Rekonstrukcija nadstrešnice: Od "neverovatno" do "rekonstruisana je"

Arhitekta Slobodan Maldini kaže da je, prema glavnom projektu i građevinskoj dozvoli, rekonstruisana Železnička stanica u celosti.
Rekonstrukcija nadstrešnice: Od "neverovatno" do "rekonstruisana je"
Foto: 021.rs
Maldini je na RTS-u govorio o rekonstrukciji Železnički stanice u Novom Sadu, čija se nadstrešnica obrušila i usmrtila 14 ljudi, a troje teško povredila. 
 
Arhitekta je istakao da objekat koji je izgrađen pre 60 godina dugo nije bio kontrolisan. Međutim, ističe da je činjenica je on bio stabilan 60 godina, a da se deo obrušio nakon izvođenja radova. 
 
"Šta se dogodilo? Istog dana kada je pala nadstrešnica, nadležni su izjavili da nisu radili rekonstrukciju nadstrešnice. Sutradan se javno saznalo, evo ja ovde imam i glavni projekat i građevinsku dozvolu, gde piše da je rekonstruisan ceo objekat, uključujući i nadstrešnicu", rekao je Maldini u programu RTS-a.
Redovni član Akademije inženjerskih nauka Srbije arhitekta Borislav Stojkov rekao je za Insajder TV da mu je neverovato da uz projekat nedavne rekonstrukcije, kako se zvanično tvrdi, nije urađena i rekonstrukcija nadstrešnice. 
 
"Postavlja se pitanje zašto je to preskočeno. Da li je to slučajno ili namerno? To je vrlo ozbiljno pitanje odgovornosti. Ako je namerno, to može da bude iz jednog razloga - da su videli da će rekonstrukcija nadstrešnice da bude mnogo duži proces upravo zbog tih čeličnih zatega i da će to da pokvari rokove koji su obećani državi, odnosno da će stanica biti gotova u roku... To je jedna moja pretpostavka", rekao je Stojkov.
Kako prenosi Beta, nadstrešnica se obrušila svega nekoliko meseci nakon svečanog otvaranja, gde je posebno naglašeno poštovanje rokova. 
 
"Propust se može staviti na teret Ministarstvu građevinarstva jer je imalo odlučujuću ulogu da formira ekipe, da registruje sve te projekte, kojih ima negde oko 700-800, koji se rade istovremeno za taj potez od Novog Sada do Subotice. Zašto je brzina najvažnija, a ne bezbednost? To je ključno pitanje. Ja mislim da to nekom odgovara, neko se s tom brzinom ponosi", rekao je Stojkov za Insajder.
 
On je naveo i da je potrebno pregledati dosta dokumentacije da bi se utvrdilo kako je došlo do ove nesreće. Smatra i da je objekat Imrea Farkaša iz šezdesetih godina prošlog veka ima određene slabosti zbog kojih je mnogo ranije bilo potrebno intervenisati. 
 
On je objasnio da je nadstrešnica bila utvrđena sa 18 čeličnih zatega zakačenih za gornji deo krova koji je to nosio uz jedan anker, horizontalni, prema zgradi stanice. To je, kako je podsetio Stojkov, rađeno pre 60 godina materijalom koji je danas prevaziđen. Čelik je verovatno bio obrađen u Čeličani u Zenici i imao je slabosti zbog korozije, naročito posle 60 godina, pa ga je trebalo održavati.
Nadstrešnica na stanici u Novom Sadu bila je kako je naveo, učvršćena s tri materijala.
 
"Jedan je materijal sama nadstrešnica - to je betonska nadstrešnica. Drugi materijal je krov o koji je bila okačena - to je opet neka vrsta betona, ne znam tačno kakav. I jedan anker koji je išao u pravcu fasade stanične zgrade koji je obložen mermerom. To su tri vrste materijala, potpuno su različite sile naprezanja i sile koje to čuvaju", objasnio je Stojkov.
 
On smatra i da je sada upitno da li je krov Železničke stanice bezbedan i postavio pitanje ko to proverava.
 
Podsetimo, prvi koji je osporio priču nadležnih da nije bilo radova na nadstrešnici Železničke stanice, i to dan nakon tragedije, jeste inženjer geologije Zoran Đajić, koji je bio angažovan na rekonstrukciji zgrade. On je naveo da su se radovi na nadstrešnici odvijali i da je upozoravao na probleme.
  • Lala

    09.11.2024 17:10
    Alooo lopovi....u šta ste spiskali 65
    Miliona evra????
  • Maja

    09.11.2024 10:33
    Nije mi jasno zasto opozicija i gradjani koji protestuju ne traze da se obelodani ceo projekat,kako radova tako i finansiranja istog,da vidimo gde je otislo 65 milona eura.Misli da bi ti podatci otkrili pravu istinu.
  • 310

    09.11.2024 09:03
    Nisam znao da imamo toliko stručnjaka iz oblasti građevinarstva, konstruktivni smer. Pa mi smo velesila.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti