Skup pod nazivom "Vozi bezbedno - poštuj propise" je 31. oktobra organizovalo Udruženje policajaca i građana "Bezbedna zajednica".
Svoje stavove izneli su kako predstavnici Agencije za bezbednost saobraćaja i Fakulteta tehničkih nauka, kao i predstavnici Novosadske biciklističke inicijative i Udruženja roditelja dete stradale u saobraćaju.
Kako posle ovog skupa navode u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi (NSBI), pojedini okupljeni su ponovo iskoristili priliku da spomenu potrebu uvođenja obaveznih prsluka za bicikliste što je, smatra NSBI, problematično.
Nikola Veselinović iz NSBI istakao je da prsluci ne utiču na povećanje bezbednosti biciklista iz više razloga.
"Pre svega, mnogobrojna istraživanja iz EU, ali i širom sveta pokazala su da uvođenjem obaveznih prsluka opada broj biciklista, čime se smanjuje njihova bezbednost jer se bezbednost ranjivih učesnika u saobraćaju ogleda i kroz prizme brojeva – što je više biciklista na ulicama našeg grada, vozači će više obraćati pažnju na njih čime će se smanjiti broj saobraćajnih nezgoda", poručio je Veselinović.
Takođe, kako je naglasio, ako već zakonski postoji uređeno pitanje vidljivosti biciklista - a to su obavezna svetla na biciklu (napred belo, nazad crveno), zašto se zakon ne sprovodi?
To bi trebalo činiti, kaže, kroz edukativne aktivnosti, promociju poput podele svetala i kontrolom saobraćaja na terenu, kao što se čini sa vozačima motornih vozila.
"Nasuprot tome, stručna javnost konstantno bez obrazloženja i utemeljenja prakse u zajednici forsira obavezne prsluke za bicikliste i time rizikuje dugogodišnji rad i napor biciklističkih udruženja u Srbiji na polju razvoja i unapređenja biciklističkog saobraćaja, infrastrukture i bezbednosti", naglašava Veselinović.
U NSBI zaključuju da su godinama unazad vrlo jaki pritisci da se u zakon uvedu obavezni prsluci za bicikliste, uprkos postojećoj obavezi osvetljenja, koja se ne kontroliše.
"Biciklistička udruženja u Srbiji – Novosadska biciklistička inicijativa, Ulice za bicikliste i Sigurne staze Bor, uspešno odolevaju i zahvaljujući svojoj stručnosti i kredibilitetu, te naučnim radovima i istraživanjima, uspevaju da zaštitna oprema ne utiče na povećanje bezbednosti biciklista, i da samo kvalitetno dizajnirana i izgrađena infrastruktura može povećati bezbednost, kako biciklista, tako i dece, njihovih roditelja, osoba sa invaliditetom i pešaka", zaključak je nakon ovog sastanka.
Inače, aktivisti su se još 2017. godine izborili da u tadašnje izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja ne uđe odredba koja propisuje obavezu nošenja reflektujućeg prsluka. O razlozima neopravdanog zahteva da se uvedi prsluci 021.rs je pisao još 2016. godine navodeći primer iz Australije, gde je broj biciklista nakon uvođenja ove obaveze opao za oko 40 odsto.
Vredi dodati da je Udruženje policajaca i građana "Bezbedna zajednica" registrovano u Novom Sadu 22. maja ove godine. Zakonski zastupnik je Boban Pavlović.
Portal 021.rs nominovan je za najbolji informativni sajt u regionu. Za 021.rs možete da glasate na OVOM LINKU.
Komentari 39
ЕРА
Djaja
Nosim kacigu (iako nije obavezna) dva pari svetala i napred i nazad, i dresove svetlih boja. Ako ti treba da nosim i prsluk usred bela dana, da bi me video, onda očigledno imaš problema sa vidom.
/
i naravno biciklisti bez svetala po sredini puta.
svaki od njih je bio mladji, urban koji bi trebao biti svestan toga da mu treba neki obelezavanje koje ce upozoriti ostale da je i on prisutan.
sta reci, romima nije tesko da navuku prsluk dok vize trokolicu ali zato je srbima to ooet atak na identitet
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar