Sterijine nagrade u senci nezadovoljstva

Predstava "Radnici umiru pevajući" Hartefakt fonda i Bitef teatra, apsolutni je pobednik ovogodišnjeg Sterijinog pozorja.
Predstava "Radnici umiru pevajući" Hartefakt fonda i Bitef teatra, apsolutni je pobednik ovogodišnjeg Sterijinog pozorja.

Jednoglasnom odlukom žirija, kojim je presedavao beogradski glumac Branislav Lečić, ova predstava proglašena je za najbolju na ovogodišnjem pozorju. Sterijina nagrada za režiju, takođe jednoglasno, pripala je Anđelki Nikolić za istu predstavu, dok je za tekst "Radnici umiru pevajući", Olga Dimitrijević nagrađena većinom glasova članova žirija.

Sterijine nagrade za glumačko ostvarenje dobili su Jovo Maksić, za ulogu Miloša u predstavi "Bunar" (jednoglasno), Hana Selimović, za lik Sene Zolj u predstavi "Otac na službenom putu" (većinom glasova), te Silivija Križan za ulogu Glasnika u predstavi "Marat the sade" (jednoglasno). Četvrta Sterijina nagrada za glumu, nije dodeljena jednoglasnom odlukom žirija, baš kao ni nagrade za scenografsko i kostimografsko ostvarenje, te nagrada za najboljeg mladog glumca.

Sterijinu nagradu za originalnu scensku muziku, dobio je Draško Adžić za predstavu "Radnici umiru pevajući" (jednoglasno), dok je za istu predstavu Sterijina nagrada za koreografiju uručena Daliji Aćin (većinom glasova). Specijalna nagrada uručena je glumačkom ansamblu predstave "Marat the sade" Novosadskog pozorišta / Újvidéki szinház (jednoglasno). Nagradu iz Fonda "Dara Čalenić" za najbolju mladu glumicu i mladog glumca dobila je Marija Bergam za ulogu Milice u predstavi "Radnici umiru pevajući" (jednoglasno).

Žiri 57. Sterijinog pozorja činili su: glumac i pedagog Branislav Lečić (predsednik, Beograd), teatrološkinja Ana Lederer (Zagreb), dramatruškinja Maja Pelević (Beograd), rediteljka Ana Tomović (Beograd) i reditelj Janez Pipan (Ljubljana). Za Sterijine nagrade u selekciji nacionalne drame i pozorišta, konkurisalo je sedam predstava. Svečana dodela nagrada, zatvaranje Pozorja i predstava u čast nagrađenih, zakazani su za subotu u 20 časova, na sceni "Jovan Đorđević" Srpskog narodnog pozorišta.

Mladenović: Atelje 212 više da ne učestvuje na Pozorju

Upravnik Ateljea 212 Kokan Mladenović kaže da je odluka žirija da ne dodeli nekoliko Sterijinih nagrada skandalozna i nezapamćena u istoriji festivala.

"Misliim da je Sterijino pozorje i pre ove odluke žirija bilo u krizi. Nakon ovakve odluke žirija festival treba ukinuti po svaku cenu ili pozvati upravu da napravi radikalne reforme. Ova vrsta pseudodemokratije, lažnog samoupravljanja, dovela je Sterijino pozorje na dno i stavilo znak pitanja nad smisao njegovog postojanja. Kao upravnik Ateljea 212 odgovorno tvrdim, nakon ove sramote, ne zbog dodeljenih, nego zbog nedodeljenih nagrada, verujem da će Atelje 212 izostati sa svake naredne sramote zvane Sterijino pozorje u Novom Sadu", rekao je Mladenović. (D.S.)

  • Teatro

    03.06.2012 14:22
    Man Not Machine
    Svaka čast na komentaru! Ljudi se zaluđuju-kao hoće Beograd da otme Novom Sadu pozorje-pa to ovde uopšte nije poenta priče (a druga stvar-BG ima toliko Festivala da im samo Pozorje nedostaje da im kompletira sliku-glupost). Poenta priče je ovde šta se radi u kulturi i ko drži konce u svojim rukama (i ko to debelo naplaćuje uništavanje kulture, uništavanje pozorišta), ajde malo da pričamo o pozorišnoj produkciji u Novom Sadu-koliko premijera godišnje ima u SNP-u, kakve su to predstave?!-jel neko od komentatora pogledao produkciju našeg Srpskog narodnog pozorišta (koje finasira grad i pokrajna)-ko režira predstave, kakve predstave imamo na repertoaru?!-ljudi kad me pitaju da im preporučim neku predstavu da pogledaju u našem SNP-ja ne znam šta da im kažem, preporučim im 3 predstave koje igraju već više od 50 puta i koje su već skoro svi gledali, a ostalo...?strašno!
  • Man Not Machine

    03.06.2012 09:27
    Korupcija
    Kultura je trajno zagadjena korupcijom. To je i u Novom Sadu. To nema veze sa Beogradom, suocite se sa svojom i odgovornoscu svojih vlastodrzaca koji vam sviraju na uvo. Namerno se ne podrzava kvalitet i iole veci talenti, jer misle svojom glavom, samostalni su i ne arce pare poreskih obveznika. Svi fondovi i konkursi su unapred namesteni, a novac se deli i mimo budzeta, kako kome zatreba, narocito za fantomske projekte, razne izmisljene NVO, zatim ogroman deo na firmu Exit itd. Gde su recimo ti silni filmovi koji se podrzavaju iz budzeta Vojvodine? Jel to neko gledao? A dotle drustvo tone sve dublje, jer kako da napreduje kada su svuda rasporedjeni neizivljeni, iskompleksirani, grabezljivi i sebicni mediokriteti, koji ne znaju da daju vec iskljucivo uzimaju. Pa ce tako i da bude, uskoro nece biti ko da placa porez, jer nisu podrzavani oni koji prave novu vrednost, na svim nivoima drustva. Pogledajte samo onu jadnu RT Vojvodinu kao ocigledan primer apsolutnog nepotizma i partijske podobnosti koji traje jos od Titovog vremena. Tamo program nece skoro biti iole kvalitetniji, na sramotu Vojvodjana i kreativnih Novosadjana, koji svakako ne mogu da rade na toj televiziji. Pitajte RT Vojvodinu i Novosadsku televiziju koliko novca je baceno na kupovinu stranog, recimo italijanskog programa koji je dominantan na Novosadskoj, koji inace niko ne gleda, umesto da se ulozi u domacu produkciju, naravno ne opet u serijale o kuvanju riblje corbe na praznim salasima, infarktijadama i divljanju lovaca.
  • Prozorijanac

    02.06.2012 23:16
    Da covek ne poveruje ocima svojim...
    Jao ljudi, sta pricate, kakvi Beogradjani, kakvi Novosadjani, nase, njihovo, kakav Kokan, kakvo Atelje 212, kakvi oni, kakvi mi, kakvi oni nama, mi njima... O cemu vi pricate? Nije to prica o tome, vec prica o dobrim i losim predstvama i cinjenici da jedna klika ljudi okupljena oko jedne NGO koja je koproducent pobednicke predstave uzima zescu kintu i pravi budalama preostali posten svet koji se trudi da radi po nekim koliko toliko pristojnim principima... I pri tome vredjaju glumce, ne dodeljuju nagrade koje pa i obicni smrtnici vide da gtreba da budu dodeljene, poput scenografske, a onda daju jednu drugima nagrade, a istovremeno rade projekte za istu NGO.. U svakom slucaju sve ostaje u familiji... Zapravo rade sve ono sto je radila i prethodna ekipa... Naravno, sve im to omogucuju nasi lokalni provincijalci koji vode festival a koji su ih i doveli na ta mesta pa se sada cude kako se to desilo... Pa na ovom Pozorju nije bilo pola dobre predstave... A ne zaboravimo da ozbiljna ekipa nasih reditelja uzima honorar od 10.ooo evra po predstavi...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti