Ako ne trošite ni na šta drugo: Koliko je prosečnih plata u Novom Sadu potrebno za nov automobil?

Koliko je mesečnih plata potrebno građanima sa prosečnom zaradom u različitim gradovima u Srbiji da bi sebi mogli da priušte najprodavanije nove ili polovne automobile iz prethodne godine?
Ako ne trošite ni na šta drugo: Koliko je prosečnih plata u Novom Sadu potrebno za nov automobil?
Foto: Pixabay
Prosečna neto plata u decembru prošle godine iznosila je 95.093 dinara (811 evra), saopštio je RZS, ali se plate po gradovima i regionima drastično razlikuju. Prosečna zarada u Beogradu iznosila je 123.269 dinara, dok je Novom Sadu ona bila 113.635, u Nišu 88.966 i Kragujevcu 88.770 dinara.
 
S druge strane, prema podacima sa portala Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u 2023. je prodaja putničkih automobila porasla za 11,65 odsto u odnosu na 2022. godinu. Ukupno je, prema tim podacima, prodato 25.422 automobila, što je za 2.637 više nego godinu pre, piše Danas, koji je uradio računicu u nastavku.
Najprodavanija marka automobila bila je "škoda" sa isporučenih 5.533 automobila, nakon čega slede "tojota", "hjundai", "folksvagen", "dačija", "reno", "kija", BMW, "audi", pa "mercedes".
 
Cena novog najprodavanijeg modela u Srbiji, "škode oktavia", prema podacima sa portala prodavca, iznosi 23.196 evra, odnosno 2.718.571 dinara.
 
Prema tome, ukoliko primate prosečnu beogradsku zaradu, za ovaj automobil biste morali da izdvojite nešto više od 22 plate. Tačnije, bilo bi potrebno da nešto manje od dve godine ostavljate čitavu mesečnu platu na stranu, kako biste mogli sebi da priuštite ovaj automobil.
Što se tiče drugog na listi, "škoda skala" sa najjeftinijim paketom košta 17.424 evra, što je u dinarima 2.024.092, što znači da za ovaj automobil, sa prosečnom platom u Beogradu, morate da skupljate oko 17 meseci, bez da novac od mesečne zarade trošite na bilo šta drugo.
 
Sa prosečnom platom u Novom Sadu za "škodu oktaviju" potrebno je da odvajate čitavu zaradu u periodu od dve godine, dok za "skalu" treba dati gotovo 18 zarada.
 
Kakva je situacija sa polovnim automobilima?
 
Ipak, u našoj zemlji je još uvek dominanta kupovina polovnih automobila.
 
Prema podacima sa portala Polovni automobili, u 2023. godini u našoj zemlji u ovoj kategoriji najčešće su se kupovali Folksvagenovi modeli "golf", "pasat" i "polo", svih generacija.
 
Kada se sve uzme u obzir, "golf 5" godišta između 2007. i 2011. može da se pronađe u proseku po ceni od 4.500 evra, što je oko 527.400 dinara.
Dakle za ovaj automobil, ukoliko zarađujete prosečnu platu u Beogradu, morate da odvojite nešto više od četiri zarade, bez da trošite novac na bilo šta osim toga. U Novom Sadu je za ovaj automobil potrebno štedeti oko pet meseci, dok je u Nišu i Kragujevcu potrebno štedeti šest meseci.
 
Recimo za "audi A4" koji je, takođe, između 2007. i 2011. godišta, a koji se u proseku kreću oko 7.000 evra, odnosno 820.400 dinara, u Beogradu je potrebno izdvojiti oko sedam plata, u Novom Sadu oko osam, dok je u Nišu i Kragujevcu potrebno izdvojiti 10 prosečnih zarada.
  • Mile

    28.02.2024 23:21
    Novi automobili se više kvare od polovnih, kada bi čovek sa prosečnom platom kupio novi auto, ne bi mogao da isti održava.
  • Tragi-komični

    28.02.2024 16:07
    Zez
    Vi baš našli da se šalite sa narodom,prosečnu platu vidi jako malo ljudi,velika većina sanja da vrati sve dugove za račune i da se kako tako prehrani!Auto ne ide na vazduh a cene goriva kod nas najveće moguće,registracija izađe od prilike kao pola cene vozila koja običan narod vozi ili je čak i skuplja!Dokle više ove teme,dajte nam bolje savete i cene gde je od hrane šta jeftinije jer nas je pola gladno!!!
  • Sale NS

    28.02.2024 11:20
    Nov automobil treba onima koji prelaze vise od 60000km godisnje, cesto putuju na duze relacije, onda nov i pouzdan automobil ima smisla. Ko prelazi do 50000km godisnje, uglavnom krace relacije, ili put do mora i planine jednom godisnje, dovoljan je polovan automobil do desetak godina starosti ili vise ako je u odlicnom tehnickom ispravnom stanju. Problem kod novih automobila je sto im vrednost brzo pada, nije bas isplativo, vec nakom jedne godine, cena opada za 10-15%, do tri godine ide i do 30%. U Srbiji jos uvek popravke polovnih automobila nisu toliko skupe kao na zapadu, otuda je bolje redovno odrzavanje nego ulaganje u nova kola.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti