Izvođač je za neke podizvođače tražio saglasnost finansijera i investitora, u nekima od papira navodi se da su sproveli istraživanje i da preporučuju određeno preduzeće, ali ni traga od konkursa, piše Radar.
Kako se navodi u tekstu, iako Komercijalni ugovor sa kineskim kompanijama CRIC i CCCC propisuje da one, kao izvođači, biraju podizvođače i dobavljače na javnom konkursu, uz saglasnost finansijera - Vlade Srbije i investitora - Infrastrukture železnice, od Startinga su ponudu, bez tendera, tražile druge dve kineske kompanije, CCECC i 11th China Railway, koje su u međuvremenu angažovane kao podizvođači.
Kako je to formulisala Ekspertska grupa Univerziteta u Beogradu, "nedostatak konkursne dokumentacije nameće pitanje na koji način i po kom osnovu su birani podizvođači, otvarajući pitanje njihove uloge i kompetentnosti za određene vrste poslova".
Dodaje se da "visoka koncentracija poslova kod određenih podizvođača može uključivati veštačko uvećanje troškova projekta, smanjenje kvaliteta izvedenih radova i nenamensko trošenje javnih sredstava". Takođe, Ekspertska grupa iznosi sumnju i na učešće tzv. fantomskih firmi sa minimalnim kapitalom i naglim rastom, koje omogućavaju izvlačenje i pranje novca, bez stvarnog operativnog angažmana.
Starting je jedan od najčešće pominjanih podizvođača na ovom projektu. Pre svega jer je ovoj kompaniji poveren veliki deo posla rekonstrukcije stanične zgrade u Novom Sadu. Iz dosad objavljene dokumentacije može se zaključiti da oni jesu bili operativno angažovani, odnosno da su izvodili deo radova, ali su deo i poverili svojim podizvođačima.
Radar piše da dokument do kojeg su došli dodatno osvetljava kako je Starting došao do posla. Ovaj dokument deo je dokumentacije kojom raspolaže Više javno tužilaštvo u Novom Sadu, ali nije bio objavljen.
Reč je o dopisu kojim Policijska uprava Novog Sada traži određenu dokumentaciju od Startinga 12 dana posle tragedije.
U delu ovog dokumenta je dato objašnjenje u pogledu angažmana Startinga. Iz sadržaja se može zaključiti da je reč o pojašnjenju koje je policiji dala sama kompanija, piše Radar.
Iz ovog dela dokumenta može se videti kako je došlo do angažovanja Startinga na ovom poslu. Navodi se da su Infrastruktura železnice Srbije i Ministarstvo građevinarstva zaključili 7. jula 2018. ugovor sa kineskim konzorcijumom CRIC i CCCC.
"Deo radova iz ugovora je od strane ovog konzorcijuma dat u podizvođenje drugoj kineskoj kompaniji – China Civil Engineering Construction Corporation Balkan, Ogranak Beograd (CCECC)", stoji u dokumentu.
Konkretni dogovori o angažovanju Startinga, može se videti iz ovog dokumenta, počinju sredinom 2021. Iz kompanije CCECC, Startingu 8. jula stiže zahtev za dostavljanje ponude za radove na staničnoj zgradi, koju je Starting dostavio 1. avgusta.
Međutim, dva meseca kasnije, dobijaju ponovljeni zahtev za dostavljanje ponude za prvu fazu radova na staničnoj zgradi i izgradnji perona i to iz druge kineske kompanije – 11th China Railway.
Već sledećeg dana, Starting je odgovorio kako je već dobio upit i ponovio je prethodno prosleđenu ponudu, nakon čega su, kako se navodi, otpočeli pregovori. Prvog novembra potpisan je ugovor između Startinga i kompanije CCECC.
Navodi se da je početkom marta 2022. "stigao novi zahtev od CCECC za deo radova druge faze projekta stanične zgrade Novi Sad". Starting je dostavio ponudu i paraf na drugi ugovor stavljen je 20. jula 2022.
Ono što odmah pada u oči jeste da se nigde ne pominje bilo kakav konkurs.
Ceo tekst Radara možete pročitati
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
Alisa u zemlji čuda
Novosadske veštake sa fakulteta teh nauka treba da na sud!
Nena
Sta nije jasno ja tebi poso ti meni pola para.Sve usmeno naucili od slopceta nigde potpis nemogu da vas krivicno gone.
Anonimni
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar