Racionalizacija ugrožava kvalitet nastave
Evropski standardi predviđaju da u odeljenjima bude 15 do 20 učenika, kako bi se postigao što veći stepen aktivnog i individualnog rada. Međutim, smanjenje broja odeljenja podrazumeva da se u njima nađe više od 25 đaka.
Kako za Radio 021 kaže Zoran Horvatov iz sindikata ove škole, rad u takvim uslovima je nekvalitetan i nepedagoški. "Rad u takvim odeljenjima praktično se svodi na čuvanje dece. Deca će dobiti jedno krajnje površno obrazovanje, jer je nastavniku u odeljenju sa više od 30 đaka nemoguće da radi, pa čak i da su to sve deca za čistu peticu, primernog vladanja i dobrog kućnog vaspitanja", ocenio je on.
Horvatov je istakao da bi prevelika odeljenja bila posebno problematična u slučajevima inkluzije dece sa posebnim potrebama. Naime, u takvim situacijama nastavnik ili učitelj ne bi imao vremena da se posveti deci kojoj je potrebno više pažnje.
Takođe, Horvatov smatra da je pre inkluzije potrebno obučiti nastavnički kadar za rad sa đacima sa posebnim potrebama. "Prosvetari moraju dobiti određena znanja iz defektologije, što mi nismo imali kada smo studirali", kaže on.
Horvatov je kao jednu od mogućih opcija pomenuo i otpočinjanje nove školske godine štrajkom. Kako je on ocenio, ovakva mera jeste štetna po đake, ali njene posledice su kratkoročne, za razliku od problema koje bi izazvala racionalizacija po svaku cenu.
Komentari 8
ja
santa
laki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar