BusPlus stiže i u Novi Sad?

Novom Sadu se smeška uvođenje sistema naplate gradskog prevoza po uzoru na beogradski BusPlus, budući da se na svaki dosadašnji tender za nabavku opreme javljala firma "Apex Solution Technology", koja je dobila posao u Beogradu, saznaje Radio 021.
Novom Sadu se smeška uvođenje sistema naplate gradskog prevoza po uzoru na beogradski BusPlus, budući da se na svaki dosadašnji tender za nabavku opreme javljala firma "Apex Solution Technology", koja je dobila posao u Beogradu, saznaje Radio 021.

Tender u Novom Sadu je već nekoliko puta pao, a novi direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća Milan Balać navodi da se radilo o "pravopisnim greškama".

"Tender nije pao zbog opisa tehničkog zadatka ili nečeg sličnog, već zbog nekih začkoljica poput pravopisnih grešaka i tako nekih stvari", kaže Balać za Novosadski informativni portal.

Međunarodni tender - na ćirilici

Međutim, sličan scenario eliminacije konkurencije desio se u Beogradu, gde je, kako je pokazalo istraživanje Balkanske istraživačke mreže i Centra za istraživačko novinarstvo, ovaj konzorcijum dobio posao nakon raznih kombinatorika u tenderskoj dokumentaciji, gde je na kraju ispalo da je jedino njihova ponuda bila ispravna.

Primera radi, jedna od firmi koja je poslala ponudu za učešće u BusPlus-u i bila odbijena zbog nepotpune dokumentacije je novosadski "NovaTronic", koji je 18 meseci nakon potpisivanja ugovora postao dobavljač displeja za "Apex". Pored toga, zanemarena je činjenica da je u pitanju međunarodni tender, te je poziv ispisan isključivo na ćirilici.

"Nećemo favorizovati ponude"

Direktor GSP-a Milan Balać kaže za 021 da će njegov stručni tim "učiniti sve" kako na tenderu za nabavku sistema za elektronsku naplatu ne bi bilo favorizovanih firmi.

"Pošto je u pitanju međunarodni tender, sigurno je da idemo na to da se javi desetine firmi - što više ponuda, to bolje. Međutim, pre raspisivanja novog tendera, kada dobijemo odobrenje za novac neophodan za tu investiciju, konsultovaćemo svih 12 saobraćajnih inženjera iz GSP-a, uključiti ih u komisiju i izabrati najbolje rešenje, nikako nećemo favorizovati pojedine ponude", kaže Balać.

U trenutku preuzimanja projekta BusPlus, firma "Apex solution technology" je imala jednog zaposlenog i osnovni kapital od 500 evra, pokazuje istraživanje BIRN i CINS. Pored prava da od Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) preuzme posao naplate karata, konzorcijum je dobio i 8,53 odsto ukupnih prihoda od ovog posla. Naplata karata u Beogradu trenutno donosi otprilike 4,6 miliona evra mesečno, što znači da od prodaje karata "Apex" mesečno zaradi nešto manje od 400.000 evra.

Ovu firmu je 2009. osnovala firma "Lanus", koja se bavi naplatom elektronskih usluga za mobilnu telefoniju. Četiri dana pre potpisivanja ugovora sa Direkcijom za javni prevoz turska kompanija "Kentkart" je otkupila od "Lanus-a" deset odsto vlasničkog udela u "Apex solution technology-u", čime je "Apex" postao međunarodni konzorcijum. (Miodrag Sovilj - miodrag@021.rs)

  • 22.10.2012 08:54
    I dalje zaostalo....
    Ko misli kako je ovaj sistem napredan, ocito se nije vozio beogradskim prevozom, niti bio skoro van zemlje...

    Da su uveli naplate karata po duzini voznje (jer naravno da nije isto vozite li se jednu ili 10 stanica), bili bi za pohvalu. Da uvode tramvaje ponovo u NS, i to bi bilo za pohvalu.

    Ovako nema nikakvog unapredjenja, samo skuplje karte, i realno, ne smanjenje guzvi i stajanja autobusa na stanicama, vec naprotiv, obrnuto!

    Dakle, cista pljacka gradjana!
  • 06.10.2012 16:58
    Kakve bisere ljudi prosipaju,uzas.
    "karticu morate da prislonite da aparat ocita, i to dok stojite na vratima busa, a tasna ili novcanik vam je otvoren!"
    Kakav odličan argument. A dok vadite mesecnu pokaznu karticu, dnevnu kartu ili kupujete istu kod vozaca, tasna/novcanik Vam nije otvoren, je l'? Glupi ste jako.
  • Beograd

    04.10.2012 00:21
    Saucesce novosadjanima. Ovaj sistem je daleko od poboljsanja. Prvo, opste NIJE bezkontaktni sistem, vec karticu morate da prislonite da aparat ocita, i to dok stojite na vratima busa, a tasna ili novcanik vam je otvoren! Drugo, dok ocitava karticu stopirate druge da ulaze u bus (ranije se aparat bio dalje od vrata da jos neko moze da udje), tako da se guzva povecava, kao i stajanje busa u stanici. Trece, sa kontrolorima udu komunalni policajci koji navodno imaju pravo da privedu lice koje nema kartu. Sve u svemu, osteceni su i gradjani i sam GSP gubitkom zarade od karata.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti