To je rekao pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Predrag Petrović, koji je za Tanjug istakao da je ovaj projekat prepoznat kao važan za razvoj zemlje od najviših državnih institucija, kao i da organizovanje Ekspo 2027. daje vetar u leđa, ali i dodatnu odgovornost da se sve završi i da se Srbija predstavi na najbolji mogući način.
Petrović je naveo da je cilj ovog projekta da unapredi nautičku ponudu zemlje i da privuče ne samo domaće, već i strane turiste, investitore i uopšte ljude koji hoće da pogledaju našu zemlju sa reke.
On je naglasio da sve više putnika i robe plovi rekama i da je to velika šansa za našu zemlju, ne samo za turizam i nautiku, već i za privredu.
Petrović je dodao da je projekat zamišljen u više faza i da prva faza obuhvata izgradnju pet marina.
"Počela ja izgradnja marine u Velikom Gradištu, a veoma brzo počeće i u Golupcu. Postoje planovi da se marine izgrade i u Somboru, Kladovu i Smederevu i u tom smislu razmišljamo da ćemo negde do samog početka Ekspo 2027, ali i pre završiti prvi deo faze ovog projekta", rekao je Petrović.
On je dodao da su prošle godine u okviru ovog projekta otvorena tri međunarodna putnička pristaništa - Zemun, Sremska Mitrovica i Šabac, kao i da je planirano da se otvori i u Banoštoru.
"Potpisaćemo ugovor 6. februara o međusobnim pravima i obavezama, kao i o početku realizacije projekta između Ministarstva turizma, Agencije za upravljanje lukama i lokalne samouprave u Beočinu. Pored Banoštora, imamo ideju da napravimo i međunarodno putničko pristanište u Ramu i u Sremskim Karlovcima, što će najverovatnije u toku ove godine biti i započeto", rekao je Petrović.
Kako je naglasio, ideja je i da se pored 10 međunarodnih putničkih pristaništa koje Srbija trenutno ima, sedam na Dunavu i tri na Savi, u najkraćem periodu otvore i ova tri međunarodna putnička pristaništa.
"Što se tiče domaćeg kanalskog saobraćaja, imamo četiri pontona, a to su Sombor, Apatin, Odžaci i Novi Sad. Pontoni za domaći linijski saobraćaj u Somboru, Novom Sadu, Sremskim Karlovcima, Beogradu i Smederevu. Radićemo na pontonima za međunarodni kanalski saobraćaj i međunarodni linijski saobraćaj", naveo je on.
Kako je rekao, druga faza projekta podrazumeva i nabavku eko čamaca za prevoz domaćih i stranih turista.
"Nabavićemo najmanje dva do tri eko čamca, a možda i više u narednom periodu, koliko nam budu uslovi dozvoljavali i koliko budemo mogli da razvijamo projekat", rekao je Petrović za Tanjug.
Naglasio da su početna ulaganja u ovaj projekat blizu 30 miliona evra, to jest u izgradnju marina, međunarodnih putničkih pristaništa, kao i u eko čamce.
Ova ulaganja, kaže, mogu da se uvećavaju i do 100 miliona evra.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
Dragan
To ce otvoriti mogucnost za razvoj nautickog turizma.
Карловчан
Banoštorac
Prvo to rešite.
Kada to rešite, onda pristanište, carinarnica i policijska stanica na pristanu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar