Pronađen je originalni statički proračun iz 1963. godine za krilo B, čiji je deo nadstrešnica iznad glavnog ulaza, koja se srušila 1. novembra, navodi
Nova ekonomija.
Proračun je postavljen na sajt Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu u ponedeljak, nakon što je javnosti saopšteno da je tužilaštvo započelo sa objavljivanjem celokupne dokazne dokumentacije.
U tehničkom izveštaju uz statički proračun opisuje se krov Železničke stanice kao "zglobno oslonjena naborana konstrukcija preko osam polja u poprečnom pravcu (osam nabora)".
"O konzolu naborane konstrukcije je obešena nadstrešnica nad ulazom u hol", navodi se u dokumentu iz 1963. godine.
Dodaje se i da je nadstrešnica "delom obešena a delom se oslanja na stubove", ali nije jasno na koje stubove se misli.
Potom se navodi redosled radova kog se treba držati prilikom izvođenja prednje fasade.
Najpre je naloženo da se izbetonira greda s prepustom kao jednovremeni delimičan nosač nadstrešnice, kao i jedna kontinualna greda kao "ležište za vešaljke". Nakon toga, trebalo je izbetonirati tu konstrukciju, odnosno krov, i skinuti skelu.
Kad se skela skine, ispod naborane konstrukcije trebalo je "ubaciti vešaljke, izvršiti njihovo ankerovanje i utezanje i injektiranje".
Po izvršenom utezanju vešaljki trebalo je osloboditi skele i "namontirati nosače nadstrešnice".
"Ovog redosleda radova se striktno pridržavati", navodi se na kraju uputstva.
Dokument ima 86 stranica, ali su neke strane kopije toliko blede da su nečitljive.
Osim statičkog proračuna, do sada je na sajtu tužilaštva objavljeno još nekoliko dokumenata iz perioda izgradnje stanice.
Od preduzeća Neimar, koje je gradilo Železničku stanicu, a sada je u stečaju, dobijeni su predmeri i predračuni za pojedinačna krila objekta, kao i ugovori o građenju, ali projektna dokumentacija nije nađena.
Muzej savremene umetnosti Vojvodine dostavio je jedan članak iz 1963. godine i dokument iz 1962. koji je nazvan idejnim projektom, ali više liči na prezentaciju, sa slikama trodimenzionalnog modela buduće stanice i dva nacrta.
Iz dokumentacije koju je objavilo tužilaštvo vidi se da je izvorni projekat Železničke stanice tražen na više adresa.
Arhiv Vojvodine i Istorijski arhiv Novog Sada su na upite policije odgovorili da ne poseduju traženu dokumentaciju.
Međutim, iz priloga sa dokumentacijom korišćenom tokom veštačenja, koji je takođe objavilo tužilaštvo, vidi se da je tokom istrage ipak nađen niz drugih dokumenata iz 1960-ih godina vezanih za Železničku stanicu.
Tužilaštvo je saopštilo da je dokazna dokumentacija obimna i da će nastaviti da je objavljuje "u više sukcesivnih koraka, ali bez odlaganja".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 13
Alex
Pera
Gradjanin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar