Posle kablovske poskupeo i mobilni
Ona kaže da sa "Telenorom" ima potpisan ugovor, ali da joj je pored cene promenjen i paket usluga, pa sada umesto 80 minuta razgovora mesečno ima 100, što joj je previše.
"Ja sam sa njima potpisala ugovor pre pet godina. Oni kažu da tamo postoje neke opšte odredbe gde stoji da oni mogu da menjaju paket i usluge, ali su oni meni u potpunosti promenili odredbe ugovora. Ranije sam sa 80 minuta koje sam dobijala na početku meseca mogla da razgovaram sa svim mrežama, a sada to ne mogu da radim", priča Gvozdenac.
Kada je otišla u prodavnicu da se žali, rekli su joj da "Telenor" nema obavezu da pojedinačno obaveštava svoje korisnike o promenama cena, već da je dovoljno da se informacija postavi na sajt. Kako kaže naša sagovornica, u ovoj firmi joj je rečeno da im Zakon o zaštiti potrošača dozvoljava da promene cene bez obaveštavanja korisnika, kada su u pitanju mali iznosi.
Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine Goran Papović, rekao je za 021 da ovo nije prvi put da se građani žale na telefonske operatere, ali da to nije najveći problem. Prema njegovim rečima, potrošači su nedovoljno dobro informisani o svojim pravima, koja su im zagarantovana Zakonom o zaštiti potrošača.
"Svaka usluga koja vam se daje, za koju davalac usluge jednostrano promeni ugovor, odnosno tarifu, vi imate pravo da u roku od 30 dana odustanete od ugovora. Potrošači imaju pravo na raskid ugovora bez nadoknade, ukoliko im je kablovski ili mobilni operater promenio cenu usluge jednostrano, bez njihove saglasnosti", objašnjava Papović za 021.
Prema njegovim rečima "Telenor" se upravo zbog ovakvih stvari nalazi na takozvanoj "Crnoj potrošačkoj listi" Udruženja za zaštitu potrošača.
Iz "Telenora" kažu za 021 da su oni, u dva navrata obavestili potrošače o promeni cena, 1. oktobra putem sajta i početkom novembra uz oktobarski račun, te da tvrdnje o neobaveštenosti korisnika ne stoje. Oni ipak nisu komentarisali to što je ugovor korisnicima promenjen jednostrano, ali su dodali da korisnici nezadovoljni dodeljenim paketom imaju pravo da izaberu onaj koji smatraju povoljnijim". Iz ove firme poručuju i da Udruženje potrošača nema mandat da pravi bilo kakve crne liste, kao i da su sami kriterijumi za crnu listu krajnje nejasni.
"Država nije jasno utvrdila kriterijume na osnovu kojih bi se utvrdio legitimitet nekog udruženja potrošača, a i same organizacije jedne drugima osporavaju legitimitet u pogledu zastupanja interesa potrošača", navodi se u saopštenju "Telenora".
Podsećamo da je pre mesec dana kablovski operater SBB bez najave o poskupljenju podigao cene svojih usluga za 7,6 odsto.
Komentari 38
Mr. No
Ovo je nelegalno ? Ovo obaveštenje ? Koliko treba biti bezobrazan pa reći nekome imaš to na sajtu, kao da svi živi imaju pristup internetu ? Ako je tako, onda uslov za potpisivanje ugovora za mobilnim operaterima mora biti posedovanje ugovora sa provajderom iternet pristupa.
Jednostavno, ovde je u pitanju bezobrazluk koji se krije iza "legalizma", to je to i ništa više.
Ahbar Palamudin
Opeko sam se jednom sa (L)elenorom i nikad više. Zamrzeo sam svoju desnu ruku koja je potpisala ugovor sa njima, kad sam video prvi račun. Čuj, kažu da udruženje potrošača nema mandat da pravi crnu listu. Šta oni sebi dozvoljavaju pa to je strašno.
gingerbread
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar