Fotografije su objavljene nakon što je Antić obišao radnike kineskog CRBC-a na dva južna portala kod Iriga.
Antić je okarakterisao ovaj posao kao najzahtevniji na trasi Fruškogorskog koridora, koji će, kako kaže, spojiti Novi Sad i Rumu, uz zaštitu prirode Nacionalnog parka "Fruška gora".
Biće to najduži tunel u Srbiji.
Mada tačni podaci koliko su tuneli zašli u planinu nisu izneti, na fotografijama se može videti da se paralelno radi na obe tunelske cevi iz smera Iriga, a za pretpostaviti je da se isto to dešava i iz smera Novog Sada.
Antić je prilikom ranijih obilazaka rekao da očekuje da će tempo bušenja biti između dva i dva i po metra dnevno, što bi značilo desetak metara po danu.
Podsetimo, tunel će biti dug oko 3,5 kilometara, a pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će CRBC ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Od zvaničnog početka izgradnje, 1. maja 2021. godine, radnici CRBC-a skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen prošle godine počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Inače, Antić je nekoliko dana kasnije obišao i most koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora, a dokle se stiglo možete videti na fotografijama u nastavku.
Prema idejnom projektu, koji je Institut za puteve uradio 2016. godine, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija. Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.
Sam Fruškogorski koridor, vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru, trebalo bi da bude završen do proleća 2025. godine.
Sa svojih 47,7 kilometara trebalo bi da obavi više stvari: da osigura i ubrza saobraćaj između Novog Sada i Rume, oslobodi šume NP "Fruška gora" i ulice Iriga saobraćaja u vidu 900 kamiona i 10.000 drugih vozila po danu, dok bi na teritoriji Novog Sada imao ulogu južne i istočne obilaznice, izmeštajući teški teretni saobraćaj sa Salajke i Podbare.
Kako počinje ukrštanjem sa putem Novi Sad - Zrenjanin kod Kaća, ima i vezu sa auto-putem E-75, a završava se obilaznicom oko Rume i izlazima na auto-puteve Beograd-Zagreb i Ruma-Šabac, trebalo bi i da obezbedi vezu Vojvodine i zapadne Srbije, te da olakša vezu sa Rumunijom i Bosnom i Hercegovinom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 49
Salamander
Pružiti se spram gubera treba.
/
Prle
10 metara dnevno, 2 cevi tunela sa obe strane po 2 do 2.5 metara je 10 metara, čitajte tekst pa komentarišite
@Vranduk
Pljuvači prvo činjenice pa komentari, Vranduk je dinamitom rešavan za tili čas gotovo, ovde je čista zemlja i drugačije ne može tako da prestanete samo da pljujete, gradnja tunela kroz kamenitu zemlju ili sam kamen je milina naspram same zemlje koja pravi ogromne probleme prilikom kopanja.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar