GSP: Elektronske karte čekaju odluku grada

Nakon nekoliko neuspelih pokušaja da uvedu elektronsku naplatu karata tokom prethodnih godina, JGSP "Novi Sad" ponovo je podnelo zahtev Gradskom veću za saobraćaj za pokretanje postupka javne nabavke.

Nakon nekoliko neuspelih pokušaja da uvedu elektronsku naplatu karata tokom prethodnih godina, JGSP "Novi Sad" ponovo je podnelo zahtev Gradskom veću za saobraćaj za pokretanje postupka javne nabavke.

Tačan datum kada bi ovaj sistem mogao da počne da se primenjuje biće poznat tek nakon što JGSP dobije saglasnost gradske uprave, a to bi moglo biti već sledeće godine.

Portparolka GSP-a, Snežana Jaković, izjavila je za Radio 021 da je uz nabavku novih vozila, osnovini cilj ovog preduzeća nabavka elektronskog sistema naplate karata. "Zamena dosadašnjih pojedinačnih i mesečnih pokaznih karata elektronskim kartama rasteretiće vozače, ali će mnogo veći povoljnost doneti putnicima kojima će biti olakšan način plaćanja usluge prevoza", rekla je Jaković.

Primenom ovog sistema u javnom prevozu bile bi uvedene beskontaktne elektronske karte koje bi se kupovale na kioscima, a putnici bi u skladu sa svojim potrebama dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata.

Po uvođenju novog sistema, odrediće se i postupak njegove postepene implementacije koji će podrazumevati i kontrolu sprovođenja, a nakon toga, u planu je postavljanje elektronskih displeja, kojima bi se putnici u autobusima i na stanicama, obaveštavali o vremenu dolaska i polaska vozila gradskog prevoznika.

I tokom prethodnih godina, ovo preduzeće pokušalo je u više navrata da uvede takav sistem naplate karata, ali su tenderi poništavani jer nije bilo odgovarajuće ponude. "Problemi sa obustavljanjem javne nabavke su u tome što su tenderi GSP-a komplikovani, sa 1.000 do 1.500 strana tenderske dokumentacije, veoma su složeni i sa velikim iznosima. Preduzeće ne želi da pravi kompromise i spušta kriterijume, jer želi da dobije najbolju ponudu, pošto će modernizacija sistema naplate biti osnova za daljnje osavremenjavanje usluga javnog prevoza", pojasnila je Jaković za 021.

  • watchdog

    16.07.2012 21:39
    samo da ne prodje i ns kao beograd sa busplusom > http://www.balkaninsight.com/en/article/do-busplusa-kroz-rupe-u-sistemu
  • Gari

    16.07.2012 16:36
    Uvesti kuckalice, mogucnost da u svakoj trafici kupite kartu, razlicite vrste karata (1 voznja, vremenska na 60-75`, dnevna, 3-4 dnevna, nedeljna, mesecna, godisnja), ulazak/izlazak na bilo koja vrata, karta u busu po visoj ceni itd.
    POJEDNOSTAVITE, NEMOJTE KOMPLIKOVATI.
  • Tenderaš

    16.07.2012 12:48
    Žabe i babe
    Ala se ova nalupetala. Svega i svačega na gomili. Postavljanje tabli sa redom vožnje nema veze sa beskontaktnim elektronskim kartama. Tenderi su obimni i poništavani su jer nema sposobnih kjudi da sačine uslove tendera(ne znaju šta hoće). Softver postoji i kod nas i u okruženju, ali kadrovi u GSP??? Osnovno u "osavremenjivanju usluga prevoza" moraju biti nova prevozna sredstva a naplata je samo sekundarna stvar

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti