JGSP "Novi Sad" ne planira nove autobuse ni u narednoj godini: Starost vozila u proseku 12 godina

Javno gradsko saobraćajno preduzeće "Novi Sad" ni u 2025. godini ne planira nabavku novih autobusa.
JGSP "Novi Sad" ne planira nove autobuse ni u narednoj godini: Starost vozila u proseku 12 godina
Foto: 021.rs
Ovo se može videti u Programu investicionih aktivnosti za narednu godinu, koji se nalazi na dnevnom redu sednice Skupštine grada koja će se održati 23. decembra.
 
Inače, gradsko saobraćajno preduzeće tokom ove godine nije nabavilo nijedan novi autobus, ali je dobilo navodnu donaciju tri polovna vozila iz Švajcarske.
Sve kapitalne subvencije koje su i planirane za narednu godinu obezbeđene su iz gradskog budžeta za 2023, ali koje od tada nisu ostvarene.
 
Ono što je te godine realizovano jeste nabavka deset novih električnih autobusa.
Kakvo je stanje voznog parka?
 
Kako je 021.rs nedavno pisao, vozni park JGSP "Novi Sad" je zastareo, a daljim korišćenjem više desetina autobusa koji su najkritičniji će se ugroziti bezbednost putnika.
 
Kako se navodi u izveštaju o tehničkom stanju voznog parka iz novembra ove godine, u koji je 021.rs imao uvid, prosečna starost vozila ovog preduzeća je više od 12 godina.
 
Optimalna prosečna starost koja obezbeđuje bezbednost eksploatacije, komfor putnika i optimalan učinak voznog parka je sedam godina.
 
Prema poslednjim podacima, ovo preduzeće je tokom 2023. godine raspolagalo sa 275 autobusa i to 204 solo, 61 zglobnih i 10 autobusa manjeg kapaciteta. 
 
Kako piše u ovom izveštaju, trenutno u voznom parku ima 85 autobusa koji su za povlačenje iz saobraćaja.
 
U 2025. godini predviđeno je da se rashoduje 15 vozila, od kojih je 10 zglobnih, a pet solo. Ovi autobusi će do kraja sledeće godine biti stari skoro 23 godine.
 
Inače, najstarija vozila u voznom parku stara su više od 27 godina i njih je ukupno 18. Najmlađi su električni autobusi koje je JGSP nedavno nabavio, a oni su stari manje od dve godine i ima ih 10. Prosečnoj starosti voznog parka doprinose i, za sada tri, polovna autobusa iz Švajcarske stara 17 godina koje je GSP dobio nedavnom donacijom o kojoj se još uvek malo zna.
 
Posmatrano ukupno, više od 100 autobusa starije je od 17 godina, a 68 starije je od 20. Bezmalo polovina voznog parka starija je od 10 godina.
 
Visoka prosečna starost voznog parka za posledicu ima i učestale kvarove i ugrožavanje izlaznosti vozila u saobraćaj. Sadašnji broj ispravnih autobusa iznosi 210, što je neophodni minimum za obavljanje prevoza putnika.
 
"S druge strane, sa ovim brojem autobusa na radu nije moguće obezbediti nastale potrebe za proširenjem mreže linija i pojačavanjem prevoza na postojećim linijama sa naraslom potrebom za pojačavanjem reda vožnje", ističe se.
 
Celu analizu 021.rs o stanju voznog parka JGSP "Novi Sad" čitajte OVDE.
Šta se planira u 2025. godini?
 
Sve kapitalne investicije koje se planiraju za narednu godinu finansirane su iz budžeta Grada iz 2023. godine. 
 
Osim toga, prema planu gradskog budžeta za narednu godinu, ovo gradsko preduzeće dobiće tekuće subvencije od 1,9 milijardi dinara.
 
JGSP "Novi Sad" je 2023. godinu završio u minusu za više od 347,5 miliona dinara, dok je, prema podacima iz Izveštaja o poslovanju za tu godinu, nepokriveni gubitak iz prethodnih godina dostigao skoro 1,5 milijardi dinara.
 
Prema Programu investicionih aktivnosti JGSP "Novi Sad" za narednu godinu, planira se izdvajanje naviše novca za razvijanje podsistema informacionog sistema za prodaju karata na autobuskoj stanici, internetu i automatima (20 miliona dinara) i za održavanje vozila (17 miliona dinara).
  
Za sanaciju i rekonstrukciju saobraćajnih površina u okviru preduzeća izdvojeno je 15 miliona, dok je više od 10 miliona dinara izdvojeno za sistem turažnih tablica u prevozu putnika, radne stanice, održavanje sistema za sipanje fluida sa kupovinom potrebne opreme, kao i nabavku i opremanje linije za brzo pranje autobusa, koje datira iz 1960. godine.
 
Sredstva su planirana i za displeje za označavanje perona, vozilo za rad na terenu, sistem za nadzor video nadzora u vozilima, uređaj za testiranje psihomotornih sposobnosti, kao i mašine za dopunu elektronskih novčanika i produžavanje pretplata.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • 1914

    19.12.2024 22:35
    A Begešari dobijaju državne pare da se voze mufte,državne pare za metro.Mi plaćamo Šapićeve nebuloze.U normanim državama kad bi recimo rekao stanovnicima Liverpula da treba da finansiraju metro u Londonu mislim da bi izbio gradjanski rat bez ruža...
  • Mislite o tome

    19.12.2024 22:11
    Cena novog autobusa sa dizel motorom je 250.000 do 300.000€.
    Znači, za onih 65 miliona evra koje su pokrali "renovirajući" stanicu, mogao se obnoviti kompletan vozni park i još da ostane onih 3 miliona koliko su stvarno koštali radovi.
  • Visekruna

    19.12.2024 22:01
    Ma ni ne treba ulagati u ovako zastarelu tehnologiju, kome jos trebaju autobusi i gradski prevoz, to je ipak tekovina dvadesetog veka. Mi uskoro dobijamo letece taksije, rekao preCednik, a kad je on pogazio datu rec?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti