Kacin: "Vojvođansko pitanje ostaje otvoreno"
Kacin je za Dnevnik rekao da je vojvođansko pitanje otvoreno još od 1989. godine, kada je ukinuta autonomija te pokrajine i ocenio da je Vojvodina žrtva pogrešnih političkih opredeljenja i strategija u proteklih 25 godina.
Prema njegovim rečima, očigledno je da su na brzinu donete odluke o promeni Ustava iz 1989. godine prouzrokovale veliku štetu ne samo Vojvodini već i celoj Srbiji. "Usvajanjem Statuta Vojvodine stvari su napokon počele da se pomeraju s mesta, ali treba još mnogo toga uraditi. Nakon odluke Ustavnog suda o ukidanju 23 nadležnosti Vojvodine postaje sve očiglednije i srpskoj javnosti da je potrebno menjati Ustav", ocenio je Jelko Kacin.
Dodao je da je Srbiji potreban moderan ustavni akt koji će omogućiti decentralizaciju, definisati Srbiju kao građansku zemlju, i omogućiti lokalnim zajednicama da preuzmu odgovornost za brži razvoj. "Srbiji će biti na raspolaganju gotovo 1,5 milijarda evra iz pristupnih fondova EU u periodu 2014-2020. godina. Znam da će Vojvodina iskoristiti svoj deo novca, ali za ostale regione Srbije to će biti veoma teško, sve dok ne budu osposobljeni za takve izazove", rekao je Kacin.
Prema njegovim rečima, Vojvodina je glavni evropski adut Srbije zbog svoje razvijenosti i multikulturalnosti. Povodom izjave premijera Srbije Ivica Dačić, koji je nakon Kacinove poslednje posete rekao da mu "smeta da dolazi bilo ko iz sveta, makar bio i iz EU, i deli lekcije" i poručio mu da ubuduće "snizi ton", Kacin je rekao da će se on i Dačić ubuduće zajedno obraćati novinarima, kako bi izbegli situaciju da premijer daje jednu izjavu za srpsku javnost, a drugu za EU.
Jelko Kacin je ponovio da u borbi protiv korupcije treba poći "od vrha" i od politički najodgovornijih.
Komentari 46
@ G nastavak odgovora
Sto se tice gravitiranja, nebi se tu nista kocilo, sve je samo klik u glavi.Svugde u svetu postoje bezbroj primera pogranicnih gradova koji sasvim neometano funkcionisu vice-vestra. 21. vek je, u mnogim zemljama granicni prelazi prakticno vise ni ne postoje, carinska kontrola se obavlja na celokupnom podrucju i moze biti bilo gde.Na nezaobilaznim granicnim prelazima (obilaznice tertnih vozila)postoje posebne vozne trake za lokalno stanovnistvo koje svakodnevno putuje sa licnom kartom isto kao i povezani gradski saobracaj, bus, voz, metro...
+ dalo bi Bg-u extra smek multinacionalne metropole :-) Poenta cele price je , ukoliko eliminisemo mrznju sve je moguce! Pardon jos jedared za brkanje loncica u prejasnjem postu. I ne, nestavljam narode u kutije, niti sam taj da trazi krivce...pozdrav!
@G
Sto se tice gravitiranja, nebi se tu nista kocilo, sve je samo klik u glavi.Svugde u svetu postoje bezbroj primera pogranicnih gradova koji sasvim neometano funkcionisu vice-vestra. 21. vek je, u mnogim zemljama granicni prelazi prakticno vise ni ne postoje, carinska kontrola se obavlja na celokupnom podrucju i moze biti bilo gde.Na nezaobilaznim granicnim prelazima (obilaznice tertnih vozila)postoje posebne vozne trake za lokalno stanovnistvo koje svakodnevno putuje sa licnom kartom isto kao i povezani gradski saobracaj, bus, voz, metro...
+ dalo bi Bg-u extra smek multinacionalne metropole :-) Poenta cele price je , ukoliko eliminisemo mrznju sve je moguce! Pardon jos jedared za brkanje loncica u prejasnjem postu. I ne, nestavljam narode u kutije, niti sam taj da trazi krivce...pozdrav!
G
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar