Od danas obavezne četiri zimske gume
Vozači sa kojima smo razgovarali dok još nisu imali ovu obavezu nisu baš najsrećniji i ističu ekonomsku stranu problema, čak i na uštrb bezbednosti.
Ako je do sada moglo da se vozi sa te dve pogonske gume ne znam zašto sad moraju sve četiri da budu zimske. Teško da ću imati toliko novaca da odvojim za nekoliko nedelja koliko obično traje sneg
Mislim da ove godine neću voziti auto zato što su drugi troškovi jednostavno preveliki i trenutno nemam da odvojim za zimsku opremu tako da moraću malo više da se vozim autobusom
Nemam pojma kako ću da se snađem za celu zimsku opremu. Ako me zaustave, kazne su sad jako visoke.. Ali šta sad, moraću da rizikujem
"Znam da mi trebaju četiri zimske gume, imam ih, bolje mi je to i jeftinije nego da plaćam kazne svaki čas
Saobraćajni inženjer i profesor u saobraćajnoj školi "Pinki", Ljupčo Jovanovski, kaže za Radio 021 da je ovakva odluka donesena jer povećava bezbednost u saobraćaju. "Taj kraj koji nema zimske pneumatike se zanosi. Ako ima dva zimska pneumatika, rizik je smanjen. Ako ima četiri, onda je rizik sveden faktički na minimum".
On tvrdi da već pri temperaturi vazduha nižoj od sedam stepeni, letnje gume gube elastičnost, kao i karakteristike prijanjanja na podlogu.
Podsetimo, do 1. aprila, sva četiri zimska pneumatika su obavezna samo u slučaju da na kolovozu ima snega ili leda, ili su snežne padavine u toku. Kazne za nepoštovanje zakona su od 6.000 do 10.000 dinara za fizička lica i od 100.000 do 800.000 za pravna lica, kao i isključenje iz saobraćaja. Ukoliko na putu nema snega i leda, zimski pneumatici nisu obavezni, ali u slučaju da iznenada dođe do padavina, sva vozači koji na svojim vozilima nemaju zimsku opremu, biće kažnjeni ukoliko ih zaustavi patrola policije.
Što se tiče ostalih pravila, dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm, i potrebno je imati u rezervi i lance za 2 pogonska točka. Na vozila se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima. (Tamara Kopestinskij)
Komentari 17
semtex
semtex
Slusalac
Koliko poseduju adekvatnih specijalnih vozila i masina za ciscenje snega ili u ta vozila ubrajaju sve kamione kojima su okacili "grtalicu" i zalud trose gorivo.
Za ovu zimu je kasno ali za sledecu predlazem da se tokom godine raspise javni tender za odrzavanje lokalnih puteva u zimskom periodu.
Ugovorom predvideti i sankcije u koliko putevi nisu u optimalnom periodu ocisceni do stepena koji omogucava voznju pod nekim uslovima koji bi se definisali ugovorom, a koji ne bi odstupali od voznje po suvom kolovozu vise od npr. 70 procenata.
Trenutno angazovati dodatnu mehanizaciju i ljudstvo iz drugih preduzeca po potrebi samo u kriticne dane kao sto ce biti ovih par dana. Zna se cena radnog sata grejdera ili neke druge adekvatne masine koja bi dezurala i posao obavljala na kriticnim deonicama,kao sto je deo Kamenice od tunela prema Popovici.Jedno od resenja je angazovanje i vojnih efektiva ako ih jos poseduju jer onaj vojnik po ugovoru rukovalac radne masine dobija platu radio ne radio. U svakom slucaju ovo bi mu bila dobra vezba.Grad bi mogao da obezbedi gorivo ,a vojska sredstva i ljudstvo.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar