Radove na Železničkoj stanici nadzirala francuska firma: "Nemamo komentar u ovom trenutku"

Stručni nadzor na delu projekta koji se odnosio na rekonstrukciju zgrade Železničke stanice u Novom Sadu, prema dokumentaciji do koje je došao Insajder, radila je francuska firma Ežis.
Radove na Železničkoj stanici nadzirala francuska firma: "Nemamo komentar u ovom trenutku"
Foto: Beta (AP/Darko Vojinović)
Država, odnosno Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, angažovala je na tenderu konzorcijum šest firmi za ceo posao izgradnje pruge od Novog Sada do Subotice, pa dalje do Kelebije i državne granice sa Mađarskom.
 
Iz javno dostupne dokumentacije može se videti da je srpska ćerka firma mađarskog Utibera bila nosilac celog posla. Utiber i Ežis su bili dužni da obezbede tim lidera.
U konzorcijumu su još i matična firma Utiber iz Mađarske, zatim firma "Vikoti Mernok Iroda KFT", takođe iz Mađarske. 
 
Jedine dve domaće firme u konzorcijumu bile su "AG Institut" iz Novog Sada, "SDC Profesional" Beograd, Slaviša Ilić, preduzetnik iz Beograda   
Ovih šest firmi, nakon što su kao jedini ponuđač dobile posao od države Srbije, potpisuju ugovor između sebe i dele poslove u okviru velikog projekta.  
 
Taj ugovor do danas ostaje tajna pa je tako bila tajna i ko je za koj deo bio zadužen.
 
Svaka od strana se ugovorom pravno obavezala da preuzima odgovornost za određeni deo posla i svako od njih je morao da obezbedi odgovarajuće stručnjake sa licencama.
 
Prema dokumentaciji u koju su novinari Insajdera imali uvid, posao je podeljen na tri deonice i to Novi Sad - Vrbas, Vrbas – Naumovićevo, Naumovićevo – granica.
 
Kako se navodi u jednom od dokumenata, nadzorni organ za infrastrukturne objekte u službenim mestima broj jedan je bila firma Ežis.
 
Osim što su bili zaduženi za nadzor na stanici, kompanija Ežis je bila dužna da obezbedi inženjera supervizora za arhitekturu, što ih još jednom dovodi u vezi sa rekonstrukcijom zgrade Železničke stanice.
 
Novinari Insajdera stupili su u kontakt sa direktorom beogradskog ogranka kompanije Ežis Zoranom Ilićem. 
 
Od njega su pokušali da dobiju odgovore na pitanja da li kao predstavnik nadzora koji je angažovan prilikom rekonstrukcije zgrade ima objašnjenje šta se desilo, da li su upozoravali izvođača na probleme i da li su poštovali njihove naloge, i na kraju zašto se nisu oglasili i bar saopštili da su oni bili zaduženi za nadzor jer se danima pominje samo mađarska firma Utiber. 
 
Zoran ilić je na svako pitanje odgovarao sa kratkim: "Nemamo komentar u ovom trenutku".
  • ex chapman

    15.11.2024 09:41
    @dz0
    tako je!
    ko hoce da bude direktor/ministar ima da snosi i odgovornost. ne mozes samo da se slikas i hvalis kako si TI napravio stanicu, a kad se stanica srusi i ubije 14 ljudi, onda da se pravis blesav i prebacujes odgovornost
    prvi odgovorni je onaj cija je nadstresnica - Zeleznice Srbije. direktora odmah u pritvor, pa istraga. onda nadlezne ministre. onda gradjevinare sve redom koji su na tome radili. pa onda polako sa istragom. kad bitange budu iza resetaka, onda mozete na tenane da ih saslusavate, skupljate dokaze, mrsite m... rastezite istragu koliko hocete.

    o politickoj odgovornosti da ne govorimo
  • Paja

    15.11.2024 08:34
    @ Ssy
    Kad botovi bez posla i znanja pišu onda je i nadzor formalnost. Neznalice - nadzor radova , gde je napravljena greška , sigurno odgovara. A ko će uz njega videće se.
  • Brana

    15.11.2024 08:19
    Zamaranje protivnika
    Ova vlast permanentno sprovodi taktiku zamaranja protivnika. Tužno je da posle dve nedelje novine i dalje, kao vest, pišu o tome ko je eventualno bio nadzor nad radovima javnog objekta . Znači i dalje se nagađa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti