Novi Sad i ove godine bez novih autobusa, odustalo se od nabavke

JGSP "Novi Sad" ni ove godine neće dobiti nijedan novi autobus.
Novi Sad i ove godine bez novih autobusa, odustalo se od nabavke
Foto: 021.rs
Kako se 021.rs uverio, predloženo je da se iz programa investicija za 2024. godinu obriše javna nabavka od 80 miliona dinara, koja je trebalo da bude deo troškova za kupovinu autobusa.
 
U programu je do sada pisalo da se planira pokretanje tendera za nabavku pet zglobnih i 10 solo autobusa i procenjeno je da bi ta investicija koštala 680 miliona dinara. U 2024. bi bilo izdvojeno 80 miliona dinara za nabavku, a ostatak bi bio isplaćen tokom naredne godine.
Razlog zbog kojeg se sada odustaje od nabavke nije nedostatak novca, već potreba za analizom da li je bolje da se nabavljaju autobusi na gas ili na dizel sa "euro 6" motorom.
"Razlog za odustanak od projekta proizilazi iz potrebe da GSP uradi detaljnu analizu opravdanosti nabavke autobusa na dizel gorivo - 'euro 6' standarda umesto autobusa na CNG sa aspekta zaštite životne sredine, troškova nabavke i uticaja na vozni park preduzeća. Uvođenje 'euro 6' standarda obeležilo je novu eru u automobilskoj industriji, jer je ovaj standard postavljen sa ciljem drastičnog smanjenja nivoa štetnih gasova koje vozila emituju, uključujući azotne okside, ugljen-monoksid, hidrokarbone i čestice prašine. Značaj upotrebe ovakvih vozila ne leži samo u zaštiti životne sredine već i u promovisanju globalne inicijative za čistijom budućnošću", navodi se u odluci.
 
Iako ovo predstavlja napredak, treba ukazati na to da se standard za motore "euro 6" koristi duže od decenije i da od 2028. sledi primena "euro 7" standarda za autobusa. Osim toga, Evropska unija planira da 2035. godine zabrani prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na fosilna goriva. 
 
Odustajanje od nabavke znači da Novi Sad duže od tri godine nije kupio novi autobus. Ipak, prošle godine je u grad stiglo 10 električnih autobusa na čijoj se kupovini radilo od 2019. 
 
Vozni park GSP je prethodno podmlađen tokom 2020. i 2021. godine kada je isporučeno više od stotinu zglobnih i solo autobusa, koji su tada kupljeni posle duže pauze.
  • Mile

    27.06.2024 11:23
    Sramota
    Izbacite više te autobuse stare 30 godina,stariji sugrađani jedva se penju uz stepenice,s da ne govorim kako smrde i tresu i kako su bučni.
  • Vesna

    26.06.2024 21:14
    Dobro...onda ovako,cena karte u starom busu i bez klime da bude 40 dinara,a u onim"novijem"ostaje ista...Ajde više,samo lažete,novca ima ali,vi,ili ga kradete ili ne znate voditi i organizovati firmu.Država uvek ima novca i mnooogo lopova koji imaju pristup tom novcu.Kako jedno domaćinstvo,gde radi jedan član, uspe da preživi mesec dana...a država,koja uzima i zarađuje i na mrtvima i živima,nema.Bezobrazluk i lopovluka kojem nema kraja,sjaši Kurta da uzjaše Murta.Sram vas bilo koliko ste nesposobni...dajte da vam ja vodim GSP pa će te videti šta je domaćinsko rukovanje novcem.
  • Шустер Милојко

    26.06.2024 19:06
    Нека купе Енглеске на спрат сви ће седети горе ,пошто су грађани навикли на горе а доле резервисано за градске одборнике

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti