Uskoro pripremni radovi na izgradnji novog mosta u Novom Sadu: Posao vredan 2,4 milijarde

"Koridori Srbije" dobili su građevinsku dozvolu za pripremne radove na izgradnji mosta u nastavku Bulevara Evrope ka Sremskoj Kamenici.
Vrednost ovih radova je 2,4 milijarde dinara.
 
Građevinske dozvole za gradnju samog mosta sa vijaduktom još uvek nema. Međutim, to bi ubrzo moglo da se promeni, s ozbirom na to da se Srbija u oktobru 2023. godine zadužila kod kineske "Export-Import" banke u vrednosti od 175,5 miliona evra kako bi izgradila ovaj most.
U međuvremenu, završen je i izbor stručnog nadzora na gradnji mosta sa vijaduktom i okolnim saobraćajnicama, a podnet je i zahtev za izmenu lokacijske dozvole za privremenu fabriku betona u okviru Brodogradilišta. 
 
Poslednja građevinska dozvola, koja je izdata "Koridorima Srbije", odnosi se na izvođenje pripremnih radova za potrebe izgradnje mosta i obuhvataju pripremu i raščišćavanje terena, iskop humusa, zemljane radove (radovi na stabilizaciji podloge), izradu šipova za obezbeđenje sigurnosti i stabilnosti terena.
Ovi radovi su procenjeni na 2,4 milijarde dinara, a izvodiće se na onim delovima Ribarskog ostrva, Kameničke ade i obali Sremske Kamenice, gde je već posečena šuma i gde je postavljena ograda.
 
Na ovim parcelama već nekoliko meseci nalaze se privremene saobraćajnice i privremeni most koji je gradila kineska kompanija CRBC ("China Road and Bridge Corporation") za potrebe gradnje novog mosta. Za to su "Koridori Srbije" još ranije dobili dozvole, mada su prvobitno sve počeli bez dokumenata, a radove su pratili i protesti građana koji su kulminirali sukobima s kordonima policije koja je štitila seču oko 70 stabala.
 
Pripremni radovi će početi verovatno narednih dana, jer je prijava obavljena i zvanično registrovana 18. januara u Centralnoj evidenciji građevinskih dozvola.
 
Na samoj lokaciji trenutno nema radnika kineske kompanije, možda i zbog hladnog vremena i relativno visokog vodostaja Dunava prethodnih nedelja. Prethodnih nedelja radnici su uglavnom viđani kako u krugu Brodogradilišta pripremaju prostor za izgradnju privremene betonjerke. 
 
Osim građevinske dozvole za pripremne radove, "Koridori Srbije" su proteklih dana izabrali firmu koja će nadzirati radove na izgradnji mosta, vijadukta i pristupnih saobraćajnica. 
 
Posao vredan 507,8 miliona dinara dodeljen je Građevinskom institutu "Centralna putna laboratorija" i "IPSI Institutu" iz Veternika. Ugovor traje 55 meseci, od čega se 31 mesec odnosi na nadzor gradnje, a 24 meseca na nadzor u slučaju potrebe za popravkama i otklanjanja nedostataka nakon završetka radova. Prema ovim vremenskim rokovima, završetak mosta bi mogao da se očekuje tokom 2026. godine, premda postoji klauzula da se ugovor produži i da se promene rokovi.
 
Samom specifikacijom se navodi da će izabrane firme nadgledati gradnju novog mosta sa vijaduktom u dužini od 2.400 metara, gradnju paralelne saobraćajnice ispod mosta od raskrsnice sa Bulevarom patrijarha Pavla do raskrsnice sa 1.300 Kaplara u dužini od 650 metara, sabirne ulice posle raskrsnice sa ulicom 1.300 Kaplara ispod mostovske konstrukcije u dužini od 600 metara, rampe denivelisanih raskrsnica i saobraćajnicu koja će most povezati sa Fruškogorskim koridorom.
Takođe, "Koridori Srbije" su za potrebe CRBC zatražili izmenu lokacijskih uslova za gradnju fabrike betona u okviru Brodogradilišta, ali je to početkom nedelje odbijeno zbog nedostataka u dokumentaciji. Ova izmena lokacijske dozvole se verovatno radi jer je, nakon pritiska ekoloških aktivista i javnosti, zbog brige da će se dodatno ugroziti Ribarsko ostrvo i Dunavac, zatražena Studija procene uticaja na životnu sredinu za postavljanje privremene fabrike betona. Studija još nije objavljena.
 
Tokom novembra je završena i Studija o proceni uticaja na životnu sredinu mosta u produžetku Bulevara Evrope, što je dokument koji je neophodan da bi se izdala građevinska dozvola, a takođe tog meseca je i Vlada Srbije u ostavci formirala radnu grupu koja je zadužena za realizaciju gradnje mosta u produžetku Bulevara Evrope.
 
Iako je poznat idejni projekat mosta, koji je radila kineska kompanija, javnosti još uvek nije prezentovan konačan glavni projekat mosta, koji je neophodan za dobijanje građevinske dozvole. Više o idejnom projektu pročitajte u OVOM TEKSTU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Novosađanin

    25.01.2024 17:40
    @Teodosije III

    Zašto bi se nas ticale gužve u Kamenici? Oko nje postoji obilaznica pa rešite da se poštuje, nećemo vas sigurno mi držati za ručicu.
  • Srba

    25.01.2024 15:17
    Pa ja nešto ne vidim da se gradi treći veliki most kod Novog Sada.
    Pogotovo taj pešački.
    Možda grešim
  • Radmiljana

    25.01.2024 13:17
    Svaka cast i sve pohvale! Ns treba jos dva tri mosta i nevidim razlog da se neko protivi tome sem dokonih Penzionera kojima sve novo lepo i korisno smeta?! Ali njih niko nista nepita i Ns ubrzo postaje Velegrad kakav i zasluzuje odavno!Svi koji su protiv gradnje ovog mosta , ili su neobavešteni ili ne znaju šta ovaj most znači Novom sadu, Razvoj Novog sada bukvalno zavisi od ovog mosta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti