Liga socijaldemokrata Vojvodine - Vojvođani zahteva da svi koji su odgovorni za današnje urušavanje ulaznog dela Železničke stanice u Novom Sadu budu privedeni licu pravde i kažnjeni.
"Godinama gledamo paradiranje ministra Gorana Vesića, pokrajinske premijerke Maje Gojković, mnogih drugih naprednjaka i njihovo 'divljenje' radovima na Železničkoj stanici. Mediji godinama pišu hvalospeve o uspešnim radovima na stanici, a naprednjaci su se utrkivali ko će prvi da je otvori posle završenih radova. Rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu počela je još u oktobru 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena 2022. godine, u jeku predizborne kampanje, sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerom Mađarske Viktorom Orbanom", kaže LSV u saopštenju.
Dodaju da je pre nekoliko meseci Maja Gojković opet presekla vrpcu i "podarila" građanima novu i modernu železničku stanicu.
"Kako javljaju građani, jutros su u tom delu stanice postavljane šipke i delovalo je kao da se pripremaju novi radovi. Interesantno je da je u januaru Ministarstvo saobraćaja odbilo da otkrije podatke o rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu, jer kineski izvođač ne želi da oni budu dostupni javnosti pre završetka projekta", kažu u LSV-u.
Ova stranka poziva nadležne organe da istragu o ovoj katastrofi sprovedu u skladu sa propisima i pod hitno započnu procesuiranje odgovornih.
Pokret obnove Kraljevine Srbije (POKS) insistira da svi oni koji su se slikali u kampanji pred dva puta rekonstruisanom Železničkom stanicom odmah podnesu ostavke.
POKS takođe traži da protiv njih bude pokrenut krivični postupak.
"Zbog nesreće u Novom Sadu u zatvoru moraju da završe i Miloš Vučević i Goran Vesić i Maja Gojković i sva odgovorna lica koja su kriva za izdavanje upotrebne dozvole objektu koji se obrušio na građane", izjavio je predsednik POKS i poslanik u Skupštini Srbije Vojislav Mihailović, navodi se u saopštenju ovov pokreta.
Dodaju "da nam je doslovno na glavu pao i živote ugrozio marketing Srpske napredne stranke i njihovo nameštanje tendera".
"Ostavke su minimalni moralni čin koje bi pobrojani ljudi već podneli da znaju šta je to moral. Krivična odgovornost se golim očima vidi, a ako srpsko Tužilaštvo pred tim opet zatvori oči to će biti novi razlog za ustanak protiv stranke koja nam je otela državu", naglašava Mihailović.
Akcija progresivne Vojvodine najoštrije je osudila aktuelnu vlast koja snosi punu odgovornost za pad nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, kao i za svu materijalnu štetu i povrede ljudi koje su tom prilikom izazvane.
"Srpska napredna stranka vodi u potpunosti ovu državu na svim nivoima i u svim javnim ustanovama i preduzećima pravo u propast. Dokaz za to je i tragičan i strašan događaj koji se danas desio u Novom Sadu. On je posledica nemarnih, nestručnih i očigledno nepoštenih ljudi koji ugovaraju poslove sa kineskim i ruskim firmama, a jedan od tih poslova je bio i rekonstrukcija železničkih stanica. Kada sarađujete sa sumnjivim firmama i autokratskim državama - očekujte propast, a to se upravo danas i desilo u Novom Sadu", poručuju iz Akcije progresivne Vojvodine.
Novosadski odbor Stranke slobode i pravde je saopštio da zahteva da se svi oni koji su učestvovali u rekonstrukciji stanice, kao i odgovorni za kontrolu radova, nađu pred licem pravde.
"Za užasnu nesreću u Novom Sadu kada je pao krov tek renovirane Železničke stanice, kriva je i odgovorna isključivo naprednjačka vlast. Naprednjačko ošljarenje došlo je na naplatu, a cena je užasna. Konstrukcija pod kojom su nastradali putnici i naši sugrađani slika je i prilika njihovog rada, jer je bukvalno sve što su radili i rade, samo puko poštovanje forme. Dok brojimo povređene i nastradale na platou ispred Železničke stanice, ne možemo a da ne pomenemo Gorana Vesića, ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije koji se pre samo tri meseca hvalio da rekonstrukcija završena pre roka i da je u radove uloženo 65 miliona evra, a samo u zgradu i perone 16 miliona evra. Ova stanica bila je već tema za prozivku vlasti, 'poznata' po tome što je dva puta otvorena - prvi put 2022. godine sa Aleksandrom Vučićem za potrebe predizborne kampanje, a drugi put u julu ove godine sa ministrom Goranom Vesićem", ukazuje SSP.
Dodaju da ne može da se ne spomenu megalomanska obećanja o gradnji i prosperitetu.
"Ovaj tragični događaj nas upozorava da moramo dovesti u pitanje sve što je ova nesposobna i korumpirana dosad izgradila", kažu u SSP.
Novosadski odbor Pokreta za preokret traži hitnu istragu u vezi sa obrušavanjem nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
"Jasno je da je nestručnost i neadekvatan nadzor doveo do ove situacije. Podsećamo da je prvi put stanicu svečano otvorio Aleksandar Vučić dok je drugi put stanica svečano otvorena nedavno. Današnja nesreća na Železničkoj stanici u Novom Sadu očito je primer šta se dešava kada grad, ali i državu vode nestručni, partijski kadrovi. Ne tako davno imali smo slučajeve rušenja mostova u nekim drugim delovima naše zemlje, a danak nekompetentnosti danas plaćaju Novosađani. Tražimo da se istraga ovog slučaja hitno pokrene i da u njoj učestvuju tužilaštvo i policija i da javnost što pre bude informisana o rezultatima istrage", poručuju iz Pokreta za preokret.
Novosadski odbor stranke Srce navodi da je rušenje nadstrešnice sa staklenom terasom na tek renoviranoj Železničkoj stanici u Novom Sadu još jedan dokaz da je osnovni javni interes građana, a to je pre svega njihova sigurnost i bezbednost, posebno u javnom prostoru, podređen korupciji.
"Renoviranje zgrade Železničke stanice u Novom Sadu trajalo je godinama, a golim okom moglo se videti da se radovi obavljaju traljavo i bez kontinuiteta. Koja je uloga države kao investitora, a železnica i njeni objekti su u državnom vlasništvu, nego da ima nadzor nad radovima i njihovim kvalitetom? Ali, ako partijska država, kakvu danas imamo u Srbiji, vodi prvenstveno računa o tome da se namire partijski interesi vladajućeg SNS i njihovih satelita, kao i sa svima njima povezanih lica, onda se dešavaju tragedije kao danas u Novom Sadu", navode u Srcu.
Dodaju da može da se zamisli kakvi bi tek bile posledice nekih budućih traljavo izvedenih radova na, na primer, jalovištima rudnika litijuma u Jadru.
"I tamo bi država morala da ima nadzor. Ali, poučeni novosadskim iskustvom, ako su partijski i privatni interesi ispred javnih, kakav bi bio kvalitet takvog nadzora nad rudnikom u vlasništvu multinacionalne kompanije. Upravo zbog toga, svi koji su odgovorni za ovaj sramotni događaj u Novom Sadu moraju odgovarati po zakonu", kažu u ovoj stranci", zaključuju u ovoj stranci.
Potpredsednica Pokreta slobodnih građana Ana Oreg rekla je da uzrok ovog tragičnog događaja možemo tražiti u skrivenim i katastrofalnim ugovorima i pogubnoj politici vladajućih struktura u Novom Sadu.
"Hoćemo u Evropu? Hoćemo evropske standarde? Onda moramo poštovati evropske pravilnike-očigledno su takvi sa dobrim razlogom, ako nećemo, životima da plaćamo bogaćenje nekolicinih preko tajnih tendera. Rekonstruisana zgrada Železničke stanice svečano je otvorena ove godine. Ta stanica stoji i postoji tačno 50 godina. Dok SNS nije odlučio da je svečano rekonstruiše nije se pomerila. Kada je Ministarstvo građevinarstva i infrastrukture upitano o ugovorima sa kineskom kompanijom koja je obavljala rekonstrukciju, ministarstvo je odbilo da priča o ugovorima. Nakon današnjeg dana apelujemo na vlast, da jedina stvar koja mora da završi jeste loša praksa sa sumnjivim izvođačima građavinskih radova" zaključila je Oreg.
Građanski pokret Bravo iskazujemo revolt i poziva na solidarnost i okupljanje u teškim danima koji predstoje.
"Tražimo da vlast i učesnici projekta preuzmu odgovornost i to do sutra. Dok se čekaju informacije o konačnom broju mrtvih i povređenih i ukupnim razmerama nesreće naglašavamo da su projektanti, kompanije koje su izvodile radova, nadzor, Železnice Srbije i Vlada oni koji moraju preuzeti svoj deo odgovornosti i za stanje objekta i za kvalitet izvedenih radova proteklih godina. Ovo je još jedan očigledan i strašan dokaz da SNS i njihovi partneri grade bez znanja, nepoštujući propise, standarde i bezbednosne mere. U trci za profitom rizikuju se životi građana", kaže Bravo.
Ovaj pokret traži nepristrasnu istragu, odgovornost i ostavke svih u ovih lancu kriminalnih poslova.
Novosadski odbor Demokratske stranke i Demokratska stranka smatraju da krivicu za tragediju nesumnjivo snose svi u lancu državnog odlučivanja, izvođenja radova i
stručnog nadzora.
"Najveću političku, moralnu i zakonsku odgovornost nesumnjivo snose predsednik Srbije Aleksandar Vučić, Vlada Srbije i svi bivši ministri i državni funkcioneri koji su učestvovali u propalom projektu rekonstrukcije objekta stanice. Podrazumeva se da se na udaru zakona odmah moraju naći i odgovorni iz 'Infrastruktura Železnice Srbije', koje je investitor u ovom poslu, kao i kineskog konzorcijuma koji je, prema informacijama koje su objavljene letos prilikom otvaranja objekta stanice, glavni nosilac posla. Tragedija na novosadskoj železničkoj stanici je posledica prakse koju su svesno uspostavili Vučić i njegova vlada u kojoj se najveći infrastrukturni radovi realizuju bez ikakve transparentne procedure u ugovaranju, kontroli trošenja novca i izboru izvođača radova i nadzora. U tim poslovima se po pravilu kao podizvođači angažuju firme u vlasništvu pripadnika vladajućeg režima koje za te poslove nemaju neophodno ni stručno znanje ni iskustvo", kažu u DS-u.
DS upozorava na to da današnja nesreća nije pojedinačan i izolovan incident, već direktna i neizbežna posledica sistema upravljanja državom i društvom od strane režima Aleksandra Vučića.
Komentari 7
Br 1
Milan
@Hm...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar