Istraga: Nadstrešnicu srušili korozija na spoju zatege i krovnog nosača i dodavanje sloja betona

Zbog pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu uhapšeno je 13 osoba, među kojima su državni funkcioneri, ministri i stručnjaci.
Istraga: Nadstrešnicu srušili korozija na spoju zatege i krovnog nosača i dodavanje sloja betona
Foto: 021.rs
Među privedenima je i bivši direktor "Infrastrukture Železnice" a.d. Beograd Nebojša Šurlan, koji je na ovoj funkciji bio u vreme rekonstrukcije Železničke stanice. On je danas prevezen iz pritvora vozilom Hitne pomoći u Institut za kardiovaskularne bolesti u Sremskoj Kamenici, zbog zdravstvenih tegoba.
 
Portal Nova.rs prenosi detalje naredbe o sprovođenju istrage protiv Šurlana, iz koje se - po prvi put od početka istrage - može zaključiti šta je dovelo do obrušavanja nadstrešnice koja je usmrtila 15 osoba, a dve teško povredila.
U delu naredbe o sprovođenju istrage Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu, koja se odnosi na Nebojšu Šurlana je i deo koji bi mogao da objasni zbog čega je došlo do pada nadstrešnice, prema mišljenju istražnih organa u ovom trenutku istrage, navodi Nova.rs.
Kako stoji, osumnjičeni Nebojša Šurlan, u vremenskom periodu od 28. maja 2020. godine do 13. decembra 2021. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu generalnog direktora "Infrastruktura železnice Srbije" a.d. Beograd, imenovanog rešenjem Vlade Republike Srbije, kao lice odgovorno za zakonitost, organizaciju i rukovođenje procesom rada "Infrastruktura železnice Srbije", shodno čl. 29 Statuta navedenog akcionarskog društva, nije izdavao naloge za vršenje redovnih i vanrednih pregleda objekta stanične zgrade Železničke stanice Novom Sadu, shodno Pravilniku za građevinske konstrukcije, ističe se u dokumentaciji koju je objavila Nova.
 
Dodaju da on to nije učinio i pored toga što mu je od strane Direkcije za železnice, koja vrši nadzor nad sistemima za upravljanje bezbednošću upravljača i železničkog prevoznika, to naloženo posebnom merom, a kako proizilazi iz Izveštaja o radu komisije za nadzor nad sistemom upravljanja bezbednošću u "Infrastruktura Železnice Srbije“ a.d. Beograd", navodi se u naredbi za sprovođenje istrage.
 
"Zbog toga je propušteno da se utvrdi da je na konstrukciji stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo deterioraciju kablova u zategama, te smanjenu nosivost zatega, s obzirom na to da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjane nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom krutih veza poprečnih greda nadstrešnice u stubove prednje fasade objekta, te do potpunog otkazivanja zatega i pojave krtog loma i obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila B stanične zgrade 1. novembra", navodi se.
 
To nedvosmisleno znači da je na nadstrešnici bilo radova, iako je vlast od samog početka tvrdila da rekonstrukcijom nije bila obuhvaćena nadstrešnica, navodi nova.rs.
 
Zgrada Železničke stanice u Novom Sadu svečano je otvorena 5. jula ove godine.
 
Pored visokih gradskih zvaničnika, gradonačenika Novog Sada Milana Đurića, otvaranju su prisutvovali i tada ministar saobraćaja Goran Vesić i pokrajinska predsednica Vlade Maja Gojković. Ona je izrazila zadovoljstvo što je Železnička stanica u Novom Sadu završena i što će od građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz ovog grada, moći da u ovom savremenom delu stanice na najmoderniji, bazbedan i najefikasniji način obezbede sebi kartu.
Podsetimo, 1. novembra, prilikom pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu stradalo je 15 osoba.
 
Dve osobe su i dalje u teškom stanju i lekari prate njihovo stanje.
  • mrva

    26.11.2024 20:37
    Ok. Kao maš. inž. i neko ko dobro poznaje materijale, ne mogu da ne primetim određene sumnjive detalje u ovoj objavi.
    1. uzroka ne mogu da budu dva. Konkretan uzrok tj onaj koji je "poslednji doprineo" i koji se dalje razmatra je uvek jedan. Čak i ako je bilo korozije, bez dodatnog betona (opterećenja) ne bi došlo do nesreće! Dakle uzork je dodatak opterećenja bez provere statike i otpornosti elemenata - tačka.
    2. Istina je da se korozija pogoršava vremenom, ali nezaštićen čelik korodira relativno brzo i nije tempirana bomba koja će se aktivirati tek nakon 60! godina (osim ako se ne učini šta je učinjeno - doda opterećenje - zašto to i jeste uzrok pada!)
    3. Građevinski objekti se grade sa takvim koeficijentom sigurnosti da "otkazivanje" i 40% noseće konstrukcije ne sme da rezultuje lomom (kolege građevinci znaju konkretno..). Lom na gubitku 40% nosivosti bi odgovarao koefic. sigurnosti 1.66, što je k.s. sa kojim se grade rakete a ne građevinski objekti.. Treba potražiti originalni projekat i proračun pa videti sa kojim k.s. je gradjeno.. verujem da nije ispod 3!
    4. ako je došlo do loma samog dela konstrukcije, zašto čak i na fotografiji uz ovaj tekst vidimo odvaljene delove betona krovne konstrukcije za koju su zategnuti elementi bili vezani!?
  • Konačno

    26.11.2024 20:33
    Jedna
    Prava i tačno sprovedena istraga o bahatosti vrhuške korupcije koja ubija nedužne
  • Petar

    26.11.2024 20:21
    Pakao
    U ovom trenutku mora da se pohapsi pola Vlade Srbije. Ovo je pakao

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti