neminovno je za posledicu imala i uvećane račune, posebno jer je prema informacijama Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije, jul 2023. bio peti najtopliji jul u poslednjih 70 godina", objašnjavaju iz EPS-a.
 
Takođe, zbog povećanog korišćenja rashladnih uređaja preko dana, kada je i cena električne energije veća, a uz svakodnevno korišćenje je račun uvećan za minimum 30 odsto.
 
"Podsećamo da je i u maju ove godine korigovana cena električne energije, a popusti za racionalnu potrošnju nisu bili aktuelni. To se do sada nije u većoj meri odrazilo na majski i junski račun, jer je potrošnja u ta dva meseca bila znatno manja, koliko je povećanje cene uticalo na uvećanje julskog računa kod određenog broja kupaca", dodaju iz EPS-a.
"Efektiva" je nedavno objavila uputstvo šta građani treba da urade kako bi uložili žalbu na račun, odnosno uputili reklamaciju EPS-u. Međutim, mnogi su rekli da im je i ova procedura komplikovana.
 
"Procedura nije komplikovana jer zahteva prvo slanje mejla EPS-u, a upravo iz tog prvog koraka smo saznali da je preduzeće prihvatilo 40 odsto osnovanih prigovora, a na osnovu kojih ćemo dalje tražiti obrazloženje po kom su osnovu oni rešeni. Ne postoji jednostavnija procedura, a građanima ne savetujem ni da idu na šaltere. Bolje je da potrošač uputi pisanu reklamaciju, kako bi imao trag o tome na šta se žalio i kako može dalje da postupa", dodaje Gavrilović.
 
I iz EPS-a naglašavaju da se svi kupci na garantnom snabdevanju koji sumnjaju u ispravnost računa obrate mejlom na adresu reklamacije@eps.rs ili pozivom na telefon kol centra 0800111202, kao i na svim raspoloživim lokacijama navedenim na sajtu.
 
"Kupci će u najkraćem mogućem roku dobiti odgovor na sva pitanja, povratnu informaciju o statusu rešavanja reklamacije ili instrukciju za dalje postupanje u vezi sa pitanjima koja nisu u nadležnosti EPS AD", dodaju.
 
Projekat "Građani (da se) pitaju" podržala je "Slavko Ćuruvija Fondacija" u okviru granta "Mediji po meri građana".

Komentari 109

  • Dr Milanče Mitovski

    27.08.2023 10:51
    ВИШЕ НИ МАСКЕ НИСУ КАО НЕКАДА
    Nastavak:
    ♦ Неким нашим тајкунима одбројани су дани. Зато неки раде ноћу.
    ♦ Да нисмо ми оно што смо, не би били што јесмо!?
    ♦ Мој шеф је научио енглески? Сваког јутра сараднике поздравља са „Гуд мобинг“!
    ♦ Радујемо се за боље сутра, а оно је ипак горе него јуче!
    ♦ Направио је велика дела. Да, углавном кривична.
    ♦ Наше здравство не мучка лекове, већ мучка лековима!
    ♦ Председник није Бог, ал' зна и да помилује.
    ♦ Ако смање плате и пензије, бар нека повећају контејнере!
    ♦ Потрошачку корпу многи допуњују из контејнера.
    ♦ Купљена ствар приметиш да је добра, када је украду.
    ♦ Најрођеније схватиш какви су људи када се почне са поделом наслеђа.
    ♦ Наша земља је добила још једну „егзотиочну“животињу-камелеон партија!
    ♦ Посматрајући како ради Скупштина, подсећа на друмску кафану. Када слушаш како посланици говоре изгледају као да су пијани.
    ♦ „Ипосле Тита - Тито“, а да ли ће бити и после Вучића – Вучић. Не зна се.
    ♦ Власти понављају исте грешке. Значи да су одличне.
  • Jovan

    27.08.2023 10:26
    Posteni narode cuj i pocuj,sledeca pljacka epsa je na januarskom ocitavanju 2024
  • Dr Milanče Mitovski

    27.08.2023 08:15
    ВИШЕ НИ МАСКЕ НИСУ КАО НЕКАДА
    Након короне код нас је све под маскама. Маску носе људи да не оболе од короне и те маске ређе се скидају. Политичари углавном су замаскирани, не откривају криминалне радње тако лако, већ их открива народ са закашњењем. Вође углавном говоре под „маском“ и понављају исте приче као да су папагаји, мада за разлику од њих папагаји не носе маске нити причају замаскирано. Једино радници никада не носе „маске“ на њих све се види и све се примећује, јесу гладни јадни и поцепани и нема шта да крију. И наредни афоризми су писани без маске.

    ♦ А сада свега му је доста, остао је без ичега!
    ♦ Ако је у вину истина, шефу наручујем искључиво вино.
    ♦ Све смо богатији! Сада имамо више партија, народних кухиња, страних посматрача, домаћих плаћеника и да не помињем домаће паћенике.
    ♦ Провукао сам се кроз иглене уши у овој сосасијади, али сам извукао дебљи крај.
    ♦ Он не пије воду, пије нам крв.
    ♦ Неки само једном уђу у факултет. Само када подигну диплому.
    ♦ Од глобалног загревања опасније је само глобално зајебавање.
    ♦ Мујо не кује коња по месецу. Зезнуо се, наступило помрачење.
    ♦ У нашим фирмама данас једино расте број радника који остану без посла.
    ♦ Пријатељ мога непријатеља је такође мој непријатељ.
    ♦ Један наш државник рече: „Свуда наилазимо на осмех....“ Да није подсмех!? –кажем ја.
    ♦ Крив сам и за оно за шта нисам!
    ♦ Они нам запржише чорбу, а ми је кусамо!
    ♦ Политичари почеше да нам секу уши, а да нам крпе дупе.
    ♦ Мој предпостављени не треба да се плаши. Ода

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti