Novosađani prave repliku "oca svih automobila"
Oni su iz Patentnog zavoda Nemačke dobili originalne nacrte, prema kojima su veći deo legendarnog automobila već završili, a trenutno čekaju na potpisivanje ugovora sa fabričkim muzejem koji bi repliku trebalo da otkupi. Prema Krstonošićevim rečima, u pitanju je skupljanje i livenje delova koji se odavno više ne proizvode, što ponekad više podseća na sajdžijski rad nego na mehaničarski.
"To je sve ručni rad, a motor izgleda, narodski rečeno, kao velika vršalica. Ali prikupiti delove, izliti šta nema, ošlajfovati, napraviti gume koje su jedva šire od biciklističkih, e, to je posao...", sa osmehom priča Krstonošić za naš radio.
Autoputem do Štutgarta
Prema njegovim rečima, ukoliko dogovor sa kompanijom "Mercedes" prođe kako treba, dvojac će sesti u svog oldtajmera i uz pratnju se zaputiti u Baden - Virtenberg. Krstonošić navodi da će svečana vožnja predstavljati omaž Novom Sadu, jer će automobil koji će brzinom od 30 km/h krstariti autoputem ukrasiti obeležjem svog grada. "Ovim želimo da počastvujemo svoj grad sa jednom pravom pokretnom reklamom koja će uz počasti i medijsku pažnju putovati do Štutgarta", kaže ovaj arhitekta.
Krstonošić i Nišević su na ideju da naprave legendarni automobil došli nakon što su saznali da fabrika u svom muzeju ne poseduje ovaj istorijski model, a nadaju se da će sredstva koja dobiju posle otkupa pokriti novac koji su samostalno uložili u kreiranje ovog automobila.
Karl Benc je te, 1886. godine izumeo prvi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dok su Gotlib Dajmler i Vilhelm Majbah napravili prvi četvorotaktni motor, koji je ugrađen u karoseriju, čime je rođen otac svih kasnijih automobila. Naziv kompanije potiče iz 1900. godine, kada je mađarski diplomata Emil Jelinek naručio 35 ovih automobila i tražio da se oni nazovu po njegovoj ćerki mezimici Mercedes. (M.Sovilj - miodrag@021.rs)
Komentari 8
Zeljko Lesic Böblingen,SRN
mrmot
CAKI
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar