Šta će se graditi u Luci Novi Sad: Projekat pred građanima

Urbanistički projekat kompleksa Luke Novi Sad, kojim se uređuju dve faze ovog područja, nalazi se na javnoj prezentaciji.
Šta će se graditi u Luci Novi Sad: Projekat pred građanima
Foto: 021.rs (Google Maps)
Projekat obuhvata dve zone detaljne razrade unutar kompleksa luke, ukupne površine od 2,10 hektara. 
 
Naručilac projekta je kompanija DP World Novi Sad, a izradili su ga urbanisti JP "Urbanizam". Inače, ova kompanija se kupovinom Luke Novi Sad obavezala da će uložiti 30 miliona evra u njen razvoj.
Ovim projektom obuhvaćeni su sadržaji lučke infrastrukture i suprastrukture, odnosno postojeći kejski zid u dužini od 184 metara, ali i planirana rekonstrukcija Ribarske i Kanalske ulice.
 
Planira se izgradnja silo postrojenja sa pratećim objektima, otvorenih skladišta u zoni operativne obale sa kontejnerskim terminalom i terminalom za generalne terete, kao i izgradnja objekata kontrole kolskog ulaza i parking. Projektovana je i korekcija trasa, odnosno položaja, elektro instalacija, spoljnog osvetljenja, hidrotehničke instalacije, podzemna retenzija i separator ulja i masti.
Za radove na ovom području već postoji građevinska dozvolu, dok će se zona izgradnje silosa sa pratećim funkcijama (transport i slično) i kontrolni punkt sa pristupnom saobraćajnicom i kontejnerima za kontrolu žitarica definisati na drugačiji način, pa je zbog planiranih izmena potrebno izraditi urbanistički projekat, a onda i izmeniti građevinsku dozvolu.
 
Kako navode gradski urbanisti, planski osnov za ovaj Urbanistički projekat kompleksa Luke je Generalni urbanistički plan za Novi Sad do 2030. godine, kao i Plan detaljne regulacije radne zone "Sever III".
 
Šta je obuhvaćeno ovim projektom?
 
Prostor obuhvaćen projektom je deo planiranog robno-transportnog centra koji je u funkciji lučke delatnosti. Kako se navodi u tekstu projekta, predmet je deo prve faze rekonstrukcije kojim su obuhvaćene dve zone detaljne razrade za koje će se izmeniti građevinska dozvola.
 
Prva zona, koja obuhvata 0,67 hektara zemljišta, podrazumeva rekonstrukciju Ribarske ulice, preko koje se ostvaruje ulaz u kompleks Luke Novi Sad.
 
"Rekonstrukcija je neophodna da bi se organizovao saobraćaj na način da se obezbedi bolja protočnost vozila i u tom smislu planirane su tri kolovozne trake, dve za ulaz u kompleks i jedna za izlaz", navode gradski urbanisti.
 
Na središnjem ostrvu, između kolovoznih traka, planiran je kontejner za kontrolu ulaza i kontrolu težina vozila, odnosno vagarska kućica, a istočno od njega planirana je postavka kontejnera u funkciji sanitarnog čvora i kancelarija.
 
U zoni kontrole ulaza kolovoz se širi tako da se na kontrolnom punktu organizuju četiri kontrolne trake i odvaja se jedna za kružno skretanje oko saobraćajnog skvera.
 
Uz istočni deo Ribarske ulice planirana su još dva kontejnera za uzorkovanje žita sa pratećim sondama. Uz to je i uz ulicu Bajči Žilinskog planiran i ulaz na parking za putničke automobile.
 
"U zoni ove ulice definisani su putni prelazi na mestima gde industrijski kolovoz prelazi preko Ribarske ulice i betonski kolovoz u zoni kontrole ulaza i ispred kontejnera za uzorkovanje žita. U nastavku Ribarske ulice, posle putnog prelaza preko industrijskog koloseka, planirana je izgradnja ulazne kapije", navodi se u dokumentu.
 
Zona ulazne kapije opremljena je elekroenergetskim, telekomunikacionim instalacijama, instalacijama vodovoda i kanalizacije, kao i termotehničkim instalacijama za grejanje, ventilaciju i hlađenje.
 
Od postojećih objekata u ovoj zoni nalazi se transformatorska stanica "Pristanište i skladište" i vagarska kućica. Ovi objekti locirani su u "zelenom skveru" formiranom unutar regulacije Ribarske ulice.
 
U prvoj zoni detaljne razrade nalaziće se površine pod objektima, zelene površine kao i saobraćajne, odnosno kolovoz, trotoar i biciklistička staza.
 
  
 
Druga zona obuhvata ovog urbanističkoj projekta nalazi se između Kanalske ulice i operativne obale koja se nalazi na prostoru koji je planiran za izgradnju silosa, odnosno prostor od 1,45 hektara. 
 
Kako se ističe, sve je projektovano u skladu sa tehnološkim procesom i zaštitom definisanom u odnosu na liniju mobilne odbrane od visokih voda Dunava. 
 
Kanalska ulica predstavlja osnovnu vezu Ribarske ulice sa svim postojećim manipulativnim i skladišnim prostorima u zaleđu operativne obale i na operativnoj obali, a rekonstrukcija je planirana do kapije preduzeća Danubius.
 
U ovoj fazi planirana je realizacija tri silo-ćelije sa svim pratećim sadržajima, kao što su usipni bunker, toranj za transport žitarica, vezni most, mobilni transporter i slično. U narednoj fazi će se realizovati još silo-ćelija i tu svrhu je rezervisan prostor.
Dodatno, planira se i elevatorski stub, namenjen vertikalnom transportu žitarica, elevatorska jama, vezni most koji se sastoji od galerije na kome se nalazi transporter kojima se doprema žito iz silosa do mobilnih lančanih transportera preko kojih se pune uređaji za utovar u plovila, kao i transportna oprema, protočna vaga i kontejner sa kontrolnom sobom.
 
"Manipulativnoj površini formiranoj oko prostora za realizaciju silosa pristupa se sa Kanalske ulice, a preko ulaza u zoni planiranog rezervoara. Vozilo prolazi ispod veznog mosta i dolazi do usipnog bunkera gde kipuje sirovinu i izlazi na drugi planirani pristup na Kanalskoj ulici. Prostor iznad prijemnog bunkera je nadkriven", navode gradski urbanisti.
 
Uz Kanalsku ulicu je planiran ukopan ili poluukopan rezervoar u funkciji skladištenja vode za potrebe protivpožarne zaštite.
 
"U zoni operativne obale uz Kejski zid planiran je putni prelaz koji će omogućiti jednostavnije kretanje vozila i opreme za transport žitarica preko železničkih šina koje se nalaze u ovom delu operativne obale", navodi se u dokumentu.
 
U ovoj zoni nalazi se postojeća transformatorska stanica "Šljunkara 2" iz koje će se električnom energijom snabdevati planirani sadržaji. Ističe se i da će se kompleks kompletno opremiti infrastrukturom i adekvatno ozeleniti.
 
Prezentacija Urbanističkog projekta kompleksa Luke Novi Sad trajaće do 30. juna u zgradi Gradske uprave za urbanizam i građevinske poslove, kao i na sajtu uprave OVDE.  
  • Zoran

    25.06.2024 14:59
    Da su ovakvi stručnjaci postojali i da su se tada nešto pitali danas ne bi postojali ni fakulteti ni limani ni novo naselje i još mnogo toga jer bi oni bilo protiv.Da ih pitaš zašto ne bi znali da sastave suvisli odgovor.
  • Bojan

    25.06.2024 13:34
    @Milan

    Sve valja kad si idiot.
  • Pogodi ko je

    25.06.2024 07:28
    Sta kazete, zapad radi svasta a ovamo prodajete zemlju, rude i energetiku rusima, arapima i kinezima. Koji ste vi prevaranti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti