Novi Sad postaje evropski centar distribucije kineske robe
Naime, u poseti delegacije vojvođanske vlade kineskoj provinciji Guang Džong, postignut je načelni dogovor o objedinjavanju kapaciteta Luke Novi Sad i Slobodne carinske zone, čime bi bio formiran međunarodni logistički centar za prihvat i transport kineske robe u Evropu.
Član delegacije, pokrajinski sekretar za privredu Miroslav Vasin, kaže za Radio 021 da još uvek ništa nije potpisano, ali su razgovori bili konstruktivni, zbog čega je realno da već posle Nove godine dođe do zvaničnog zaključenja posla.
"Ideja je u začetku, ali je ozbiljno razmatrana u okviru zvanične posete vojvođanske delegacije najbogatijoj kineskoj provinciji. Uzimajući u obzir ozbiljnost našeg partnera, postoje realne šanse da već početkom iduće godine ozvaničimo dogovor", navodi Vasin.
Ideja još iz sedamdesetih
Direktor Luke Novi Sad Milenko Milivojević kaže za 021 da ideja za formiranje logističkog centra nije nova, jer je još krajem sedamsedetih grad planirao ujedinjenje transportnih jedinica radi efikasnijeg i jeftinijeg prevoza robe. Novi Sad bi time svoje kapacitete usmerio ka najjeftinijem vidu transporta, rečnom, jer za to odavno ima potencijal. Prema Milivojevićevim rečima, ideja je da se formira akcionarsko društvo sa četiri profitne jedinice - lučkom, skladištnom, carinskom i slobodnom zonom.
"U tom slučaju, ne bi postojala nijedna usluga iz domena transporta ili pretovara koju ne bismo mogli da izvršimo. Praktično sve što dolazi iz okruženja, ovde se može stokirati, pripremiti i poslati, i obratno", kaže Milivojević za Novosadski informativni portal.
Direktor novosadske luke dodaje da bi kineska investicija značila veći protok robe, nova radna mesta i veliki priliv finansija u gradsku i pokrajinsku kasu, budući da je Luka Novi Sad i dalje u državnom vlasništvu.
"Kinezi u tom slučaju ne bi dobili nikakvo vlasništvo ili bilo šta slično, već samo uslugu. Pošto bi u toj situaciji Novi Sad bio najveći akcionar, robno-transportni centar bi puno značio lokalnoj ekonomiji", naglašava direktor Luke Novi Sad.
Pokretanje celokupne rečne flotile
Formiranje transportnog logističkog centra moglo bi da pokrene i novosadski "Heroj Pinki", pošto bi za investitora bilo isplativo da angažuje lokalnu flotu. Pokrajinski sekretar za privredu Miroslav Vasin navodi da posrnula Borovicina firma raspolaže sa velikim infrastrukturnim kapacitetom, ali ga ne koristi, zbog čega trpi rečni saobraćaj u Vojvodini.
"Ako dođe do realizacije ovog projekta, mogli bi se angažovati brodovi firme 'Dunav grupa agregati', koji stoje ukotvljeni i bez posla. Za Kineze bi bilo isplativo da te brodove uzmu u zakup i njima transportuju robu po Evropi", kaže Vasin za 021.
Kompanije iz Novog Sada bi, dopremanjem sirovina i robe vodenim putem mogle da ostvare višestruke uštede. Ovu mogućnost, međutim, trenutno gotovo da i ne koriste, tako da se Dunavom prevoze gotovo samo poljoprivredni proizvodi i mineralno đubrivo. Naime, privredni subjekti u Novom Sadu su uglavnom male ekonomske moći, zbog čega se, i pored četvorostruke uštede, teško odlučuju na transport velikih količina robe rečnim putem. (Miodrag Sovilj - miodrag@021.rs)
Komentari 37
ns time
A sto se bofleraja tice,zao mi je sto neki nisu mrdnuli odavde,makar do Italije.U njihovim gradovima poput Milana,Rima i Firence mogu se kupiti svilene stvari koje ovde nikad nisu stigle jer su lepe i skupe, odlicne kozne tasne,
prelepi sesiri,ali ko da ih nosi?Ne zato sto nema ko da nosi,vec je zaista skupo.I prelepo.
Plan-B
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar