NSBI ukazuje na to da nijedna izmena koja se unosi u zakon ne donosi ništa dobro za bicikliste, a čak se neke novine mogu protumačiti kao najave namera nadležnih organa da u budućnosti unesu nova, destimulišuća pravila za bicikliste.
Ovaj zaključak može se izvesti iz obaveza koje će imati vozači e-trotineta, koji će morati da nose svetloodbojne prsluke i tehničku dokumentaciju za trotinet sa sobom tokom vožnje, da guraju trotinet kad prelaze kolovoz i da idu na tehnički pregled.
Biciklisti su isticali da su predložene izmene zakona destimulišuće za vozače električnih trotineta i kompanije koje rentiraju električne trotinete i da predstavljaju "pripremu terena" za usvajanje takvih izmena za električne bicikle.
Izmenama je upotreba ovih vozila koja su suštinski najpribližnija biciklima u većini gradova učinjena komplikovanom, smartaju u udruženju.
"Dodatni problem predstavlja nedostatak odgovarajuće infrastrukture i zabrana za mlađe uzraste, kojima je ovaj vid prevoza privlačan. Izmenama su uvedene "nalepnice" za potvrđivanje tehničkih karakteristika električnih trotineta, koje izdaje i naplaćuje Agencija za bezbednost saobraćaja, dok je jedna od novosti i zabrana vožnje električnih trotineta prilikom prelaska kolovoza", dodaju u ovoj inicijativi.
Ističu da istovremeno već duži niz godina u propisima na republičkom nivou izostaju čak i minimalne mere koje bi unapredile bezbednost i kretanje biciklista, uvažavajući rastući broj biciklista.
"Tako su ostala nerešena pitanja obaveznog rastojanja prilikom preticanja biciklista, kretanja biciklista u jednosmernim ulicama i pešačkim zonama, kretanja dece na biciklima i prevoz dece u prikolicama za bicikle, kretanje biciklista žutim trakama i druga pitanja koja su od značaja za razvoj savremenog biciklističkog saobraćaja i smanjenje gužvi i zagađenja u gradovima", navode u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi.
Dodaju da je posebnu pažnju privuklo oduzimanje finansijskih sredstava namenjenih finansiranju bezbednosti saobraćaja u lokalnim samoupravama i dodeljivanje na budžetski razdeo Ministarstva unutrašnjih poslova.
Na nivou Novog Sada, ova sredstva su iznosila oko 100.000.000 dinara godišnje i deo sredstava korišćen je za unapređenje biciklističke infrastrukture.
"Udruženje je prilikom javne rasprave očekivalo da će Novi Sad, u kome su vršena značajna ulaganja i postignuti značajni uspesi u razvoju biciklističkog saobraćaja, biti inspirator unapređenja propisa, umesto što su napravljeni koraci koji nas vraćaju u nazad. Pitanja kvaliteta javne rasprave i izmena zakona dodatno su opterećena i načinom na koji su izmene zakona usvojene. U haotičnoj i konfuznoj atmosferi rada, javnost nije imala priliku da se argumentovano informiše o ovim značajnim izmenama i njenim manjkavostima, usled opstrukcije normalnog rada Narodne skupštine od strane gotovo svih zastupnika građana. U ovako nestabilnom političkom kontekstu, kvalitet zakonskih rešenja i samog procesa donošenja zakona je u ozbiljnom padu, što je neprihvatljivo i neodgovorno", smatraju biciklisti.
Skupština Srbije usvojila je u sredu (6. septembra) Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) koji donosi mnoge novine.
Komentari 36
Marija
Gv
zoki
10.09.2023 • 21:20
ŽIVEO BICILIZAM
U svakom normalnoj zemlji je limit za el bicikle 25km/h ako tvoj moze brze onda ne spada na biciklisticku stazu nego na put. A na autoput ne smes svakako
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar