Ostavka ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića nakon što je 14 osoba poginulo kada se srušila nadstrešnica nedavno rekonstruisane stanice, kako je Đurić rekao za Radio-televiziju Vojvodine, nije mali korak.
"Ostavka nadležnog resornog ministra nije mali korak, naročito s obzirom na to da on nije bio ministar u periodu kada su ni zaključivani ugovori, ni sprovođen veći deo radova", naveo je Đurić.
Prema njegovim rečima, Vesić je pokazao spremnost da na sebe preuzme odgovornost, "iako nije neposredno na bilo koji način bio uključen u realizaciju celog projekta oko stanice".
Upitan ko bi sledeći trebalo da podnese ostavke, koje traži i predsednik Srbije, Đurić je kazao da ne želi na televiziji da "ide u lov na veštice i poziva kolege da podnesu ostavke".
"Mogu da kažem da je primer Gorana Vesića dobar princip za uspostavljanje političke odgovornosti", kazao je Đurić.
SNS i Vlada Srbije, kako je naveo, zauzeli su jasan stav - da podržavaju princip političke odgovornosti za rukovođenje sistemima "bez obzira na to da li postoji individualna odgovornost za konkretan slučaj".
"Ali ako upravljaš nekim sistemom i nešto loše se desi, treba da preuzmeš odgovornost", rekao je Đurić, dodajući da niko iz redova naprednjaka ne beži ni od političke, ni od krivično-pravne odgovornosti.
Predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević izjavio je da se do kraja nedelje očekuju vesti o novim ostavkama zbog nesreće u Novom Sadu i pozvao nadležno tužilaštvo da saopšti dokle se stiglo u istrazi.
"Mislim da bismo do kraja nedelje mogli imati nove vesti po tom pitanju. Nije to pitanje trke sa vremenom, neko ispunjavanje norme. Svakako, kada o tome govorimo, govorimo o kratkim vremenskim okvirima. Ove odluke se donose hladne glave i ne mogu da budu nošene emocijama, koje su svakako prisutne", rekao je Vučević.
Prema njegovim rečima, donošenje takvih odluka ne znači da se nešto tehnički "odrađuje", već se donosi odluka po pitanju objektivne političke odgovornosti. Vučević je pozvao Tužilaštvo da saopšti dokle se stiglo u istrazi.
Dodao je da je veliko pitanje da li je do nesreće došlo pogrešnim činjenjem ili nečinjenjem ili je kombinacija i jednog i drugog, kao i da to nije pitanje političkog karaktera, već zahteva tehničku analizu.
Inače, novinari 021.rs, druge redakcije i cela javnost već danima traži od Tužilaštva informacije o tome dokle se stiglo sa istragom i da se saopšte neke osnovne informacije - koliko je ljudi saslušano, ko je zadužen za istragu i drugo, ali ovaj organ ne reaguje. Oni se osam dana nisu oglasili povodom istrage nesreće na Železničkoj stanici, o čemu je 021.rs pisao
OVDE, da bi danas popodne saopštili da je saslušano 66 osoba i da slučaj ima
apsolutni prioritet.
Komentari 26
Milan NS
Opozicionista
Visekruna
I dosta vise o politickoj i moralnoj odgovornosti. Od tih misaonih imenica je i Bog digao ruke ovde. Vesic je ostavku podneo ne iz moralnih razloga, nego iz razloga moranja. Naredio mu gazda. I brze-jace-bolje ga uhlebio kao ambasadora. Zanima nas krivicna odgovornost.
Odgovorni su, najpre, iz vrlo ociglednih razloga, svi ministri gradjevine i infrastrukture od trenutka ulazenja u vrzino kolo sa Kinezima, znaci, Zorana, Mona (bez dva jajeta) i novopeceni ambasador Vesic. Dalje, Maja zbog obmane javnosti sa "sve je bezbedno", te bivsi i sadasnji premijer i veciti preCednik jer su posle pola sata poceli horski da vicu da nadstresnica nije rekonstruisana, pa ih je internet brzo demantovao. Onda, Ivica Koferce, jer je posle 2 nedelje od zlocina uhapseno par studenata i Baculov, koji nisu ucestvovali u rekonstrukciji stanice.
Na kraju, dooobro pretresti izvodjace, podizvodjace i nadzor.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar