-
Most je vredan 38 miliona evra, a projektovaće ga i graditi kineska kompanija.
-
Izgradnja bi trebalo da počne na proleće 2025. godine.
-
Otvaranje mosta očekuje se u 2027. godine, do kada će biti završena dva mosta u izgradnji.
-
Ugovorena i rekonstrukcija tunela i izgradnja lifta gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave.
Ugovor o projektovanju i izvođenju radova, vredan blizu 38 miliona evra potpisali su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i direktor kompanije "Šandong Haj-spid" za Evropu Vei Jiming u prisustvu predsednika Vlade Srbije Miloša Vučevića, gradonačelnika Novog Sada Milana Đurića, predsednice Pokrajinske vlade Maje Gojković i ambasadora Narodne Republike Kine u Republici Srbiji Li Minga.
Pored izgradnje mosta, ugovor obuhvata izgradnju pristupnih saobraćajnica i rekonstrukciju postojećeg tunela sa izgradnjom liftova do gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave.
"Ovo je veliki dan za Novi Sad i Srbiju. Premijer Vučević koji je kao gradonačelnik započeo ovaj projekat zna koliko je truda uloženo da bismo došli do ovog trenutka. U našem gradu grade se dva mosta, a uskoro kreće izgradnja trećeg, veoma posebnog. Ne znam da li je iko gradio pešačko-biciklistički most preko Dunava od nule", rekao je gradonačelnik Milan Đurić.
Kada most bude izgrađen, kako je dodao, stvaraju se uslovi da podgrađe Petrovaradinske tvrđave bude pešačka zona sa kulturno-turističkim sadržajima.
Prema rečima ministra Gorana Vesića, radovi na izgradnji mosta trebalo bi da počnu u martu ili aprilu naredne godine, a da se završe u 2027. godini. Radovi na druga dva novosadska mosta biti okončani 2026. godine.
Vučević je naglasio da su to sjajne vesti za građane Novog Sada, ali i za celokupan ambijent države Srbije.
"Posebno smo zahvalni kompaniji 'Šandong Haj-spid' jer je iznela više nego korektnu ponudu da pre-finansira ovaj projekat, odnosno obaveze Ministarstva kreću tek kada most bude završen. Za dve, tri godine imaćemo bolji i lepši Novi Sad. Saobraćajno bolje povezan, rasterećen gužvi, teškog sobraćaja, a ovaj most biće šlag na torti", naglasio je Vučević.
Projekat će obuhvatiti izgradnju pešačko-biciklistikog mosta na postojećim stubovima starog železničkog mosta Franca Jozefa dužine 437,6 i širine 12 metara.
Zatim, izgradnju pristupnih rampi za most i uređenje partera na novosadskoj strani, duž Bulevara cara Lazara, od raskrsnice sa ulicom Stevana Musića zaključno sa raskrsnicom sa Radničkom ulicom. Takođe, predviđena je rekonstrukcija Ulice Kamenički put u podnožju Petrovaradinske tvrđave i izgradnja pristupnih rampi za most sa uređenjem partera na bedemu duž Kameničkog puta.
Aktivnosti podrazumevaju i sanaciju i uređenje nekadašnjeg železničkog tunela sa izgradnjom nove grane tunela i tunelskog okna za smeštanje liftova i stepeništa, izlaz na Tvrđavu i parterno uređenje na mestu nekadašnje stražare, kao i rekonstrukciju saobraćajnice i pristupa tunelu u zoni "Lovotursa".
Rok za završetak radova na izgradnji mosta je 24 meseca.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 17
Dragan
Limanac
Ovaj most nije potreban ali je još manje potrebno da titramo vama koji ste na divlje podizali kuće u vikend naselju pa sad kukate što niste svi našli vezu za priključak.
Biljana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar