Stanični red vožnje za autobuse gotovo nemoguć u Novom Sadu

Na autobuskim stajalištima u Novom Sadu ne postoji red vožnje koji govori kada autobus dolazi na stanicu na kojoj se putnici nalaze, već je na njima istaknuta samo informacija o polascima sa početka trase.    
Na autobuskim stajalištima u Novom Sadu ne postoji red vožnje koji govori kada autobus dolazi na stanicu na kojoj se putnici nalaze, već je na njima istaknuta samo informacija o polascima sa početka trase.

 

Da bi u gradskom saobraćaju zaživeo jedan ovakav sistem, neophodno je pre svega da se modernizuje sistem naplate karata, saznaje 021.

Iako je stanični red vožnje veoma česta stvar u mnogim evropskim gradovima, Novi Sad je još uvek daleko od toga i potrebno je da se ispuni i niz drugih preduslova kako bi se on neometano sprovodio. "Uz nabavku novih vozila, u GSP je jedan od investicionih prioriteta nabavka elektronskog sistema naplate karata, koji će biti osnova za daljnje osavremenjavanje usluga javnog prevoza", poručuju iz GSP.

Saobraćajni inženjer i profesor na Fakultetu tehničkih nauka, Milomir Veselinović, kaže za 021 da je elektronska naplata karata samo jedan, mali deo onoga što treba da se učini kako bi jedan ovakav sistem zaživeo u Novom Sadu. Prema njegovim rečima, nije problem sastaviti stajališni red vožnje, ali ga je u kraćim intervalima u saobraćajnom špicu gotovo nemoguće poštovati bez greške, a sve to zbog niza faktora koji su prisutni kada je saobraćaj u Novom Sadu u pitanju.

"Mnogo toga zavisi od trase, jer nije svejedno ako negde saobraća samo jedan autobus ili ako ima više linija koje koriste isto stajalište i tako stvaraju gužvu, čime se povećava zadržavanje na stanici zbog komešanja putnika koji izlaze i ulaze u autobuse", objašnjava Veselinović. Prema njegovim rečima, šoferi svojom vožnjom tj. ubrzavanjem, ne mogu mnogo da utiču na smanjenje kašnjenja, a da pritom ne ugroze ostale učesnike u saobraćaju.

"Ne bi se smelo desiti da na trasi autobusa postoje pešački prelazi bez semafora sa tasterom za prelaz. Za normalno odvijanje saobraćaja nedopustivo je da jedan pešak, koji po zakonu ima prednost, zadržava veliki broj vozila i da se zbog njega stvara kolona", kaže Veselinović i dodaje da takva praksa predstavlja lažnu solidarnost koja nikome ne ide na ruku, a ponajmanje korisnicima gradskog prevoza, te da bi semafori za pešake taj problem veoma efikasno rešili. (Vuk Kešelj - vukkeselj@021.rs)

  • Neznalica

    20.11.2012 23:20
    FTN
    a ovaj foteljaš inženjer i profesor sa FTN ne zna za sustav koji bilježi dolazak i stajanje autobusa na stanici, pa se tako proračuna kolko otprilike treba autobusu do svih sledećih, ako negde zaglavi, kad dođe na sledeću, korigira se vreme. primer - http://bit.ly/RS1iIX
  • 20.11.2012 08:44
    Osobe koje su zivele ili jos zive u zemljama zapadne Evrope, zaboravljaju samo jedno

    - kakvi su vozaci njihovog javnog prevoza, u
    odnosu na putnike
    - kakva je kompletna strucna struktura zaposlenih u firmi
    -potom na koji nacin se zaposleni primaju da rade
    - njihov javni prevoz u kakvom je tehnickom stanju
    - higijena u njihovim vozilima
    - putnici kako se ponasaju u javnom prevozu
    - da i ti isti putnici smeju da unistavaju
    imovinu,
    da li u njihovom javnom prevozu svaki putnik moze da slusa glasno muziku kada mu se prohte,
    kao i vozaci

    Da li...

  • 20.11.2012 08:30
    Kada je rec o redu voznje moze se dodati i sledece

    Kada je rec, o "unapredjivanju" kupovine bus karti
    sto ne bi GSP uveo prodaju karti iz automata
    koji bi bili postavljeni na samoj bus stanici

    Zasto se na bus stanicama na staklenim povrsinama postavljaju reklame,i putnici ne mogu da vide kada dolazi "njihov" bus

    Zasto vozac dozvoljava

    da se ne postuje pravilo ULAZA-IZLAZA

    da rezervisana mesta za trudnice,osobe koje vode sa sobom malu decu, invalide uvek su zauzeta

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti