Društvo građevinskih konstruktera: Odgovornost obrušavanja nadstrešnice individualna, ne kolektivna

Društvo građevinskih konstruktera Srbije pozvalo je danas na hitno utvrđivanje uzroka obrušavanja nadstrešnice železničke stanice u Novom Sadu.
Društvo građevinskih konstruktera: Odgovornost obrušavanja nadstrešnice individualna, ne kolektivna
Foto: 021.rs
Dodali su da odgovornost za nesreću u kojoj je 14 osoba poginulo, a tri su teško povređene, ne može biti kolektivna "već samo individualna".
 
U saopštenju su naveli da su loše gazdovanje objektima, odnosno neredovan pregled i održavanje, jedan od najznačajnijih problema s kojima se građevinski konstrukteri suočavaju u Srbiji.
"Retki su vlasnici objekata koji se pridržavaju odredbi Pravilnika za konstrukcije koje se odnose na preglede i održavanje. Ovaj pravilnik takođe daje i jasne smernice na koji način treba da se pristupi projektima rekonstrukcije, koji su po pravilu zahtevniji od projekata novih objekata, i kod kojih je neophodno da se prethodno utvrdi zatečeno tehničko stanje konstrukcije", piše u saopštenju.
Društvo je dodalo da je spremno da svoje stručne kapacitete i konstruktersko znanje stavi na raspolaganje ukoliko je državi potrebna njihova ekspertiza radi utvrđivanja činjenica koje su dovele do nesreće u Novom Sadu.
 
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu je u prethodna tri dana saslušala ukupno 48 osoba, dok je naloženo da se u toku današnjeg dana sasluša još njih petoro.
 
Nadstrešnica teška 26 tona obrušila se u petak, 1. novembra, ubivši četrnaestoro i teško povredivši troje. U međuvremenu je ministar građevinarstva, saobraćaja i infratrukture Goran Vesić, podneo ostavku četiri dana nakon tragedije.
 
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu ispituje ljude u svojstvu građana. Niko nije priveden. Nijedna optužnica nije podignuta.
  • krutost

    06.11.2024 08:23
    pomeranja
    Izgradnja nove pruge=novi režim=nova krutost sistema=novi režim oscilovanja=nova pomeranja=nove deformacije=novi pravci deformacija= stari objekat sa uhodanim decenijskim deformacijama, sada je dobio nove pravce i nove deformacije, pa su veze oslabile. Na snimku se vidi da je prvo popustila sajla na uglu, dakle, najdalje od težišta objekta, jer je tu je najveći krak pomeranju.Ima 18 sajli, devet ramova, a nadestrešnica je teška 50 tona. To je sada nekakav objekat koji ne odgovara nikomu, on sada ima neke nove modove oscilovanja, budući da se olakšao sa 50 tona. Pošto stari objekat više nema nadstrešnicu od 50 tona, on je sada potpuno novi objekat koji se otresao svoga viška.
  • Magarac

    05.11.2024 21:59
    Priče za decu. U 57 g dobio sam otkaz jer nisam hteo da izdam dozvolu za rešenje putnog prelaza koje nije zadovoljavalo zadate uslove (ugrađeno u Francuskoj ulici i sve popucalo). Sudio sam se 5g i ostao na ulici. Niko mi nije pomogao. 4 presude u moju korist i 5ta protiv mene. Svi su čuvali sebe. U pitanju je Direkcija za železnice. Pričate bajke.
  • Hm

    05.11.2024 18:36
    Pravda
    Je spora, ali dostižna!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti