Arhitekta Kovačević: Železnička stanica u Novom Sadu ne sme da se koristi dok se temeljno ne proveri

Arhitekta Bojan Kovačević izjavio je da se sudbina zgrade Železničke stanice u Novom Sadu može znati tek nakon ekspertize koju po nalogu Višeg javnog tužilaštva vodi Departman za građevinarstvo FTN-a.
Arhitekta Kovačević: Železnička stanica u Novom Sadu ne sme da se koristi dok se temeljno ne proveri
Foto: 021.rs
Kovačević je agenciji Beta kazao da su sajle koje su nad ulazom u stanicu držale nadstrešnicu učestvovale u statici krova stanice, koja je sada narušena. 
 
"Statički sistem železničke zgrade je narušen ne samo zbog pada nadstrešnice. Pošto su te sajle pukle, najverovatnije je oslabila i nosivost krova. Sad je pitanje u kom je stanju konstrukcija krova i, dok se na to pitanje ne odgovori, Železnička stanica ne bi smela da ponovo bude u funkciji. Ako bi, na primer, pao veliki sneg, to bi dodatno opteretilo krov", rekao je Kovačević. 
Prema njegovim rečima, jedno od rešenja je ponovno pravljenje nadstrešnice. 
 
"Ako je to bez problema i oštećenja stajalo 60 godina, verovatno je problem nastao u radovima rekonstrukcije, jer sigurno nije palo samo od sebe", ocenio je Kovačević. 
Pri padu betonske nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 ljudi, jedna teško povređena devojka je umrla u nedelju, a lekari se bore za živote dvoje teško povređenih. 
 
Radnici su dan nakon nesreće kontrolisali konstrukciju zgrade Železničke stanice, ali nije poznato šta je pri tome utvrđeno. Inače, od 1. novembra je ulaz na stanicu zabranjen, ona je ograđena trakom i ogradom. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Goran

    26.11.2024 19:45
    Poimence
    Navedite poimence te ljude. Ako je tako, i protiv njih pokrenuti postupak.

    Mirko
    18.11.2024 • 14:52
    Sukob interesa
    Ne, ovde je stvarno došao kraj ... pa ljudi koji su radno angažovani u firmi koja je bila nadzor, rade na FTN-u baš na tom departmanu, i sada će oni da okrive firmu u kojoj dobijaju dodatnu zaradu???
  • Xxxxxx

    23.11.2024 13:44
    Neznanje
    Oduševljena sam količinom gluposti ovih komentara. Prvo Vi i ne znate da je inspiracije za ovu stanicu bila željeznička stanica u Sarajevu, tako da Vasa ne moze biti najljepša u Evropi. U Sarajevu i dalje radi, preživela zemljotrese, ratove jer je projektovanja 1947/48. a izgrađena 1952.god. To sto ste Vi aljkavi pa 60 godina nesto ne održavate, je pokazatelj kakvi ste.....nemarni. Nama ne treba nadzor iz EU, 1948.do 1952.kada je građena stanica u Sarajevu, Evropa je bila jadna i nikakva.
    Arhitekta je bio " previše" hrabar kada je nastrešnicu okačio na sajle, jer nije znao koliko ste nemarni. I u Sarajevu ima nastresnica, ali na stubovima. Za početak dovoljno.
  • Arkadije

    19.11.2024 20:32
    Maksim
    Često čujemo kako neko lupa ko Maksim po diviziji. Mnogi komentari građevinskih znalaca mi liče na to.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti