Ponovo se traži neko da proveri stabilnost Železničke stanice, prvi pokušaj propao

JP "Infrastruktura Železnice Srbje" oglasilo je novi pregovarački postupak za izradu Elaborata o oceni stanja konstrukcije objekta stanične zgrade Novi Sad.
Ponovo se traži neko da proveri stabilnost Železničke stanice, prvi pokušaj propao
Foto: 021.rs
Novi postupak oglašen je na Portalu javnih nabavki danas, 18. decembra, a ponude su poslate u utorak, 17. decembra.
 
U obaveštenju o pokretanju pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva navodi se da je glavni kriterijum za dodelu ugovora cena, kao i da se ovaj postupak vodi zbog izuzetne hitnosti. Međutim, ne navodi se datum do kog će poziv biti otvoren.
Takođe, ne piše ni kojim je to pravnim licima upućen poziv da provere stabilnost konstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu.
 
Ovo je, inače, drugi pokušaj JP "Infrastruktura Železnice Srbije" da nađe nekog ko je voljan da proceni u kakvom je stanju stanična zgrada, nakon tragedije koja se dogodila 1. novembra.
 
Prethodni postupak pokrenut je 27. novembra, a obustavljen 10. decembra.
Za izradu Elaborata o oceni stanja konstrukcije objekta stanične zgrade u Novom Sadu odabrani ponuđač trebalo je da dobije 30 miliona dinara, bez PDV-a.
 
"Infrastruktura" je ponude dostavila firmi "Mašinoprojekt kopring" iz Beograda, ali i novosadskom Fakultetu tehničkih Nauka. Niko od njih nije dostavio ponudu. 
 
Kako se navodi u odluci o obustavi, pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva sproveden je zbog izuzetne hitnosti "prouzrokovane događajima koje naručilac nije mogao da predvidi".
 
"Dana 1. novembra 2024. godine došlo je do urušavanja dela objekta, odnosno dela betonske konstrukcije na južnoj fasadi krila B koji je imao i funkciju nadstrešnice, prilikom čega je život tragično izgubilo 15 osoba, a dve osobe su zadobile teške telesne povrede", objašnjava se u odluci.
 
Kako JP navodi u dokumentu, republički građevinski inspektor Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, zbog rušenja dela objekta, "uz činjenicu da postoji osnovana sumnja da je ugrožena konstruktivna bezbednost preostalog dela objekta, koji predstavlja neposrednu opasnost za bezbednost ljudi, saobraćaja i životne sredine doneo je rešenje o zatvaranju gradililšta na kom se izvode radovi na rekonstrukciji, adaptaciji i dogradnji stanične zgrade u Novom Sadu".
 
Po izvršenom vanrednom inspekcijskom nadzoru od 8. novembra, republički građevinski inspektor je naložio proveru statičke stabilnosti objekta.
"Proveru stabilnosti bi izvršilo pravno lice koje poseduje rešenje o ispunjenosti uslova za projektovanje za tu vrstu objekta, a koje nije učestvovalo u izradi tehničke dokumentacije i tehničke kontrole projekta za građevinsku dozvolu, kao ni na izvođenju radova, odnosno vršenju stručnog nadzora na izgradnji predmetnog objekta", pojašnjava se u dokumentu objavljenom na Portalu javnih nabavki.
 
"Infrastruktura železnice Srbije" dalje navodi da je, imajući u vidu da je ugrožena konstruktivna bezbednost preostalog dela objekta, te da ista predstavlja neposrednu opasnost po bezbednost, odlučeno da se sprovede pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Projekat

    19.12.2024 11:59
    Oni su rekonstruisali objekat bez da su imali projekat objekta koji rekonstruišu, ipak, naplatili su svaku poziciju bez ijedne projektne mere objekta, to je kao kada ja zovnem komšu da obavi na licu mesta, onako od oka, ovde se radi od DRŽAVNIM poslovima, prema tome, najveće neznalice i glumci obavljaju najodgovorniji poso i to onako od oka, dok se na televiziju pušu kao da su ne znam šta uradili.
  • Fakti

    19.12.2024 11:41
    Nadstrešnica je teška 25 tona, pola momenta ove težine ide u stubove a pola u zatezanje krova po kraćem rasponu, aksijalnom krutošču(naboranim krovom), rešen je ugib po veće rasponu, sadu su devet ramova(stubova) bez svoga momenta a armatura u krovu nema zatezanje koje je imala 60 godina. Predviđeni rok trajanja objekta je isteko.
  • evo ja ću za DŽ....

    19.12.2024 11:16
    Objektu je isteko projektovani vek trajanja, zarđale, zabetonirane i usidrene kotve niko nije ni primetio. Stabilan ili nestabilan nije bitno, bitno je da mu je prošo rok i da se srušio sam od sebe zbog nemara, normalno je ni ne razmišljati u tome smeru, zato što se sada isto čini, daj nekomu da platimo da nam kaže jel stabilno. Ne znamo ni šta je bilo a već bi da znamo kako će biti. Ja sam izračuno da je nestabilan, jer stubovima fali moment od nadtrešnice a krovu zatezanje od toga momenta, isto tako, stubovi su uništeni kod uklještenja. Kritična frekvencija konstrukcije(ploča, ramova i stubova) je od 1-27 Hz a točak lokomotive koja ide 100 km/h, prečnika 1200 mm ima 8 Hz.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Odbornik Miran Pogačar: "Moj telefon uzela BIA"

Odbornik Građanskog pokreta Bravo Miran Pogačar koji je bio u policijskom pritvoru od juče, objavio je da je telefon koji mu je policija oduzela završio u Bezbednosno-informativnoj agenciji.