FOTO City taxi i najveća eko flota u Novom Sadu: Uštedite vreme i čuvajte okolinu

Novosadski City taxi uveo je novinu u prevozu građana - hibridna i električna vozila koja obuhvataju najveći deo voznog parka ovog prevoznika, a sve u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha u gradu.
FOTO City taxi i najveća eko flota u Novom Sadu: Uštedite vreme i čuvajte okolinu
Foto: 021.rs
Dolaskom novog vlasnika sa velikim iskustvom u ovoj oblasti na čelo ovog poznatog novosadskog prevoznika, politika firme okrenula se ka ekološkim rešenjima smanjenja emisije štetnih gasova u atmosferu po svetskim standardima - korišćenjem hibridnih i strujnih vozila, kao i ugradnjom specijalnih gasnih uređaja posebno napravljenih za hibride.
 
City taxi u Novom Sadu sada poseduje 85 hibridnih i pet električnih vozila koja saobraćaju po gradu, što čini čak 90 odsto voznog parka ekološki održivog.
Važno je naglasiti i to da je cena ovog prevoznika identična cenama svih taksi preduzeća u Novom Sadu.
 
Vlasnik City taxi-ja Aleksandar Golubović za 021.rs objašnjava da je cilj ovakvog poslovanja smanjenje emisije štetnih gasova za čistiji grad i lepši vazduh.
 
"Mi kao društveno odgovorna firma i kao lider na tržištu našeg posla smo u jednom momentu osetili odgovornost da povedemo tu novu priču i da damo primer drugima na koji način možemo da smanjimo zagađenje kojeg smo svi žrtve. Odlučili smo da pokrenemo posao po ugledu na svetske gradove poput Pariza i Dubaija", naglasio je on.
Podseća i da je taksi služba jedna od onih koje u samom gradu najviše saobraćaju, te je bitno da svako vozilo bude ekološki održivo.
 
"Možemo reći da smo pioniri na ovim prostorima i da na ovakvoj teritoriji slične firme, sa ovolikom flotom, nema. S obzirom da je Novi Sad moderan grad koji se ubrzano razvija, upravo tu postoji velika potreba za ozbiljnom taksi službom i da se osavremenjujemo i menjamo klišee, izbacujemo vozila sa klasičnim sagorevanjem i ubacujemo hibridna", navodi sagovornik 021.rs.
 
  
 
Kakva vozila prevoze Novosađane?
 
Najveći deo voznog parka City taxi-ja sada čine upravo hibridna i električna vozila, kao i plug-in hibridi. Oko 10 odsto i dalje čine benzinci i dizelaši, a vlasnik ove firme najavljuje i njihovu zamenu do sledećeg leta.
 
Kada Novosađani pozovu ovaj taksi, po njih dolaze automobili marke "Toyota", "Citroen" i "Tesla". 
 
Ova vozila su se, kako objašnjava Golubović, pokazala kao najbolja za ovakvu vrstu vožnje. Dodatno se i novi modeli električnih vozila dobavljaju i prati se njihova učinkovitost u saobraćaju.
 
Specifičnost u voznom parku City taxi-ja je i to što ovo preduzeće poseduje svoje elektro punjače, te u sopstvenoj režiji pune svoja vozila.
 
"Mi smo u ovaj grad doneli ne samo ovakvu ekološku flotilu i time smanjili emisiju štetnih gasova za oko 70 procenata, nego smo i dali primer drugima da isto urade. Naša sledeća misija je i da u sedištu firme postavimo solarne panele i da energijom sunca punimo vozila kojima će se građani voziti. U pripremi je i da se ubace vozila na vodonik", ističe Golubović.
 
Podseća i da se svake godine ta nekoliko procenata povećava dobijanje električne energije iz obnovljivih resursa, te i da se do 2028. očekuje da će taj broj biti čak oko 40 procenata. Zbog toga je, ističe, električno vozilo izuzetno dobro rešenje za vožnju po gradu, posebno taksi službe.
 
"City taksi će nastaviti sa nabavkom isključivo hibridnih i električnih vozila, kao i onih na vodonik. To će biti naša politika za čistiji grad i lepši vazduh u našem Novom Sadu", rekao je sagovornik 021.rs.
 
  
 
Bezbednost građana na prvom mestu
 
Samim tim što vozni park City taxi-ja nije stariji od 11 meseci, znači da su automobili napravljeni po poslednjim standardima kako ekološke efikasnosti, tako i bezbednosti.
 
Većina vozila poseduju sistem aktivne bezbednosti, što znači da vozila sama imaju vizuelni i zvučni signal u momentima opasnosti od sudara i ono samo koči automobil.
 
"Ko god se vozi našim automobilom, osim toga što je kao putnik osiguran, on se vozi vozilom koje ima senzore za zaštitu od sudara, mrtvog ugla i slično. Na taj način smo za nekih šest ili sedam puta smanjili opasnost od kritičnih situacija", ističe vlasnik ovog prevoznika.
 
Dodaje i da su se novim vozilima vozačima stvorili pogodniji uslovi za rad jer imaju automatske menjače brzine, čime se i smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.
Golubović ističe i da su Novosađani koji se voze City taxi-jem prepoznali važnost ovakvog podviga.
 
"Mi smo svakog građanina koji se vozio sa nama obavestili da je uradio nešto lepo za naš grad, odnosno smanjio zagađenje jer ako dođemo mi sa našim hibridnim vozilom, smanjili smo emisiju štetnih gasova i kada računamo na nekih 1000 vožnji dnevno, pa pomnožiti sa nekoliko godina, dobija se ozbiljna cifra koliko se zagađenje može smanjiti", objašnjava on.
 
Ističe da ovakva vozila u okviru njegove firme voze i u tri druga grada - u Vrbasu, Kuli i Bečeju, te ističe da ova vozila u četiri grada u koja taksi službe saobraćaju mesečno prelaze oko dva miliona kilometara, što znači i veliki uticaj na smanjenje zagađenja u celoj Vojvodini.
 
Dodaje i da je svaki vozač City Taxi-ja prošao obuku o lepom ponašanju u vozilima i da drže do strogih pravila. Zbog toga je i bitno pozvati i sve putnike ovog prevoznika da, ukoliko su imali loša iskustva, isto prijave na broj za reklamacije 065/608-66-72
 
City taxi za vožnju možete pozvati na broj 021/400-400 ili preko aplikacije i viber bota OVDE. Ovog prevoznika pratite i preko Fejsbuka i Instagrama.

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti