Zgrada Železničke stanice u Novom Sadu svečano otvorena - uz samo jedan papir

Umesto upotrebne dozvole ili bar privremene upotrebne dozvole koje su jedina garancija da je objekat bezbedan - zgrada Železničke stanice u Novom Sadu otvorena je svečano uz jedan papir.
Zgrada Železničke stanice u Novom Sadu svečano otvorena - uz samo jedan papir
Foto: 021.rs
Prema istraživanju Insajdera, taj papir je, prema do sada prikupljenim činjenicama, zapravo bio i jedina garancija da je zgrada bezbedna, a potpisali su ga oni koji su učestvovali u celom projektu. To znači da su sami garantovali za svoj rad.
 
Preduzeće "Infrastruktura železnice Srbije" bila je investitor projekta. Za vršioca dužnosti direktora 7. maja ove godine imenovana je Jelena Tanasković. 
Zgrada Železničke stanice u Novom Sadu otvorena je 5. jula. To preduzeće bilo je u obavezi da pripremi svu neophodnu dokumentaciju koja podrazumeva i tehnički prijem, odnosno kontrolu i da, uz zahtev, od nadležnog ministarstva traži upotrebnu dozvolu.
 
Do 1. novembra, kada je pala betonska nadstrešnica i kada je poginulo 14 ljudi - taj zahtev nije čak ni upućen. Prema istraživanju Insajdera, to preduzeće nije tražilo čak ni privremenu upotrebnu dozvolu koja takođe znači da je kontrola sprovedena za deo završenih radova.
Umesto svega toga, stanica je otvorena uz garanciju izvođača radova, odnosno uz jedan papir koji su potpisali predstavnici izvođača, investitora i stručnog nadzora.
 
Dokument pod nazivom "Zahtev za primopredaju vestibila krila B stanice Novi Sad". Prema svemu sudeći, kako navodi Insajder, odnosi se samo na predvorje, ali je praktično poslužio kao zamena za upotrebnu dozvolu. Taj dokument jasno pokazuje i ko je dao garancije.
 
"Sva odgovornost za ispravnost uređaja i bezbednost osoblja i putnika je na izvođaču radova, do konačne primopredaje celog objekta. Ukoliko se za bilo koji nedostatak utvrdi da je prouzrokovan eksploatacijom vestibila i nestručnim korišćenjem opreme, taj trošak snosi investitor, dok odgovornost za druge nedostatke, ukoliko se utvrdi da su posledica nekvalitetnog izvođenja radova, pripada izvođaču radova", piše u tom dokumentu.
 
Dokument potpisuje više osoba i to, u ime izvođača - kineskih firmi CRIC i CCCC, zatim u ime nadzora - koji čini konzorcujim firmi predvođenih mađarskim Utiberom i, u ime investitora, odnosno državnog preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije". Taj dokument, međutim, ne umanjuje značaj činjenice da je prekršena zakonom predviđena procedura koja nalaže da se za objekat uradi tehnički nadzor, a potom da se od resornog ministarstva traži i dobije upotrebna dozvola.
Na pitanje šta je uopšte bio pravni osnov za otvaranje zgrade, iz državnog preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije" Insajder nije dobio nikakav odgovor. Nije dobio odgovor ni na jedno pitanje upućeno mejlom poslednjih deset dana. Direktorka tog preduzeća Jelena Tanasković, pre nego što je prekinula vezu, rekla je kratko da ne želi da odgovara na pitanja dok nadležni sprovode istragu. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • istraga

    12.11.2024 19:36
    Devet ramova, 18 sajli, novi režim, stare deformacije, odrezane kotve, nadstrešnica kao klatno/amortizer, nema upotrebne dozvole, tužilaštvo mora izić sa nekim rezultatom istrage..
  • Saša

    12.11.2024 18:57
    Hm
    A projektant?
  • Aleksa

    12.11.2024 16:21
    ..a možda ipak...
    @Milan

    "...zakon je tako definisan da Republika Srbija niti bilo koji njen organ (od službenika obrađivača odobrenja za izvođenje radova do ministra građevinarstva)"

    Osim ako im ne pripreti ZATVOR, pa krenu da pričaju ko im je dao NALOG da ovako nakaradni dokumentaciju i stanicu puste u rad.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti