Izveštaj o tehničkom pregledu Železničke stanice: Greške i ljudi koji nisu bili tu

U izveštaju i zapisniku o izvršenom tehničkom pregledu železničke stanice u Novom Sadu iz aprila 2024. donet je zaključak kojim je staničnoj zgradi odobren probni rad.
Izveštaj o tehničkom pregledu Železničke stanice: Greške i ljudi koji nisu bili tu
Foto: 021.rs
Probni rad je odobren u trajanju od najviše godinu dana, piše Forbs (Forbes).
 
U tom dokumentu navodi se da su, osim članova Komisije za tehnički pregled, prisutni bili i predstavnici izvođača radova, kao i nadzornog organa.
 
Međutim, u kompaniji Ežis kažu za Forbs Srbija da njihovi zaposleni nisu prisustvovali pregledu. Kao i da su tek nakon nesreće saznali za postojanje ovog dokumenta. Slično su Forbsu rekli i u kompaniji koja predvodi konzorcijum za nadzor – Project Biro Utiber.
Ukazuju i da nisu ni mogli da prisustvuju jer Zakon o planiranju i izgradnji propisuje da u vršenju tehničkog pregleda, između ostalih, ne mogu da učestvuju lica zaposlena u preduzeću koje je bilo izvođač radova, kao i lica koja su vršila stručni nadzor.
 
Kako su se onda njihova imena našla u zapisniku, od preduzeća Trioprojekt, koje je predvodilo konzorcijum za tehnički pregled i komisiju koja je tim povodom formirana, novinari Forbsa nisu juče dobili objašnjenje.
 
"Svi zaposleni kompanije Ežis su tokom ispitivanja, na pitanja o ovom dokumentu, u svojim izjavama negirali prisustvo tokom ovog pregleda. Pored toga što zaposleni kompanije Ežis nisu bili prisutni tokom ovog pregleda, primetili smo i da u samom dokumentu postoji određeni broj grešaka, npr. pozivanje na pogrešan ugovor, na pogrešnu prijavu radova itd", dodaju iz Ežisa.
U kompaniji Project Biro Utiber za portal Forbs kažu da su bili formalni nosilac posla stručnog nadzora nad izvođenjem radova na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Novi Sad-Subotica-državna granica, u okviru koga je rađena i rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu. Oni podsećaju da su nosilac konzorcijuma šest firmi, ali da su imali ugovor sa jasno podeljenim pravima i obavezama, kako je to uobičajeno kod ovakve vrste ugovora.
 
Povodom samog izveštaja o izvršenom tehničkom pregledu, u kompaniji Project Biro Utiber ukazuju na član 156 Zakona o planiranju i izgradnji koji ne dozvoljava učešće u tehničkom pregledu licima koja su vršila stručni nadzor.
 
"Po našim saznanjima, osoblje nadzora nije bilo prisutno tokom vršenja tehničkog pregleda niti je imalo zakonski osnov za to", kažu za Forbs Srbija u kompaniji Project Biro Utiber.
Forbs podseća da se u ovom dokumentu navodi da se, nakon sprovedenog tehničkog pregleda, železničkoj stanici odobrava probni rad u trajanju od najviše godinu dana. Probni rad služi za proveru funkcionisanja svih ugrađenih sistema i izvedenih radova i predstavlja jedan od koraka ka dobijanju upotrebne dozvole.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Tata

    09.12.2024 09:37
    Ovo je verovatno lažni dokument da se izbegne odgovornost političara. Videli smo snimke i Tome Mone i Parizera kako vrše pritisak na izvođače radova da što pre završe na mekim drugim projektima. To se i ovde desilo.
  • @Ana

    08.12.2024 09:18
    Primer Promenade
    Pa ako ne iz regulative, svakom bi nakon "Rromenade" trebalo da bude jasno da probni rad uz privremenu upotrebnu dozvolu postoji kao mogućnost. Druga je stvar što se to često zloupotrebljava i nije jasno zbog čega se objektu kao što je ž. stanica uopšte može dozvoliti probni rad.
  • Posmatrač

    08.12.2024 08:24
    Nadzor? Šarlatani!
    Uobičajeno se za nadzor biraju izvikani kvazistručnjaci, što ne opravdava revizionu komisiju, projektanta, tehničku kontrolu projekta, i komisiju za tehnički prijem objekta.
    Izvođač radova radi prema projektu, a očigledne nedostatke prijavljuje nadzoru.
    Posebna priča je zanemarivanje zakonske potrebe o periodičnim pregledima i proceni stanja konstrukcije objekta i verovatni izostanak te stavke u projektu rekonstrukcije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti