U Železničkoj stanici pre pada bili radovi: Šta se (ne) zna o rekonstrukciji?

Unutar Železničke stanice su pre pada nadstrešnice sa staklenom terasom bili u toku radovi.
U Železničkoj stanici pre pada bili radovi: Šta se (ne) zna o rekonstrukciji?
Foto: 021.rs
Oko podneva se nadstrešnica sa staklenom terasom obrušila. Kako je ministar unutrašnji poslova Ivica Dačić rekao, do sada je ispod ruševina nadstrešnice izvučeno osam tela stradalih, dvoje je prebačeno u zdravstvene ustanove, od kojih jedna osoba sa teškim telesnim povredama, amputirana joj je noga. Ispod ruševina su i dalje jedna žena i jedna devojčica od 14 godina, sa kojima nadležni komuniciraju.
 
Kako javljaju građani, jutros su u tom delu stanice postavljane šipke i delovalo je kao da se pripremaju novi radovi. 
Svi prethodni radovi i njihova cena su pod velom tajnosti. Izvođač radova na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
 
Infrastruktura železnice Srbije saopštila je nakon nesreće da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad-Subotica.
 
"U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice", kažu u IŽS.
Javnosti nije saopšteno zbog čega su ponovo počeli radovi na rekonstrukciji unutrašnjosti, niti je saopšteno šta se radi. Poslednji put je zvanično otvorena na leto ove godine.
 
Rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu počela je još u oktobru 2021. godine.
 
Stanica je prvi put svečano otvorena 2022. godine, u jeku predizborne kampanje, sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerom Mađarske Viktorom Orbanom. Nadležni su kasnije poručili da to nisu finalni radovi. 
 
Više o tome koliko je i u šta uloženo se ne zna, jer je, kako je pisao 021.rs, ovaj projekat tajna, budući da "kineski partneri" odbijaju da otkriju ugovore "trećim stranama". 
 
Godinu dana kasnije, stanica je ponovo zatvorena i počela je rekonstrukcija, a u julu su je ponovo svečano otvorili pokrajinska premijerka Maja Gojković i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Kako je tada navedeno, ti radovi obuhvatali su završetak zamene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta na stanici Novi Sad. 
 
Cena i priroda tih radova nije u potpunosti poznata jer su i AD "Infrastrukture železnice Srbije" i Ministarstvo saobraćaja odlučili da ugovore drže u tajnosti - "Infrastrukture" jer je reč o širem ugovoru koji podrazumeva celu deonicu pruge, a Ministarstvo jer je kineski partner bio protiv toga da se ugovori odaju "trećoj strani", odnosno javnosti.
 
Iz "Infrastrukture" za 021.rs početkom godine naveli da je rok za završetak radova 31. decembar.
  • Ja

    01.11.2024 20:16
    Kada?
    Kada će da se rekonstruiše dilatacija na obilaznici oko Ns, tj na mostu iznad kanala DTD? Mesecima samo stoji "ograđeno", niko da joj priđe, kao da će se rešiti samo od sebe? Šta se ĉeka, još jedna tragedija?!
  • Den

    01.11.2024 19:42
    U svakoj normalnoj državi građani moraju znati cenu investiranja jer novac se daje iz poreza građana.
  • Nenad

    01.11.2024 18:38
    Označavanje građana ove zemlje kao nekakve "treće strane" je takva jedna drskost, nemam reči.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti